جاوا اسکریپت در سئو چه نقشی دارد؟

اما ابزارهای سئو به سادگی شما را از کارهای خستهکنندهای مثل تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل یک به یک دادهها راحت میکنند. اما این بدان معنی نیست که اگر از فعالیت وب سایت شما زمان زیادی گذشته باشد امکان استفاده از این خدمات را نداشته باشید. این بدان معناست که موتورهای جستجو به جای یافتن محتوای مهم، زمان بیشتری را برای خزیدن در نسخههای متعدد همان صفحه تلف میکنند. وجود این لینکها خراب بدان معنی خواهد بود که سایت شما در پاسخگویی به نیاز کاربران دچار مشکل است. همچنین، ممکن است دلایل فنی برای داشتن محتوای تکراری وجود داشته باشد و شما حتی از آن اطلاعی نداشته باشید. جت سئو در قسمت خطاهای فنی گزارشهای متنوعی درمورد خطاهای سایت و مشکلات احتمالی آن به شما ارائه میکند که با استفاده از آن میتوانید به خوبی بر وضعیت سئوی سایت مسلط باشید. اگر شما تولید محتوا برای وبسایتتان را طبق اصول و الگوریتمهای سئو انجام داده باشید و محتوایی یا مضمون تکراری یا URL مشابه ندارید، نیازی به استفاده از تگ کنونیکال ندارید. سئوی داخلی شامل تمامی اقداماتی است که در «داخل سایت» و با هدف بهینه سازی «محتوای سایت» برای موتورهای جستجو و کاربران انجام میشود. شاید در نگاه اول، دیتای ساختاربندی شده به محتواهای ساخت مرتبط دانسته شود و فکر کنیم که این بخش باید به سئوی داخلی مربوط باشد.

اما چطور باید اگزیف عکس نوشت؟ چه موقع باید از ریدایرکت 301 استفاده کرد؟ گامی که باید در بهینه کردن Google My Business بردارید ساخت یک صفحه Google My Business و استفاده از Google Posts در حساب خودتان است که در این حساب مشتریان و دریافت کنندگان خدمات را ترغیب به بیان نظرات و تجربیات خود بصورت آنلاین میکنید و پاسخ آنان را نیز میدهید. Google Maps یک سرویس مبتنی بر وب است که اطلاعات دقیقی در مورد مناطق و سایت های جغرافیایی در سراسر جهان ارائه میدهد. در صورتی که قصد استفاده کمپین های گوگل ادز را دارید، Google Keyword Planner امکان آپود لیستی از کلمات کلیدی را برای پیشبینی کمپین شما فراهم میکند. این تکنیک ها زمینه ای را فراهم می سازند که کراولرها اجازه خزیدن و درک کدهای نوشته شده را نداشته باشند. با مطالعه این مقاله جدیدترین تکنیک های سئو تصاویر سایت را یاد خواهید گرفت. برای یاد گرفتن جاواسکریپت باید این دو تیتر را یاد بگیریم . 2. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آنها بگیرید.

ممکن است محتواهای وبسایت خود را در سایتهای دیگر خود منتشر کنید. فقط گیرنده نباشید، گاهی اوقات باید برای جامعه سئو جبران کنید. در گذشته، داشتن گواهی SSL فقط برای وبسایتهای فروشگاهی ضروری بود، چرا که در آنها اطلاعات کارتهای بانکی رد و بدل میشد. این یعنی اطلاعات رد و بدل شده میان وبسایت و سرور، کاملاً رمزگذاری شده و امن خواهد بود. به میان میآید، گوگل تا حد زیادی به آن احترام میگذارد، به این معنی که شما میتوانید یک قطعه از محتوا را به یک محتوای کاملاً متفاوت تبدیل کنید. مثلا فرض کنید دو آدرس زیر مشابه هستند و میخواهید تگ کنونیکال را برای آنها به کار ببرید. مثلا اگر کسب و کار شما مربوط به خدمات درمانی است که در سطح استان اصفهان ارائه می شود، راهنمای خدمات درمانی محلی در استان اصفهان میتواند به جذب مخاطب استانی شما کمک کند. مثلا یک پست میتواند هر دو عنوانهای زیر را داشته باشد؛ ولی با انتخاب دومین عنوان برای تبلیغات، بازدید بیشتری نسبت به انتخاب عنوان اول بگیرد. افزایش نرخ کلیک بر روی سایت شما نسبت به رقبایتان ، این سیگنال را به گوگل می دهد که محتوای سایت شما برای کاربران جذاب تر است. افزایش فروش و افزایش بازدید وب سایت دارای اصولی بسیــــــــار آســـــــــان است!

یکی دیگر از فاکتورهای مهم این است که آیا اسم شرکتتان را در انتهای عنوان صفحات بگنجانید یا نه. در این مرحله، گوگل سعی می کند صفحات را رِندِر کند، جاوا اسکریپت در صفحاتی که گوگل در آن ها خزیده است با سرویس رندرگیری وب (WRS) اجرا می بهینه سازی سایت یا سئو در اصفهان شود. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. با استفاده از این ابزار سئو، کارهایی را که انجام آن چند روزی زمان میبرد، میتوانید در چند ساعت انجام دهید. همچنین در این مرحله نیاز است تا یک تحلیل رقبای دقیق انجام دهید و ببینید رقبای شما چه کارهایی انجام میدهند و در چه وضعیتی به سر میبرند و سئو سایت آنها تا چه اندازه استاندارد است؟ پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که اساسا معنی سئو تکنیکال چیست و چه کارهایی برای این بخش باید انجام دهیم، لازم است تا به این سوال پاسخ دهیم که سئو چیست و چه معنایی دارد. فرمت مناسب تصاویر برای سئوی سایت چیست؟

هر چه مردم به محتوای شما بیشتر اعتماد نشان دهند، موتورهای جستجو نیز به آن بیشتر اعتماد خواهند کرد. همانطور که احتمالاً مستحضر هستید، امروزه کاربران بیشتر به وبسایتهایی اعتماد میکنند که دارای https در ابتدای آدرس خود باشند. گوگل بیش از 2 سال است که رتبههای بهتری به وبسایتهایی میدهد که موبایل فرندلی هستند. برخی از وبسایتها که مخاطبان زیادی در بین کاربران موبایل دارند، صفحاتی از وبسایت را به طور اختصاصی برای نسخههای موبایلی وبسایت طراحی میکنند. SSL یک فناوری امنیتی است که پیوندی رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر ایجاد می کند و برای آن که بتوانید متوجه شوید سایتی از این قابلیت استفاده میکند یا نه این است که به آدرس url آن دقت کنید.

پس از مشخص کردن صفحات مهم سایت خود، باید مشخص کنید که میخواهید هر صفحه بر روی چه کلمات کلیدی رتبه بگیرد. این زمانی اتفاق میافتد که بین URL معمولی که مشخص کردهاید و URL گراف باز در صفحات، عدم تطابق وجود داشته باشد. این برنامهها در مرورگرها مانند یک صفحه وب معمولی به نظر میرسند. با دانستن اهمیت سئو تکنیکال میتوانید سایت تان را از نظر زیر ساختی برای سئو آماده کنید و آن را به صورت ساختارمند پیش ببرید. برای رفع این مشکل، باید این URLهای غیر کنونیکال را از نقشه سایت حذف کنید. اما حتی امکان حذف کلی سایت از نتایج هم وجود دارد.

تگ کنونیکال از سالها قبل وجود داشته است، ولی کمتر کسی در رابطه با آن صحبت میکند و به همین دلیل بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند. از آنجایی که هیچ URL کنونیکالی وجود ندارد، موتورهای جستجو سعی میکنند مناسب ترین نسخه را شناسایی کنند. موتورهای جستجو این صفحات را ایندکس نمیکنند و هر تگ کنونیکالی را که به چنین صفحاتی اشاره میکند نادیده میگیرند. در نتیجه، در نهایت نسخه اشتباه صفحه را ایندکس میکند. هر دو نسخه این پلاگین زمانی که نصب میشوند، یک باکس آنالیزی را به ما نشان میدهدند، که ما میتوانیم کلمه کلیدی موردنظر خودمان را در آن وارد کنیم و آن صفحه از وبسایت را با این کلمه کلیدی آنالیز کنیم، که این کار اصلی یواست سئو است و در جلسات بعدی همین دوره آموزشی رایگان برای شما تمامی این موارد کاملاً توضیح داده خواهد شد. در حالیکه کسب و کار شما توسط گوگل تایید شود موتور جستجو به طور خودکار بیزینس شما را با اختصاص دادن یک محیط سایدبار در جستجوهای محلی به مخاطبین شما نشان میدهد. تصور کنید که شما برای کسب و کار خود مخاطبانتان را مورد مطالعه و بررسی قرار دادهاید، تحقیق کلمات کلیدی انجام دادهاید، محتوای مناسب بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده تولید کردهاید و آنها را در وبسایت خود قرار دادهاید و بطور کلی وقت زیادی صرف سئوی سایت خود کردهاید.

علاوه بر این سیر تغییرات رتبه در طول زمان را هم میتوانید مشاهده کنید. شاید تصور کنید که تحقیق کلمات کلیدی یک روش جدید در سئو نیست، بله روش جدید نیست اما یک راهکار خیلی عالی است و روز به روز این کار در حال رشد می باشد و کسانی که خیلی قوی تر و با دقت تر این کار را انجام میدهند، معمولا نتایج بهتری نیز میگیرند. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، بسیار مقرون به صرفه تر است. امتحان کردن نحوه نمایش صفحه ۴۰۴ نیز بسیار ساده است. بهعبارتدیگر میتوان گفت فایل robots.txt از موارد سئو تکنیکال برای بهینه کردن ایندکس صفحات سایت است.

معمولاً محتوا ابتدا تولید میشود و ویرایشات لازم نیز بر روی آن اعمال میگردد سپس به مکان مناسب در محیط وردپرس وارد میشود. اگر بیشتر از یک شعبه حقیقی دارید لازم است صفحات لوکیشن غیر تکراری بسازید. اگر از تگ Canonical استفاده نکنیم، در بهترین حالت گوگل صفحه مورد نظر خود را به عنوان صفحه اصلی انتخاب و رتبه بندی میکند و سایر صفحات یا ایندکس نمیشوند، یا در صورت ایندکس شدن، رتبه مناسبی نمیگیرند. از متا تگ Canonical Link برای دسته بندیها استفاده کنید – “بله”. از پیشنهادات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی افزونه رنک مث استفاده کنید و دقیقا دریابید که چه چیزی باید در سایت خود بنویسید. اما پیشنهادهای گوگل با استناد به چیزی که کاربران بیشتر جستجو میکنند، اقدام به ارائه کلمات LONGTAIL یا همخانواده میکند، چیزی که دقیقا در سئو به آن نیاز دارید.

با توجه به تعریف مختصری که از تگ Canonical ارائه شد این تگ با معرفی صفحه اصلی سایت به موتور جستجو به جلوگیری از مشکلات مربوط به تشخیص محتوای کپی و تنزل رتبه در نتایج موتورهای جستجو کمک میکند. اما بهتر است حتی در مرحله انتخاب نام دامنه نیز با مشورت گرفتن از ما به بهتر شدن رتبه سایت خود کمک کنید. پس از اتمام کار، باید کش را پاک کرده و تغییرات را ذخیره کنید. اولا متا دیسکریپشن خوب باعث ترغیب کاربران به کلیک و بازدید از وب سایت شما میشود و این به معنی ترافیک بیشتر است. در این مطلب تمامی نکاتی که برای نوشتن یک متای خوب لازم است بدانید را توضیح دادیم. در این خصوص لازم به ذکر است که موتور های جستجو به محض اینکه متوجه سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، بشوند، به سرعت آن را پنالتی می کنند که در این صورت بازگرداندن سایت به حالت قبلی بسیار زمان بر و سخت است و در بسیاری از مواقع حتی امکان پذیر نخواهد بود. تک تک کلمات باید لازم باشد. و چگونه باید از کنونیکال استفاده کنیم. UTF-8 ما نوع کارکتربندی سایت را تعریف می کنیم.

در چه مواقعی از تگ کنونیکال استفاده میکنیم؟ گرچه این متا تگ تاثیر مستقیمی در بهبود سئو سایت ندارد، اما بی تاثیر هم نیست. تعدادی فاکتور مهم وجود دارد که می توان آنها را بهینه نمود تا به بهبود سئوی تصویر در سایت شما کمک نماید. دقت کنید که شما با استفاده از تگ کنونیکال به موتور جستجو کمک میکنید تا صفحه اصلی را برای رتبهدهی تشخیص دهد اما موتور جستجو همیشه صفحهای که به آن کنونیکال داده اید را به عنوان صفحه اصلی شناسایی نمیکند و گاهی ممکن است صفحهی دیگری را به عنوان صفحه اصلی تلقی کند برای اینکه گوگل نظر شما را بپذیرد و صفحه مورد نظرتان را به عنوان صفحه اصلی ایندکس کند باید بعد از درک کامل مقوله تگ کنونیکال چیست تمام نکات و ریزهکاریهای مرتبط با استفاده از این تگ را رعایت کنید، شایان ذکر است که اگر شما از تگ کنونیکال اشتباه استفاده کنید نه تنها به ارتقا رتبه وبسایتتان کمکی نخواهید کرد بلکه ممکن است به خاطر گیج شدن موتور جستوجو در سایت شما برای یافتن صفحه اصلی، رتبه وبسایت شما به شدت تنزل کند. هنگامی که عبارتی را در Google Keyword Planner وارد کنید، لیستی از همه کلمات مرتبط با آن را برای شما نمایش میدهد که در مقابل هر کدام میتوانید مقدار جستجوی ماهانه آن را مشاهده کنید.

بهبود رتبه و جایگاه سایت در گوگل، برتری در برابر رقبا، تاثیر بر روی نرخ تبدیل، فروش و لید، تاثیر بر روی تصمیم گیری مخاطبین، تسریع پروسه های استراتژی بازاریابی دیجیتال، کسب نتایج و سودهای مطلوب در گذر زمان و… نگاهی به استراتژی های بک لینک رقبا، نوع محتوای آن ها، کلمات کلیدی مورد نظر و… در این شرایط برای رتبه گرفتن نیازمند چیدن استراتژی لینک سازی خارجی برای رتبه گرفتن مقاله هستیم، مخصوصا اگر مقاله پر رقابت باشد. لینک سازی به معنی ایجاد پل ارتباطی میان صفحات مختلف در وب است. اگر صفحات غیر کنونیکال همچنان در نتایج جستجو نشان داده میشوند و ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت میکنند ، به این معنی است که موتور جستجو استاندارد مشخص شده شما را نادیده گرفته است. پس از آشنایی با ریدایرکت 301 و کنونیکال، نوبت به آن رسیده است که به اصل مطلب بپردازیم و مشخص کنیم که از ریدایرکت 301 باید استفاده کرد یا تگ کنونیکال؟ بنابراین میتوانیم از تگ canonical استفاده کنیم تا مطمئن شویم که رباتهای گوگل به جای کرال کردن نسخههای مختلف موبایلی، پرینتی و… در این مطلب با هم بررسی کردیم که Canonical Tag چیست و چه کاربردهایی دارد. برای دانستن اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو، مطالعه مقاله سئو چیست؟

این صفحات باید حذف شوند زیرا بودجه خزش شما را کاهش میدهند. در ضمت بخش Coverage سرچ کنسول را برای ارورهای احتمالی در ایندکس صفحات بررسی کنید. قبل از این که موارد سئوی محتوایی را بررسی کنید آن را از نظر بازاریابی محتوا بررسی کنید. ابزار یواست در وردپرس به عنوان یک ابزار سنجش میزان رعایت اصول سئو محتوایی به حساب می آید، گر چه که نباید یواست سئو را به عنوان یک وحی مُنزل در نظر گرفت، امّا قطعاً ایده گرفتن از هشدارها و آنالیز های آن می تواند تا حدود زیادی ما را با رعایت اصول سئو آشنا کند. اسکیما یا نشانه گذاری سبب افزایش سئو سایت شما می شود. از ایجاد لینکهای بی شمار در فوتر یا نوار کناری به یک صفحه به منظور ایجاد لینک داخلی و افزایش رتبه خودداری کنید. همچنین در بخش تحلیل دامنه این امکان در اختیار شما قرار دارد که دامنه سایتهای رقیب خود را وارد کرده و کلمات کلیدی هدف آنها را پیدا کنید. صفحات تگ، صفحات مربوط به نویسندگان و چنین صفحاتی که هیچ مطلب و محتوای خاصی در آنها نیست را در نقشه سایت قرار ندهید. اگر هنوز به طور کامل با مفهوم و کاربرد این ابزار سئو آشنا نشدهاید، یا در سودمند بودن آن تردید دارید، پیشنهاد میکنیم ادامهی این مطلب را از دست ندهید.

به عنوان مثال اگر دو سال پیش مطلبی در مورد بهترین تکنیک های سئو یا راهکارهای سئو نوشته اید، برای بازنشر این پست باید حتما مطلب خود را ویرایش و به روز نمایید، چون از دو سال قبل تا به امروز، گوگل تغییرات اساسی در الگوریتم های جستجوی خود انجام داده است. بهتر است با یک مثال موضوع را روشنتر کنیم. بلاخره از کدام استفاده کنیم! سوال اینجاست که از کدام فرمت باید استفاده شود؟ توجه به این نکته حائز اهمیت است که با وجود اینکه تگ کنونیکال ابزار مفیدی است که به شما کمک میکند تا به موتورهای جستوجو بفهمانید کدام صفحه برای شما ارزشمندتر است و باید رتبه بهتری بگیرد اما استفاده اشتباه از این تگ ممکن است مشکلات زیادی برای وبسایت شما پیش بیاورد و رتبه سایت شما تنزل دهد. یک URL خوب برای صفحات سایت، هم به انسان و هم موتورهای جستجو کمک میکند تا درک خوبی از صفحه مقصد و محتوای آن داشته باشند. این یعنی اگر وب سایت شما به تمامی استانداردهای ما پایبند باشد، محتوای سئو شده داشته باشید، چندین هزار بک لینک با کیفیت داشته و سرعت سایتتان هم خوب باشد اما کاربران از شما ناراضی باشند، ما جایگاه مناسب را به شما نمیدهیم!

حقیقتی که در مورد بودجه خزش وجود دارد، محدودیت آن برای سایتهای مختلف است. یکی از رایجترین مشکلات سایتهای فروشگاهی، وجود صفحاتی است که از نظر کلمه کلیدی اصلی به هم شباهت زیادی دارند، ولی نمیتوان آنها را در یک صفحه قرار داد؛ مانند صفحه «خرید تلویزیون» و صفحه «قیمت تلویزیون». شرکت خدمات سئو معتبری مانند وب 24 با بیش از 15 سال تجربه در سئو سایت، تعرفه سئو مناسب و داشتن کادری از مجربترین کارشناسان سئو میتواند خیال شما را از نظر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید سایت راحت کند. به این صورت میتوانید از صفحاتی که محتواهای یکسان و مشابهی دارند، اما دارای آدرسهای مختلفی هستند، با خیال راحت استفاده کنید و نگران تحت تأثیر قرار گرفتن سئو سایت خود نباشید.

لینکهای داخلی سایت خود را بررسی کنید و انکرتکستهایی که با آن لینک دادهاید را مرتبط با صفحه هدف انتخاب کنید. صفحاتی که هیچ هدف خاصی ندارند و محتوای مفیدی هم ندارند را پیدا و لیستی از آنها تهیه کنید. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. بلاک کردن کل سایت. اگر میخواهید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربرها باشد خوب است این مطلب را تا انتها بخوانید تا با شناخت ویژگیهای شخصیتی الگوریتمها به شناخت غول گوگل، نزدیکتر شوید. اما در صفحات دیگر سایت مثل وبلاگ، حجم تصاویر اگر چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوبایت باشد، خیلی خوب خواهد بود. فتوشاپ (Photoshop): این همان چیزی است که ما در ایران فاندر استفاده می کنیم. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization بوده که به معنی بهینه کردن موتورهای جستجو می باشد و در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که برای رسیدن به جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل، انجام می گردد. سرچ کنسول در اصل مهمترین ابزار سئو است که هر وبمستری برای انجام فعالیتهای سئوی سایت به آن نیاز دارد. “در بسیاری از موارد می توانیم تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کنیم؛ اما از کجا می توانیم بفهمیم در کدام موارد نیاز به خلق تجربه بهتر برای کاربر وجود دارد؟

این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید. همچنین به خواننده کمک میکند تا اندکی چشم از متن بردارد و تصاویر مرتبط با آن متن را بررسی کند. بهتر است برای هر صفحه از سایت، یک متا دیسکریپشن خاص و گیرا نوشته شود و از تکراری بودن آن با صفحات مختلف جلوگیری کرد. در ۵۱٫۳٪ موارد، توضیحات متای نمایش داده شده کاملاً با متا دیسکریپشن تعیین شده مطابقت دارد یا آن را کاملاً در بر دارد.

سئو را میتوان در یک کلام بهینه کردن سایت برای کاربران و موتورهای جستجو نامید، به طوری که کاربر به راحتی به هدف خود در سایت دست پیدا کند. دلیل استفاده از این تگ کمک کردن به گوگل است! هنگامیکه شما در یک وب سایت از چندین محتوا یکسان با URL متفاوت استفاده میکنید موتورهای جستجو برای محتواهای تکراری به وبسایت شما نمره منفی میدهند، برای حل این مشکل و کمک به موتور جستجو برای ایندکس صفحه مورد نظرتان میتوانید از تگ کنونیکال استفاده کنید. اما این ابزار میتواند به سئوی سایت هم کمک کند، مخصوصا اگر آن را به سرچ کنسول متصل کنید. اگر به دلیل بودجه خزیدن با مشکلاتی مواجه هستید، تگهای کنونیکال میتوانند به حل آن کمک کنند. علاوه بر این، داشتن محتوای تکراری زیاد در وب سایت شما میتواند بر بودجه خزیدن (crawl budget) شما تأثیر منفی بگذارد. بودجه خزش یا Crawl Budget از موارد بسیار مهم در سئو است.

اما بسیاری از کارآفرینان و بازاریابان نمیدانند که تکنیکهای بهینه سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو مفید هستند. با کمک این بخش میتوانید یک کلمه کلیدی هدف خود را وارد کرده و پیشنهادهایی مفید برای عنوان، تگهای هدینگ، حجم محتوا و آلت تصاویر آن دریافت کنید. چون به کمک این روش از طریق موتورجستجو اقدام به معرفی سایت به مخاطبان و جذب مشتری میکنیم. چون زمانی که وب مسترها در کد صفحه کلمات کلیدی را مشخص میکنند، موتورهای جستجو از دیگر عبارات که کلمات کلیدی مشابه را دارند، استفاده میکنند تا کاربران را به سایت شما هدایت کنند. قبل از شروع به بهینهسازی سایت بهتر است اهداف خود را مشخص کنید و بدانید که کدام صفحات برای شما مهم هستند، مخاطبان شما چه کسانی هستند و رقبای شما کدام هستند. مثال: فرض کنید شما در صفحهی A ، B و C محتوای یکسانی دارید اما میخواهید صفحهی C در نتایج جستجو ظاهر شود. اما شرایط همیشه به این ترتیب نیست! از طراحی سایت تا هک رشد برندتان همیشه در کنار شما خواهیم بود. در ادامه مطلب به ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون سؤال تگ کنونیکال چیست و بررسی ویژگیها و کاربرد این تگ خواهیم پرداخت. در سایتهای وردپرسی، بهترین افزونه برای تنظیمات تگ canonical چیست؟

جان مولر (مدیر آنالیز وبمسترهای گوگل) در توئیتی که اکتبر سال 2018 منتشر کرده بود، اعلام کرد: «شما میتوانید از هر روشی استفاده کنید، اما من توصیه میکنم از URL های کامل استفاده کنید تا مطمئن شوید که به درستی تفسیر شدهاند». سلام خدمت شما دانشجو عزیز وبسایت جذب مارکتینگ، بنده عظیمی هستم مدیر وبسایت و تصمیم دارم در این ویدئو درمورد دیدگاه جدیدی از سئو باهاتون صحبت کنم که خیلی بهتون کمک می­کنه سئو موفق­تری رو داشته باشین، چه از لحاظ نتیجه گرفتن چه از لحاظ پول­ساز بودن اون سئو. ولی کسب این دانش به شما کمک میکند تا ارتباط اثربخش و حرفهای با تیم فنی داشته باشید. بنابراین ما هم پیشنهاد میکنیم همیشه از ریدایرکت 301 استفاده کنید و فقط در موارد فنی و خاص، از تگ کنونیکال استفاده کنید. برای اینکه بیشترین اطلاعات ممکن را به Google بدهید، از اهرم سئو معنایی (Semantic SEO) استفاده کنید. Google Light House در واقع به شما این امکان را میدهد تا تجربه کاربری سایت خود را از دید گوگل ببینید. «توسعه وب، طراحی سایت های شرکتی، خبری، فروشگاهی، شخصی و طراحی پرتال سازمانی» به صورت ریسپانسیو با تجربه کاربری حرفه ای و رابط کاربری زیبا، مطابق استانداردهای جهانی، همراه با سئوی سایت و بهینه سازی صفحات وب برای گوگل و سایر موتورهای جستجو.

شما بهتر از هر کسی اولویت صفحات مهم خود را میدانید، اما برای تعیین اولویتها میتوانید از Search Console استفاده کنید، صفحاتی که دارای ایمپرشن بالا و تعداد کلیک پایین هستند را در اولویت قرار دهید زیرا این صفحات پتانسیل بیشتری برای افزایش ورودی دارند. روش استفاده از تگ کنونیکال بسیار ساده است برای افرادی که با کدنویسی، وبسایتهای اختصاصی طراحی میکنند تگ کنونیکال در قسمت هد وبسایت و در کنار متا تگهای دیگر قرار میگیرد. روش استفاده از تگ کنونیکال چگونه است؟ کاربر تگ کنونیکال چیست؟ در پاسخ به این سؤال که تگ کنونیکال چیست؟ حالا برای درک بهتر، ما موارد استفاده از تگ کنونیکال و ریدایرکت 301 را مثال میزنیم. برای مثال یک ایراد در طراحی سیستم مدیریت محتوا این است که برخی صفحات با نامک (URL) یا همان آدرسهای صفحه تکراری منتشر میشوند. به طور مثال برای صفحه اصلی خود احتمالاً میخواهید با نام برند یا عباراتی مثل فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و… ۱- حدود ۵۰ درصد افرادی که جستجو های محلی مورد نظر خود را با سیستم اندروید انجام میدهند حداقل یک بار از فروشگاه شما دیدن میکنند. با این حال، اگر در حال انجام این کار گرفتار شوید، این امکان وجود دارد که موتور جستجو دیگر به نسخههای کنونیکال شما اعتماد نکند.

معمولاً از رنگ مشکی برای آن استفاده می شود. Secure Sokets Layer یک فناوری امنیتی است که یک لینک رمز گذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر ایجاد می کند و جزئی از تکنیکال سئو است که با استفاده از اس اس ال سایت شما به جای http:// با https:// شروع می شود و یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس سایت به نمایش در می آید. بنابراین کوتاه نگه داشتن URLهای سایت میتواند مزیت بزرگی برای شما به شمار آید. خوشبختانه، با URLهای کنونیکال، موتورهای جستجو میتوانند تغییرات مختلف یک صفحه را شناسایی کنند و از مشکلات مرتبط با محتوای تکراری جلوگیری کنند. کاری که باید انجام دهید این است که URLهای کنونیکال اشتباه را جایگزین کنید. این ابزار، هر پست رقیب را بر اساس محبوبیت رسانه های اجتماعی رتبه بندی می کنند بنابراین می توانید ببینید که چه نوع محتوایی باید تولید کنید تا آن ها را شکست دهید.

رعایت قوانین سئو و مدیریت وبسایت مطابق با الگوریتمهای موتور جستجو نقش تعیینکنندهای در بهبود رتبه وبسایت شما دارد. تگ کنونیکال یکی از مفاهیمی است که مباحث زیادی را در زمینهی بهبود سئو سایت به راه انداخته است. به طور کلی اگر وبسایت شما یکی از ویژگیهای زیر را دارد لازم است که از تگ کنونیکال استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما را در مورد سئو محلی (Local SEO ) بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله بودجه خزش چیست را مطالعه کنید. در بخش دیدهبان رقبا، شما میتوانید لیست کاملی از سایتهای رقیب خود را مشاهده کنید. در مکالمات شرکت کنید و نظرات در مورد موضوعات سئو را مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید با قیمتهای مناسبتری هاست تهیه کنید، مقاله “کد تخفیف نت افراز” را مطالعه نمایید و از کد تخفیفها استفاده کنید. یک مطالعه جدید درمورد سئو تصاویر که به تفصیل از 1 میلیون نتایج جستجوی Google تجزیه و تحلیل کرده است، نتیجه گرفته است که صفحات وب با حداقل یک تصویر رتبه بندی بهتری نسبت به محتوای بدون عکس دارند. این اطمینان میده که شما زیر محدودیت کاراکتر قرار دارید و نحوه نمایش نتیجه شما برای جستجوگران Google رو نشون میده.

در راهنمایی Google Webmaster Guidelines، راه حل های مشکلاتی که ممکن است به خاطر وجود فایل های جاوا اسکریپت در وب سایت به وجود بیاید قرار داده شده است. زمانیکه الگوریتم Google پیشرفت کرد و قادر به درک بیشتر از مطالب به اشتراک گذاشته شد میتوانید با به کارگیری Google My Business نیازهای کسب و کار خود را در گوگل برطرف کنید و حتی بیزینس شما را تایید و حمایت میکند. اگر محتوای این صفحات با صفحات اصلی در نسخهی دسکتاپ یکسان است، نباید فراموش کنید که تگ کنونیکال را برای آنها ست کنید. میتوانید از تگهای کنونیکال برای این صفحات استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید بسته به موقعیت مکانی بازدیدکننده، کدام صفحه را ارائه دهند. آنالیز عمیقی که Woorank روی سایت شما انجام میدهد، به شما کمک میکند فرصتهای بینظیری برای ارتقا عملکرد و رتبه سایت خود پیدا کنید. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک خواهد کرد.

این استاندارد از نظر فنی ES2015 نامیده میشود و هر نسخه سالانه پس از آن نیز بر اساس سال انتشار مشخص میشود. درواقع با انتشار این الگوریتم تحولی بزرگ در محتوای سایتها به وجود آمد. هنگامی که جاوا اسکریپت برای وب سایت ها استفاده می شود، ممکن است URL های مختلفی برای یک محتوا وجود داشته باشد. به همین دلیل گفته می شود که سئو نمی تواند کنترل کاملی را بر روی گوگل و الگوریتم های آن در اختیار داشته باشد. وبمستران با استفاده از این پاراگراف کوتاه، اطلاعات مفیدی در خصوص محتوای صفحه در اختیار مخاطب قرار داده و برای کلیک روی لینک، تشویقشان میکند. اگر محتوای شما در بالای نتایج ارگانیک قرار بگیرد، نرخ کلیک خوبی خواهید داشت، اما با دریافت ریچ ریزالت میتوانید این نرخ را بیشتر از قبل کنید. مهم نیست که شما در حال حاضر یک نویسنده SEO ماهر هستید یا اولین بار است که یک صفحه وب را بهینه می کنید ، هنگام ایجاد توضیحات متا خود ، بهترین تکنیک های نوشتن را خواهید آموخت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار