چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | youngarchitect

بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. به این منظور، انتخاب متریال صحیح برای ساخت یک ساختمان اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله شیشه ها که معمولا اولین متریال هایی هستند که می توانند به روی گرما و سرما تاثیرگذار باشند.

اگه میخوای کابینت خونه ات رو عوض کنی،قیمت روز کابینت و نکات مهم در مورد قیمت گیری کابینت رو اینجا ببیبن:

بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود. چوب یکی از متریال‌های طبیعی است که نماهای زیبایی با استفاده از آن طراحی می‌شود. در این طراحی چینش تخته‌های چوبی در کنار هم نمای اداری مدرن و متفاوتی ایجاد کرده است. ایجاد زاویه‌های تند در بالای ساختمان و ایجاد اختلاف سطح، نمایی خلاقانه را شکل داده و در عین حال نظمی هندسی و چشم‌نواز نیز برقرار ساخته است. طراحی نما با آجر، نمایانگر سازمانی ساده و قدیمی است، نمای کلاسیک، بیانگر شرکتی پرقدرت و سنتی و نمای اداری مدرن، نشان‌دهنده سازمانی با محیطی مدرن و پویا است. نما بخشی از هویت ساختمان است و در صورت هماهنگی با کارکرد و رویکرد سازمان، هویت سازمان نیز توسط آن بیان می‌شود.

http://azindekor.irبه عنوان مثال یکی از مواردی که در اکثر محیط های اداری باید وجود داشته باشد کتابخانه است. یا در برخی ادارات پیشنهاد میشود برای شادابی و طراوت بخشیدن به محیط از تعدادی گلدان استفاده شود. تمام این موارد بسته به نظر کارفرما در محیط اداری و طی مراحل بازسازی ساختمان اداری اعمال می شود. از آنجایی که امور دفتری (به واسطه معرفی فنآوری جدید) پیوسته در حال تغییر است ،داشتن شناخت روشن از عملکرد های مورد نیاز به عنوان محرکی قوی، تأثیر عمده ای در سازمان دهی دفاتر و ساختمان های اداری دارد. به همین علت طراحان می توانند با تمام جنبه های مربوط به طراحی ساختمان اداری را با ترفندهای ذهنی و فنی خود تحت تأثیر قرار دهند.

برای بازسازی به صورت اداری از چه قسمت سازه شروع کنیم؟

مجله خبری معماری جوانبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است. اگرچه در هر حال همه شرکت ها یک آشپزخانه دارند اما اولویت با بزرگ بودن آن نیست. این در حالیست که در شرکت های بزرگ و مطرح گاهی آشپزخانه به یک کافه تریای بزرگ تبدیل می شود یا با فضای ناهارخوری و استراحت کارمندان ادغام می شود تا با یک تیر چند نشان زده شده باشد. در اینجا ایجاد یک پوسته خارجی بر روی ساختمان که نمای آن را ویژه ساخته، با استفاده از متریال فلزی انجام شده است. در استفاده از چنین طرح‌هایی توجه به ورودی ساختمان اهمیت دارد، در تصویر زیر می‌بینیم که پوسته بخش ورودی را نپوشانده و به شکلی زیبا با انحنایی بزرگ در بالای ورودی قرار گرفته است. دو ورودی (شمال و جنوبی) به بخش اداری وجود دارد که هر دو به لابی اداری مجموعه متصل می شوند.

  • همچنین توجه به نیاز کارکنان یک دفتر کاری، از سکوت گرفته تا توجه به دما و تهویه، همه از جمله اصول طراحی پلان ساختمان اداری هستند.
  • تصور کنید در محیطی مشغول به کار هستید که نور خورشید به زحمت راه خود را از درون دالان های باریک و پنجره های کوچک به اتاق شما باز کرده است.
  • وضعیت اولیه‌ی ساختمان، برند متریال به کار رفته برای قسمت‌های مختلف، دستمزد کارگران و پیمانکار، اندازه‌ی ساختمان اداری، حمل و نقل نخاله‌ی ساختمان و غیره همگی در تعیین هزینه‌ی نوسازی فضای اداری موثر هستند.
  • معماری این ساختمان که برای گروه ساخت شیشه کاوه و با در نظر گرفتن فضایی با گنجایش 4000 کارمند طراحی شده است با هدف شکل گیری حجمی با فضای بیشتر و کاربردی تر و دسترسی آسان به حمل و نقل انجام پذیرفته است.
  • طراحی اتاقهای سه ردیفه و منظم مخصوص ساختمانهای اداری و مرتفع است.
  • همین شد که امروزه روز طراحان به تعبیه پنجره های گسترده ی شیشه ای در نمای ساختمان اداری روی آورده اند.

اندازه و مقیاس، معماری فضا تا چه اندازه زیربنای قابل استفاده و متناسب با ابعاد انسانی فراهم می کند. تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق ، تنظیم، دوام، سازگاری، فضای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. ۱) بخش های اداری دفاتر مجزا برای یک تا سه نفر به همراه کارگاههایی برای کار آموزان و دفاتر گروهی برای حداکثر ۲۰ نفر، بعضی ادارات کارگاههای مجزا را با بخش های گروهی یکی می کنند. در اداره ای با پلان باز به جز یک بخش منشی گری مجزا، بقیه مکانها برای کار فردی و گروهی چند منظوره اختصاص می یابد. ابعاد استاندارد فضا برای دو نفری که پشت میز می نشینند بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ سانتی متر است. نصب پنل های آکوستیک به جهت کاهش انتقال صوت و هم چنین جلوگیری از اکوی صدا در اتاق های جلسات از جمله موارد مهم است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار