اتاق فرار، تجربه یک سناریوی جنایی در دنیای واقعی + معرفی بهترین اتاق فرار های تهران آدرس | allescape

وقتی چندین طراح به طور همزمان روی یک معما کار می‌کنند، باید بسیار مراقب باشند تا سرنخ‌های زیادی از یک معما در اتاق باقی نماند. زیرا در این حالت، ممکن است معما فراموش شود و یافتن سرنخ‌ها پیچیده‌تر از معما شود. همچنین لازم است ضمن حفظ توالی و سناریوی داستان، بین سرنخ‌های هر یک از معماها تفاوت قائل شوید. این بدان معنی است که یک سرنخ باید به خوبی شناخته شود که به کدام معما مربوط می شود. علاوه براین، در این مرحله فرد باید قدرت تخیل و خلاقیت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند سناریویی کاملا منحصر به فرد طراحی نماید.

چون بازیکنان و علاقه مندان به این بازی بیشتر به دنبال کسب تجربه های جدید هستند و سناریوهای تکراری برایشان جذابیت نخواهد داشت. توجه داشته باشید که تمامی حس‌ و هیجان‌های ایجاد شده در این بازی، با پخش موسیقی در زمان مناسب و یا ایجاد صداهای دلهره‌آور به بازیکنان القا می‌شود تا استرس و هیجان افراد در طول بازی افزایش پیدا کند. برای طراحی سناریو شما احتیاج به یک تیم مسلط و توانا دارید، تا بتواند متناسب با نیاز و علاقه مخاطبان سناریو بازی را خلق کند؛ یکی از اصلی‌ترین تفاوت اتاق فرار با سافاری وحشت، سناریو است. اگر شما طبق محبوبیت ژانر ترسناک در ایران، تصمیم گرفتید که از ژانر ترسناک در بازی خود استفاده کنید باید جوانب دیگر را نیز در نظر بگیرید که قصد دارید این ژانر ترسناک، همراه با هیجان باشد که بازیکنان را به نفس، نفس بیندازد.

اصول طراحی معما در اتاق فرار

• گاهی هم به دلیل تهویه و فضای یک بازی ممکن است احساس سرما کنید. اما با توجه به اینکه در اکثر اسکیپ روم‌ها در حال فرار و تحرک هستید، پوشیدن لباس آزاد و خنک بیش‌تر پیشنهاد می‌شود، حتی در فصل زمستان. بازی شب سیزدهم در مهرماه 1398 توسط تیم اسکیپ‌روم دات‌آی‌آر طراحی و اجرا شده است. بله، اتاق فرارهای مجموعه‌های مختلف بسته به ژانر و سبکشان، محدودیت سنی دارند. اتاق فرار ماموریت غیرممکن یک بازی مهیج با درجه سختی بالا برای کسانی است که خود را در این بازی حرفه‌ای می‌دانند. در اتاق فرار راز، شما به‌عنوان نقش اول یک فیلم رازآلود و ترسناک بازی خواهید کرد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد خواهید داشت.

اتاق فرار و تفریحات دنیای واقعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نقطه شروع به وجود آمدن هر اتاق فرار خطور ایده به ذهن سازنده است و در صورت پرداخت به ایده و تفکر بیشتر در مورد ایده منجر به گسترش میشود تا تبدیل به یک بسته های اداری اتاق فرار طرح شود. برای طراحی اتاق شکنجه ابتدا به سراغ یک طراح دکوراسیون داخلی میرویم و پس از شرح هویت فضا و المان های مهم فضا پس از سه روز یک فایل سه بعدی از فضا دریافت میکنیم و مبلغx را جهت طراحی فضا به طراح پرداخت میکنیم. با طراحی حرفه ای سناریو و محیط داخلی باید ارتباط بین معما و سرنخ به درستی ایجاد شود. چند مرد و زن غریبه، به خیال بردن جایزه ای ۱۰ هزار دلاری، وارد ساختمانی می‌شوند، که فرار از آن تقریباً غیرممکن است. اگه بازیکن ها دائماً باید بین دو پاسخ یا دو روش برای پاسخ دادن به یه معما سردرگم باشن، شما معماهاتون رو اشتباه طراحی کردید.

  • چرا بازیکنان باید به جای صدها سرگرمی دیگر به سراغ شما بیایند و رضایت داشته باشند.
  • یعنی شرایط رو باید جوری بچینین که بازیکنا ناخوداگاه برای چیز مهمی بجنگن و برای رسیدن بهش اشتیاق داشته باشن وگرنه اتاق فرار خسته کننده و ملال اور میشه.
  • هر معما می تونه یه محدودۀ خیلی بزرگ رو توی ذهن بازیکن اشغال کنه.
  • SaaS در کنار IaaS و PaaS، یکی از سه بخش اصلی سرویس‌های مبتنی بر ابر است.
دستۀ دوم عناصری هستن که توی جریان بازی نقش دارن و جزئی از معماها محسوب می‌شن. می‌تونیم به اتاق‌ها اجازه بدیم که ایدۀ بازی رو تعیین کنن یا اینکه روی ایده پافشاری کنیم و سعی کنیم واحد رو به دلخواه خودمون تغییر بدیم. در این صورت اگه واحد شما رهن یا اجاره باشه، لازمه در مورد تغییرپذیری موارد مختلف با صاحب ملک مشورت کنید.

ایده‌پردازی و سناریوی اتاق‌فرار

اتاق فرار، تجربه یک سناریوی جنایی در دنیای واقعی + معرفی بهترین اتاق فرار های تهران آدرس | allescape
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار