بازسازی ساختمان اداری چه نکات مهمی دارد؟ + چند پیشنهاد طلایی سلام ساختمان | youngarchitect

معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد. بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان” در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایه‌های شمالی شهر واقع شده است.

مساله گذر از درون پروژه می توانست ایده مناسبی برای ناحیه نوآوری شریف باشد تا گذرهای شهری از میان خود پروژه ها نیز بتوانند عبور کنند. هدف از این ایده بدنبال این موضوع بود که شبکه ارتباطی بین ساختمان ها و دانشگاه شریف به گونه ای فضا محدود به مسیرهای شهری نباشد و شبکه ای گسترده تری در این منطقه از لحاظ حرکت پیاده و دانشجویان رخ دهد. یک ساختمان اداری مخصوص طراحی نرم افزار که از یک سو خود را مرتبط با دانشگاه شریف نماید و از سوی دیگر بتواند یک ساختمان فناور محور را نمایندگی کند و در صورت الگو شدن، بتواند نیازهای آینده منطقه ای خود را پاسخ دهد. ساختمان اداری 18 طبقه، در تایپه توسط Aedas و با الهام از فرم سنگ ریزه های رودخانه ای طراحی شده است و دلیل بهره گیری از این ایده، موقعیت و قرارگیری پروژه در امتداد رودخانه Jilong می باشد. این پروژه، به منظور دسترسی آسان‌تر، حمل‌ونقل عمومی بیشتر و ترافیک سواره کمتر برای چندهزار نفر نیروی کاری، در انتهای بلوار اوشان دارآباد واقع شده است.

در طراحی نمای ساختمان اداری باید از یک مفهوم خاص استفاده کرد

مکانی است که میزهای کاری توسط پارتیشن های کوتاه(ارتفاع ۳۶-۳۰ اینچ) تقسیم بندی شدند یا مکانی است که هیچ پارتیشنی وجود ندارد و دید بصری واضح در فضا وجود دارد. هزینه ها حدود ۵۰ درصد (مبلمان، الکتریسیته، نورپردازی، مصالح) در طراحی فضای اداری باز نسبت به فضاهای اداری خصوصی کم تر است. «فضای اداری هیبرید» مکانی است که فضاهای باز و بسته با هم ترکیب شدند و نیاز به برقراری تعادل بین فضاهای جمعی و خصوصی است.

  • لذا از شروع تا پایان کار می بایست یک تقارن همکاری بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد.
  • برای طراحی ساختمان اداری کارخانه ابتدا لازم است هدف از طراحی، نوع فعالیت ها و خدماتی که در این فضا ارائه می شود، مورد بررسی قرار گرفته و نحوه سازماندهی و برنامه فیزیکی فضاها نیز مشخص گردد.
  • در طراحی ساختمان های اداری از دو سیستم باز و بسته استفاده می شود.
  • مشاغل ادارات هنری، فرهنگی، صنعتی، حمل و نقل، پزشکی و … دارای فضاسازی و سیرکولاسیون متفاوتی نسبت به هم هستند.

این موضوع می مجله خبری معماری جواند به ضرر کسب و کارها و شرکت ها تمام شود چرا که طراحی نما به شیوه ای که بخشی از فضای داخلی را اشغال کند و یا موجب پرتی یک بخش شود می تواند فضا را برای کار و فعالیت تنگ نماید. فضایی مناسب برای خوردن، ملاقات و گفت و گو، استراحت و کارهای فردی می باشد. تهویه مناسب این فضاها برای جلوگیری از باقی مانده بوی غذا در داخل ساختمان و محیط اطراف بسیار ضروری است. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … باشد.توجه به مسئله نظافت، ایمنی و وجود تجهیزات مناسب در این فضا حائز اهمیت است. معماری این ساختمان که برای گروه ساخت شیشه کاوه و با در نظر گرفتن فضایی با گنجایش 4000 کارمند طراحی شده است با هدف شکل گیری حجمی با فضای بیشتر و کاربردی تر و دسترسی آسان به حمل و نقل انجام پذیرفته است. سایت اصلی پروژه تیم طراحی را ناچار به ایجاد پلانی خطی، باریک و مستطیلی کرد به شکلی که تاکید و تمرکز اصلی بر روی ایجاد فضایی غیر یکنواخت قرار گرفت.

نمونه نمای مدرن مجتمع های اداری

یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی است نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت پزشکی می باشد. لذا طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که می بایست لحاظ گردد. این گونه فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، شامل اتاق ریاست، معاونت و مانند آن ها بوده و فضاهایی محصور و در طراحی های مدرن شفاف می باشند.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار