تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی آموزش تصویری-آریس تفلون

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی آموزش تصویری-آریس تفلون

سیزِنینگ به این معنی است که سطح داخلی ظرف باید روغن‌کاری و در دمای بالا خرید ظروف تفلون حرارت داده شود. در مقایسه با ظروف چدنی بدون لعاب تنوع رنگی بیشتری دارند. نگهداری قابلمه‌‌های چدنی لعاب‌کاری‌شده بسیار راحت‌تر است. چون لعاب این ظروف خودبه‌خود مانع ایجاد زنگ‌زدگی می‌شود. اما چدن بدون لعاب را برای جلوگیری از زنگ‌زدگی باید روغن‌کاری کنید. شست‌وشوی مکرر در ماشین ظرف‌شویی چه‌بسا پوشش لعابی این ظروف را از بین ببرد.

  • پوشش اين ظروف معمولا مانند ظروف تفلون نچسب است و ‌طوري ساخته شده‌اند كه در برابر خراش مقاومت بالايي دارند، از سوي ديگر ظروف گرانيتي نيز خواص خود را دارند.
  • قابلمه های تفلون ضد خش از کیفیت بالای بر خوردار هستند و در جنس های مختلف تولید می شوند.
  • تفلون بدون غذا خیلی سریع گرم میشود و حرارت باعث میشوذد که ظرفتان کیفیت خود را از دست بدهد.

ظروف دارای سطوح واکنش‌پذیر برای پخت هر نوع غذایی مناسب نیستند. استفاده و نگهداری از ظروف دارای سطوح لعاب‌کاری‌شده و روکش‌دار هم به مراقبت زیادی احتیاج دارد. این جنس قابلمه‌ یا تابه برای آشپزی با حرارت بالا مناسب نیست. ظروف نچسب با پوشش تفلون تحت دمای خیلی زیاد از خودشان ذرات و گازهای سمی آزاد می‌کنند. درمورد ظروف نچسب با پوشش سرامیکی هم باید دقت داشته باشید که دمای خیلی زیاد می‌تواند خاصیت نچسب‌بودن‌شان را از بین ببرد.

صد البته که امروزه برخی از شرکت های تولید کننده محصولات غیر، لیبل و کارتن های بسته بندی محصولات خود را مشابه محصولات اصل طراحی می کنند اما همیشه راهی برای تشخیص اصل از تقلبی وجود دارد. دارای یک قابلمه با سایز 20، یک قابلمه با سایز 24، و یک قابلمه با سایز 28، همچنین قابلمه با سایز 32، و نیم قابلمه سایز 28 و تابه با سایز 24. اما به‌طور کلی استیل از لحاظ سلامتی برای استفاده روزمره جنس نسبتا مطمئن‌تری است. ظروفی که با مواد غذایی اسیدی یا قلیایی واکنش نمی‌دهند طبیعتا برای پخت انواع بیشتری از غذاها کاربرد خواهند داشت.

تابه مانا تک دسته 26

اما طبق بررسی‌های انجام شده دمای 390 درجه سانتی گرادی می‌تواند خطرات جدی برای سلامت فرد به دنبال داشته باشد. قابلمه تفلون یکی از ظروف آشپزخانه که با برندهای مختلف در طیف رنگی وسیع به صورت سرویس قابلمه تفلون و تکی هستند. تنوع رنگی سرویس قابلمه تفلون نیز میتواند با دیگر لوازم آشپزخانه هارمونی رنگ خاصی را برای آشپزخانه ایجاد کند. در ابتدا ظروف تفلون و پس از آن ها ظروف سرامیکی وارد بازار شدند.

لوازم جانبی خودرو

در رابطه با سبک بودن قابلمه هم باید بیان کنیم که قابلمه های گرانیت چدنی از وزن سنگینی برخوردار هستند و دیگر قابلمه های گرانیتی ممکن است وزن سبک تری داشته باشند . این مدل سرویس قابلمه از برند کاندید یکی از بهترین مدل قابلمه ها در بازار می باشد که به صورت 10 پارچه بوده و جنس بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است . همانطور که بالاتر هم گفتیم جنس داخلی قابلمه های گرانیتی از چدن است که بر روی این نوع قابلمه ها پوشش گرانیتی را قرار داده ان . حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه قابلمه چدن اصل از تقلبی را تشخیص دهیم .

سرویس قابلمه مسی

شستن و تمیز کردن این قابلمه ها بسیار ساده بوده و نیاز به استفاده از هیچ سیم ظرفشویی نیست . همچنین به دلیل نچسب بودن و خاصیت های درونی روغن بسیار کمی برای پخت غذا نیاز دارد. یکی از اطلاعاتی که در این میان کسب نمودم این بوده که گرانیت یک ماده کاملا طبیعی بوده و چون از نوعی سنگ محسوب می شود لازم نیست نگران تغییر طعم غذا باشیم. هنگام خرید قابلمه گرانیتی حتما جعبه آن باید دارای نشان استاندارد باشد و همچنین اگر کالایی که خرید می کنید محصول ایرانی می باشد حتما دقت داشته باشید که دارای مهر تاییدیه وزارت بهداشت باشد. رنگ های پودری الکترواستاتیک با ویژگی ضدخوردگی برای رنگ کردن لوازم و تجهیزات آهنی و فلزی کاربرد دارند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از قابلمه تفلون استفاده کم‌تر از روغن است. البته همین میزان اندک روغن اکنون با استفاده از قابلمه‌های چدنی به صفر رسیده است. اما تفلون را می‌توان مقدمه ایجاد این تحول در سبک زندگی مردم دانست. این محصول شامل سه عدد قابلمه در سایزهای 28،24،20 و یک عدد ماهیتابه در سایز 28 میباشد. همچنین دارای سه عدد در پیرکس سوپاپ دار در سایزهای ذکر شده بوده، که در بزرگ، هم برای قابلمه و هم برای ماهیتابه قابل استفاده میباشد. 5- قابلمه های تفلون زمان شستن سریع تمیز میشوند و قابلیت شستشو در ماشین ظرف شویی را نیز دارند.

قبل از خرید با تمامی برندهای این محصول آشنایی داشته باشند و سپس این محصولات را خریداری کنند. درسته یکی دوسال خوب کار میکنه ولی بعدا خش پیدا میکنه و رنگش از بین میره در کل محصول خوب و مقاومی هست. برای شستن قابلمه های چدن و تفلون بهتر است از اسکاج های نرم استفاده شود. _هنگام خرید نیز دقت به خرج دهید تا ظروف عاری از هر گونه خط و خشی باشند. چندین سال تفلون ها عرصه بازار را درنوردیدند تا اینکه در سال های اخیر نظرهای بسیاری مبنی بر سرطان زا بودن، تفلون ها را کم کم مهجور کرده و رقیبان جدیدی برای او پیدا شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار