انواع نشست در ساختمان اصلاح و علائم نشست ساختمان مرکزآهن | youngarchitect

این مجتمع مسکونی دارای 9 بلوک و 6 طبقه است و در مجموع 120 واحد دارد. بلوک های این مجموعه 12 واحدی است و در هر طبقه از آنها 2 واحد شمالی و جنوبی دارد که از 98 تا 260 متر زیربنا دارد. برای این واحدها بسته به متراژ آن 2 تا 3 اتاق خواب در نظر گرفته شده است. در طبقات بالاتر بلوک ها واحدهای متراژ بالا به صورت تک واحدی نیز موجود است. مجتمع مسکونی دارای نمایی ترکیبی از سنگ و سیمان است و وجود شیروانی ها نمای زیباتری به بلوک ها داده است.

  • اهواز – مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مصدومیت پنج نفر به دلیل ریزش قسمتی از ساختمان دادگستری در منطقه امانیه اهواز خبر داد.
  • این فرایند باید مفاهیم اساسی خانه شما از جمله فضای پذیرایی، تعداد اتاق خواب، اتاق های مهمان، تالار پذیرایی، آشپزخانه، حمام، پلکان، پارکینگ، باغچه، حیاط و استخر، را شامل شود.
  • همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد.
  • این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند.
  • بعد از اتمام کار معمار ساختمان، نوبت به مرحله “محوطه سازی” و نصب مسیر پارکینگ، پاسیو و پیاده روها می رسد.
نکته حائز اهميت دیگری که امروزه توجه بسیاری باید به آن نمود مطالعه و بررسی زلزله های گذشته است. این اقدام برای ما که در منطقه لرزه خیزی مثل ایران زندگی می کنیم اهمیتی چندین برابر دارد و کمک شایانی به ارائه طرح مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای مناسب تر میکند. این گروه ساختمان ها شامل کلیه ساختمان ها به جز ساختمان های عنوان شده در سه گروه دیگر می باشند، مانند ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری، هتل ها، پارکینگ های چندطبقه، انبارها، کارگاه ها، ساختمان های صنعتی. کل بار حاصل از کف، سقف و دیوارها توسط دیوارهای باربر یا حمال کنترل می شود.

الف – سیستم دیوارهای باربر

این نوع نشست ساختمان معمولاً باعث بروز ترک خوردن ستون ‌ها، سقف و حتی دیوارها می ‌شود. به‌ علاوه اگر در سازه مورد نظر از سیستم پی منفرد استفاده شده باشد، میزان سرعت نشست هر ستون با دیگری متفاوت خواهد بود که باعث افزایش خرابی ‌های ناشی از نشست ساختمان خواهد شد. آخرین مرحله از فاز اولیه اجرای ساختمان را دیوار چینی بیرونی و داخلی آن شامل می‌شود. در پروژه‌هایی که از اسکلت فلزی یا بتنی به عنوان بدنه اصلی آنها استفاده می‌شود، چیدن دیوارها و استفاده از سفال بسیار راحت است و نیازی به دقت بالا برای تنظیم کردن بلوک یا آجر نیست.

ساختمان روستایی در دهستان ادیمی بخش مرکزی شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان ایران است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا ۲۵۸ نفر (در ۶۶ خانوار) بوده است. کسی که ساختمانی را می فروشد، زمین و همه طبقات آن؛ اعم از بالا و پایین، داخل در معامله است؛ مگر آنکه هر طبقه مستقل، و شواهد و قراینی بر خروج آن از معامله وجود داشته باشد. همچنین آنچه جزء ساختمان به شمار می رود، مانند درها و دیگر ابزار و تجهیزات به کار رفته در آن داخل در معامله است.

http://azindekor.ir

یک مجله خبری معماری جوان از سه بخش اصلی که عبارتند از زیربنا (فونداسیون)، ستون پایه و روبنا تشکیل می شود. این ساختمان ها برای دفاتر معاملات املاک، فروشگاه ها و یا نمایشگاه های فروش کالاهای تجاری عمده و یا خرده استفاده می شوند. چنین ساختمان هایی همچنین باید امکانات اداری، انباری و خدماتی لازم برای تجارت در همان ساختمان را نیز فراهم کنند.

بدون پرداخت تسهیلات، تکمیل واحدهای نهضت ملی غیرممکن است

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار