انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | youngarchitect

دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند. در ابتدای کار محلی که نیاز به تقویت دارد با انجام تست بتن و گاها با انجام عملیات کرگیری و آزمایش نمونه کرگیری شده مورد شناسایی قرار می گیرد. پس از مشخص شدن محلی که باید عملیات مقاوم سازی در آن انجام شود محل مورد نظر به فواصل بین 10 تا 30 سانتی متر سوراخ کاری می شود. سوراخ ها معمولا به عمق 30 الی 60 سانتی متر و به قطر 10 الی 30 میلی متر اتجام می گیرد. پس از اتمام عملیات سوراخ کاری لازم است تا به وسیله پمپ باد داخل سوراخ ها به طور کامل و دقیق تمیز کاری شده تا عاری از هرگونه گرد و غبار و مواد زائد دیگر باشد.

http://azindekor.ir

برای اجرایی دیوارها می‌توانید از سفال، بلوک‌های سبک، دیوارهای پیش ساخته و یا آجر استفاده کنید. هنگام اجرای فونداسیون و آرماتور بندی آن، باید این نکته پیش‌بینی شود که اسکلت فلزی ساختمان به چه صورت است. اگر قرار است که از اسکلت فلزی در مورد آن استفاده شود، باید صفحه ستون و پایه‌های آن در بدنه فونداسیون قرار گیرد و همزمان با بتن ریزی، فرایند تنظیم کردن آنها نیز انجام شود. در مراحل بعدی با استفاده از جرثقیل و فرآیند جوشکاری، به راحتی می‌توان اجرای اسکلت فلزی را انجام داد. البته قرار گیری تمامی قسمت‌های این اسکلت باید تحت نظارت مهندس ناظر و تحت کنترل مهندس سازه انجام گیرد.

دسته بندی

بعد از حفر قسمت شناژ و ایجاد قالب مورد نظر، شناژ را باید با رعایت اورلب به میلگرد دستک وصل نماییم و بعد هم بتن ریزی انجام می ‌شود. در دو طرف سطح زیر کانال بتن گرم ریخته می ‌شود و دیواری نیمه آجری می ‌سازیم که نقش قالب را ایفا خواهد کرد. پس از اجرای این مراحل، ساخت سازه ساختمان تمام شده و شما باید فاز دوم را شروع کنید. اجرای سقف نیز از لحاظ فرآیندها و ابزارهای استفاده شده، تقریباً مشابه با اجرای کف ساختمان است؛ با این تفاوت که در اجرای سقف، حد فاصل بین آرماتورها با استفاده از تیرچه یا سایر وسایل سقف پوشش داده می‌شود.

  • عمده ترین وظیفه مهاربندها و دیوارهای برشی مستهلک کردن نیروی زلزله وارد بر ساختمان می باشد.
  • هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.
  • در واقع آرماتوربندی فرایندیست که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند.
  • اشیای غیر منقول، همچون ساختمان در صورت نجس شدن، با شرایطی با تابش نور مستقیم خورشید پاک می شوند.
برای اتصالات از نبشی-تسمه و برا ی زیر ستون ها از صفحه فولادی (بیس پلیت) استفاده می شود و معمولاً دو قطعه را به وسیله جوش به هم متصل می نمایند. انواع مختلف اره رومیزی اره های رومیزی ابزارهای همه کاره برش چوب هستند که به شما امکان می دهند برش های زاویه دار ظریف و دقیق انجام دهید. بلوک AAC، بلوکی اتوکلاوشده است که در این میان بلوک سیپورکس بهترین انتخاب است.

نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری اصفهان 99

علت اینکه بیشتر در این قسمت‌ ها مجله خبری معماری جوان ایجاد می ‌شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ‌ها وجود دارد. البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد. به محض گرفتن پروانه ساخت، می‌توانید روند ساخت و ساز خود را شروع کنید و در اولین مرحله باید گودبرداری و پی کنی را انجام دهید. در نقشه اولیه که توسط مهندس سازه تهیه شده است، مشخص می‌شود که تعداد طبقات ساختمان به چه صورت است و باید فونداسیون آن با چه طول و عرضی اجرا شود.

رویال سعادت آباد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار