اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | youngarchitect

از این رو چالش اصلی پروژه سعی در ارائه ی راه حلی بود که از یک سو ماهیت معماری دهه چهل دانشگاه را در خود حفظ کرده و از سوی دیگر بنا را با فضای معاصر یک موسسه مبتنی بر فناوری ترکیب کند. با این حال امکان دارد که قیمت و هزینه های بازسازی به دلیل نوسانات ارز افزایش یابد. از طرف دیگر همانطور که می دانید ارزش ریال در حال کاهش است که این موضوع هم بر روی قیمت مصالح، حمل و نقل و غیره تاثیر می گذارد و هزینه ها را افزایش می دهد. پس اگر فکر کردید که نیازی به استحکام سازی سازه وجود ندارد می توانید فقط تغییر دکور را انجام دهید. البته قبل از انجام این کار باید حتما با مشاوره و کارشناس صحبت کنید.

ابعاد و اندازه در ایستگاههای کار و دفاتر ساختمان اداری

امروزه مبحث معماری پایدار بسیار متداول می باشد و در مسیر توسعه و پیشرفت سریع آن تکنولوژی های جدیدی قرار گرفته است. وجود مراکز صدور گواهینامه های معتبر مانند LEED و BREEAM استاندارد ها را بالا برده اند و برای طراحان نوآور تبدیل به هدف شده اند. در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است.

  • تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد.
  • طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشان‌دهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است.
  • کمک گرفتن از طراحان داخلی و معماران برجسته می تواند به پارتیشن بندی صحیح فضای داخلی یک ساختمان اداری و طراحی بهتر آن منجر شود.
  • هزینه بازسازی واحد اداری یکی از عوامل تعیین کننده در انجام آن است.
  • اما در کل بازسازی به صورت اداری به دلایلی چون بالا بردن طول عمر بناها، صرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز، تغییر دکور اداره و تطابق دادن آن با سبک های جدید و کاملا رسمی و غیره انجام شود.

اول طراحی پلان و سیرکولاسیون که بنا به ریزفضاهای هر فعالیت تعیین می شود. تأسیسات الکتریکی و مکانیکی هر ساختمان اداری با توجه به عملکرد آن نیز باید در نظر گرفته شود. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد. این ساختمان یک انبار بازسازی شده می باشد که به دفتر مرکزی منطقه شمال غربی برای مهندسان ارتش آمریكا تبدیل شده است.

http://azindekor.ir

نداشتن برنامه منجر به تاخیر در دستیابی به نتایج، کمبود بودجه و سایر ممجله خبری معماری جوانات می‌شود. برای جداکردن بخش فروشگاهی در پایین از بخش اداری در بالا از دیوار حائل، یا سطح بتنی استفاده شده است. برای ارتباط مستقیم بخش اداری با فضای شهری سقف فروشگاه به شکل راه‌ پله درآمده و بخش اداری را مستقیما به پیاده‌ روی جلوی ساختمان هدایت می­ کند. معیارهای داده شده در جهت طراحی یک ساختمان متناسب با ساختمانهای اصلی آجری در پردیس دانشگاه بود.

شرایط قرارگیری فضاهای اداری

در مجموع دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل‌ها بایستی به راحتی انجام شود. بهتر است فضای فایل در بخش مرکزی بوده و لوازم و امکانات مختلف را در قفسه‌ها، کمدها یا کابینت‌هایی که دارای درهای کشویی یا گردان است قرار دهیم. در تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید می‌توانید ابعاد قفسه بندی را مشاهده نمایید. استودیو 505 توسط شرکت ساخت و توسعه Groton به طراح ساختمان اداری و توسعه بدون کربن 6 ستاره گرین استار واگذار شد.

طراحی نمای ساختمان اداری در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار