طراحی ساختمان اداری کارخانه عمران مدرن | youngarchitect

مجله خبری معماری جوان ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد. بنابراین بسیار مهم است که پنجره ها در جهت صحیحی قرار بگیرند تا نور طبیعی بیشتری به فضای داخلی یک ساختمان اداری تابیده شود. طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان” در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایه‌های شمالی شهر واقع شده است.

روند بازسازی ساختمان اداری چگونه است؟

ساختمان اداری مدرن سفیراناز “مهسا مجیدی” در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد. کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد. دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی” طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است. در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست فضای داخلی شرکت بر محیط زیست اشاره کرد .

ساختمانی که دارای طرح مطلوبی می‌باشد کارایی کارمندان را بهبود می‌دهد و هم چنین یک ساختمان اداری مناسب بایستی جهت پیش بینی‌های آینده انعطاف پذیری لازم را داشته باشد. چون سازما نها، ساختمان‌هایی را می‌طلبند که تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف آنها را بتوان به آسانی تغییر داد و قسمت‌های ساختمانی عملکردهای مختلف خود را جوابگو باشند. درک الگوهای حرکتی کارکنان، ابعاد فیزیکی و فراتر از همه کاربری فضاها برای تعیین حوزه ها و محیط ها برای تعامل بین افراد در روانشناسی معماری فضای اداری بااهمیت است. همچنین از مفاهیمی همانند فضای شخصی، قلمرو، تراکم جمعیت درقابلیت استفاده فضاهای داخلی اداری نبایستی اجتناب کرد. امنیت از مهم ترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان اداری به آن توجه شود.

  • اتاق ضبط ویدیو و صدا این روزها ساخت پادکست، ویدیو یا گرفتن عکس های حرفه ای از جمله کارهایی است که در داخل شرکت انجام می شود و بهتر است هنگام طراحی ساختمان اداری به این نیاز توجه شود.
  • فضاهای داخلی ساختمان به اندازه کافی به طور طبیعی تهویه می شوند و نور میگیرند.
  • بنابراین از آن جایی که این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد بهتر است که هرچه سریع تر با انواع بازسازی اداری و مزایا آن و در کل هرچه را که باید در ارتباط با این موضوع باید بدانید، آشنا شوید.
  • این دو آیین نامه در بررسی های اولیه این پروژه به منظور بهینه سازی نور و دید طبیعی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفتند.
  • استودیو 505 توسط شرکت ساخت و توسعه Groton به طراح ساختمان اداری و توسعه بدون کربن 6 ستاره گرین استار واگذار شد.
  • در صورت نیاز، گچ‌کاری، تعمیر سقف و سایر تعمیرات اساسی در این مرحله انجام می‌شه.
نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی پلان می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. چنانچه کیفیت و بازدهی کاری کارکنان یک ساختمان سبز اداری به دلیل سطح روحی و احساس تندرستی بالای ناشی از محیط کاری معتدل، به مراتب افزون بر یک ساختمان اداری معمولی است.

سوال برای انتخاب شرکت طراح دکوراسیون اداری

و از همه مهمتر اینکه بدانیم در هر کدام از این موقعیت ها چه کسانی قرار است قرار بگیرند. به عنوان مثال طراحی محلی که منشی قرار دارد با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نورپردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون چیدمان بسیار متفاوت می باشد. این ساختمان اداری و تجاری از نظر عملکرد مکانی در چارچوب یکی از خیابانهای اصلی تهران شکل گرفته است. یکی از دغدغه های طراحی پروژه ایجاد تعادل بین نمای قسمت تجاری و اداری و همچنین توجه به بافت شهری و ماهیت متفاوت و سبز این منطقه از شهر تهران بود.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار