هدف از نظریه طراحی معماری فضای اداری مدرن زیست دوست بهبود سلامت فیزیکی و روانی است زیرا استرس کاهش می یابد. سایر ویژگی های معماری فضای اداری مدرن عبارتند از نور طبیعی، آب، دید و منظر به طبیعت و مصالح طبیعی. بهتر است نمای ساختمان اداری با در نظر گرفتن اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی و پیاده سازی شود.
ساختمان اداری سبز
به عبارت دیگر در نمای ساختمان اداری می توان از تلفیق مدرن و سنتی استفاده کرد. در آن از کامپوزیت و شیشه، سنگ و شیشه، آجر و شیشه و … استفاده شود که انتخاب آن ها به سلیقه و توان مالی افراد بستگی دارد. اتاق مدیرعاملیکی از اصلی ترین اتاق ها که باید در طراحی ساختمان اداری به آن توجه شود اتاق مدیرعامل است. در واحدهای کوچک تر این اتاق باید سایزی انتخاب شود که حداقل یک میز کنفرانس کوچک با 4 صندلی در آن جای بگیرد تا در صورت نیاز جلسات رسمی در آن برگزار شود. معمولا اتاق مدیرعامل را طوری انتخاب می کنند که چشم اندازی رو به فضای بیرون داشته باشد تا حالتی رسمی تر به خود بگیرد.
نکات طراحی ساختمان اداری
تاثیر کامپیوتری کردن سیستم اداری بر کارگاهها و نقشه ها، نیازهایی را دفع کرده که ساختمانهای اداری موجود دیگر نمی توانند آنها را برآورده نمایند. آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند. آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است.
- رسپشن و فضای ورودی هر فضای اداری به یک محیط اختصاص یافته به رسپشن و فضایی بعنوان فضای انتظار نیاز دارد.
- مثلاً بازسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوتهایی بنیادین دارن.
- همیشه اینطور نبوده که برای بازسازی به اخذ مجوز نیاز داشته باشید.
- ویژگی برجسته Genzyme آتریوم بالای 12 طبقه آن است که تا 75٪ در ساختمان نور طبیعی ایجاد می کند و از طریق هواکش هوای داخل را تازه می کند.
- نه تنها آنها سالم تر هستند بلکه ادعا می کنند که حس تندرستی و شادابی بالایی دارند.
- آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است.
بازسازی ساختمان اداری مراحل مختلفی داره که باید به ترتیب و نظم خاصی انجام بشن. اتاق های تاسیسات نیز از جمله فضاهایی است که در طراحی نقشه و جایگذاری آن در پلان، نوع ورودی آن و همچنین مصالح کفسازی و دیوار باید دقت زیادی شود. رعایت ضوابط و اصول طراحی مانند متراژ در طراحی این نوع فضا از اهیمت بالایی برخوردار است. درست است که پیش بردن یک پروژه به تنهایی میتواند راه خوبی برای ذخیرهی پول باشد، اما بهتر است بعضی چیزها را به متخصصین محول کرد. نوسازی فضای اداری یکی از این موارد است؛ نداشتن یک پیمانکار متخصص میتواند برای شما گران تمام شود. تحقیقات به شما اجازه میدهد تا با دینامیک سازهها، بودجه و برنامه ریزی برای حوادث غیر قابل پیش بینی آشنا شوید.
ساختمان اداری Akshaya 27 ؛ چشم اندازی منحصر به فرد در بافت قدیمی شهر
حیاطهای اندرونی معمولاً در مجله خبری معماری جوان با پلان عمیق، به منظور نفوذ نور طبیعی به مرکز ساختمان استفاده میشود. این نواحی به صورت محیطی در انتهای میز با یک اتاق مجهز به تجهیزات کنفرانس ویدیوئی تجهیز میشود، که مبلمان آن ارتباط مستقیمی با طرح و اندازه فضا دارد. میز و صندلیها از امکانات لازم برای اتا قهای ملاقات میباشند که در جلسات غیررسمی از مبل راحتی استفاده شده و از صندلیهای استراحت با میزهای کوتاه جهت کارهای دفتری استفاده میشود. بنابراین بهتر است با تعیین دقیق و موردی کارهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری، برنامهریزی مشخصی برای بازسازی داشته باشین. در این صورت کارفرما هم میتونه تخمینی واقعی از هزینههای شما داشته باشه.