طراحی نمای ساختمان اداری چگونه است؟ دفتر طراحی معماری آریاز | youngarchitect

با مجله خبری معماری جوان به اینکه نیازهای سلایق مختلف در طراحی دکوراسیون فضای اداری متفاوت است، بهتر است پلان فضای اداری طوری طراحی شود که بتوان در آینده در آن تغییراتی اعمال کرد. همچنین توجه به نیاز کارکنان یک دفتر کاری، از سکوت گرفته تا توجه به دما و تهویه، همه از جمله اصول طراحی پلان ساختمان اداری هستند. کمک گرفتن از طراحان داخلی و معماران برجسته می تواند به پارتیشن بندی صحیح فضای داخلی یک ساختمان اداری و طراحی بهتر آن منجر شود.

http://azindekor.irنماهای ساختمان، ارتباط دهنده فضای داخلی و خارجی هستند و به عنوان اولین پوسته ساختمانی، دید کلی اشخاص را نسبت به فضایی که ذهنیتی از آن ندارند را به وجود می آورند. این مسئله زمانی که از ساختمان به عنوان یک مکان اداری یا تجاری استفاده می شود اهمیت بیشتری پیدا می کند. مطلبطراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژنجزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد.

  • سایت اصلی پروژه تیم طراحی را ناچار به ایجاد پلانی خطی، باریک و مستطیلی کرد به شکلی که تاکید و تمرکز اصلی بر روی ایجاد فضایی غیر یکنواخت قرار گرفت.
  • در ادامه به معرفی انواع بخش های اداری و ظرفیت استاندارد آن ها پرداخته شده است.
  • امروزه مبحث معماری پایدار بسیار متداول می باشد و در مسیر توسعه و پیشرفت سریع آن تکنولوژی های جدیدی قرار گرفته است.
  • معماران نیز از این ویژگی به عنوان المان معماری در این ساختمان و فرمی زیبا استفاده نمودند.
  • این ساختمان اداری درجه یک با متر مربع مساحت زیربنا، با استفاده از فن آوری هوشمند و با کسب بالاترین امتیاز BREEAM (امتیاز 98.36٪) که تاکنون دریافت شده است، موفق شده نقطه عطفی در جهان ساختمان های پایدار به دست آورد.

در ایالات متحده، ۹۰% از ساختمانهای اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صیح و بعدازظهر ناخوشایند است. استفاده از سایه بان برای ممانعت از نور خورشید از سمت جنوب آسان می باشد. با این وجود اگر جهت اولیه، شمالی – جنوبی باشد نور خورشید به همه ی اتاقها می رسد. سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای خدمات ساختمانی و به طور خاص کابینت و کمد است. تا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است. در مواردی هم شرکت‌های معماری و بازسازی، می‌تونن با داشتن وکالت از طرف کارفرما این مسئولیت رو قبول کنن.

طراحی های انجام شده از طریق ثبت سفارش

محصوریت، تا چه اندازه معماری فضای اداری توسط دیوارها، درب ها و یا سقف ها محصور شده است. فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده ، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاتصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلیها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی ، آرشیو و کارتهای اطلاعات مربوط به دانشگاهها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد. همه ی اتاقها (با نور طبیعی و مصنوعی ) در اطراف یک هسته ارتباطی شامل آسانسور ها – پلکان کانالهای تهویه و … جمع می شوند. در این مقاله به بررسی اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه خواهیم پرداخت. در حاليکه فرودگاه هاي کوچک که معمولا با نام هائي ازقبيل aerodrome, airfield ياlanding strip ناميده ميشوند- ممکن است از باندهاي…

طراحی معماری ، مهندسی و اجرا

ترکیب بندی قفسه‌ها، کشوها و کمدها به منظور ذخیره سازی در طراحی از اهمیت فوق العاده برخوردار می‌باشد. در این فضاها میزها و محیط‌هایی هم به منظور استفاده‌ی افراد از کتابها و منابع و نیزاستفاده ی کارکنان کتابخانه بایستی فراهم شود. دریافت مجوز در برخی پروژه‌های بازسازی ساختمان اداری، لازم و ضروری هست؛ امّا به طور کلی از دریافت مجوز برای ساختمان‌های مسکونی راحت‌تر انجام می‌شه. دونستن هدف و کاربری هر اتاق در بازسازی ساختمان اداری اهمیت ویژه‌ای داره. مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارن. پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین.

سه نکته کلیدی در بازسازی اداری و دفتر کار

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار