دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه کلوانی

در مدل لولایی لزوماً باید از لولا و قفل زیمنس برای بازو بستن درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده شود. تعداد قفل ها به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مدل ۳ و ۵ سانتی تولید می‌شود. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میل می‌باشد. دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی با استفاده از پیچ مخفی یا پیچ از روی نمای فریم در محل مورد نظر نصب می‌شود. از رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک برای پوشش روی دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی استفاده می‌شود. رنگ کوره‌ای باعث می‌شود در طول زمان عمر مفید دریچه بازدید داکت اسپلیت افزایش یابد و مانع آسیب دیدگی این محصول می‌شود.

تعداد قفل ها به ابعاد دریچه بستگی دارد.فریم دریچه داکت اسپلیت ترکیبی در دو مدل ۳ و ۵ سانتی تولید می گردد و جنس ساخت آن از ورق آلومینیوم با ضخامت یک میلی متر است. نصب آن نیز با استفاده از پیچ مخفی یا پیچ از روی نمای فریم در محل مورد نظر انجام میشود. شیارهای ورود هوای دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Z در مدل گریل های پره ای با طرح خم به شکل Z تولید میشود.

فروش انواع چیلر و داکت اسپلیت و فن کویل

دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با دو مدل وزنه‌ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی به وسیله قفل زیمنس بسته می‌گردد اما دریچه بازدید وزنه‌ای هنگام تعمیر یا بازدید داکت اسپلیت، کاملاً از چهارچوب فریمِ دریچه جدا و بعد از بازدید مجددا در محل خود جانمایی می‌گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده را می‌توان هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ از داخل (پیچ مخفی)، در جای خود نصب کرد. فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت با دوسایز ۳ و ۵ سانتی قابل عرضه است.سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع از قبیل سفید، کرم، مشکی، طوسی و… پوشش داده می‌گردد.

با توجه به اینکه این دستگاه هواساز بوسیله ی سقف کاذب پوشانده می شود، بنابراین برای دسترسی آسان به دستگاه، وجود این دریچه لازم و ضروری می باشد. بعد از نصب و شروع به کار دستگاه داکت اسپلیت برای اینکه تجهیزات و قطعات آن پوشش و کاور داده شوند از این مدل استفاده می‌شود. همینطور کمک می‌کند تا در زمان‌های مورد نیاز برای بررسی‌های دوره‌ای و یا زمانی که دستگاه نیاز به تعمیر و تعویض دارد از این دریچه استفاده کرد. همینطور در قسمت زیرین دستگاه و روی یک کلاف که برای آن در نظر گرفته شده قرار می‌گیرد. از آنجا که دستگاه داکت اسپلیت درون سقف کاذب قرار می‌گیرد، استفاده از این مدل کالا ضروری است. کانال کشی پلی اورتان یا کانال داکت اسپلیت پیش عایق در سال‌های اخیر توانسته با رفع برخی از ایرادات کانال کشی گالوانیزه جای آن را در سیستم کانال کشی بگیرد.

پوشش و رنگ دریچه‌های داکت اسپلیت

این امر باعث می‌شود که سیستم داکت اسپلیت در محیط‌هایی مانند کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، بسیار مورد استفاده قرار گیرد. معمولا از دریچه بازدید داکت اسپلیت در ساختمان هایی که تاسیسات بسیاری دارند استفاده می‌شود به منظور که ساختمان ها برای بازدید از تاسیسات به طور دوره ای یا زمان مشخص نیاز دارند که یک دریچه بازدید داکت اسپلیت داشته باشند تا این کار را براحتی انجام دهند اما در برخی از ساختمان برای اینکه تأسیسات از دید عموم مردم مخفی بماند و ظاهر زیبایی را به ساختمان بدهند از دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌کنند. با توجه خدمات مازادی که بر روی این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت قیمت آن از حالتِ ساده ی آن گرانتراست. دریچه داکت اسپلیت از قطعات مهم و اصلی در نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌های تهویه است.

منوی رستوران علی دایی با قیمت های فضایی / از ساندویچ ۲۵۰ هزارتومانی تا غذا پرسی ۸۰۰ هزار تومان !!

همانطور که توضیح داده شد در این سیستم کل فضای داخل با هم و به یک میزان تهویه می شود و برای مثال اگر فقط یک فرد در اتاق خود به تهویه نیاز داشته باشد ، کل اتاق ها و سالن های دیگر متصل به آن سیستم ، تهویه خواهند شد و این طبیعی است که انرژی زیادی به هدر رفته و مصرف برق سیستم افزایش می یابد. بنابرین دومین مورد از ۴ عیب مهم دستگاه داکت اسپلیت این مورد است و به همین خاطر توصیه می شود که از آن فقط در اماکنی استفاده شود که تقریبا در بیشتر ساعات، تمام افراد به طور همزمان در آنجا حضور دارند. این عایق ها که اغلب در روی سیستم های سرمایشی نصب می شوند، می توانند از نظر حرارتی بسیار کارآمد باشند. دلیل این امر نیز آن است که بخاطر ساختار سلول بسته ای که در طراحی آن در نظر گرفته شده است بخار داخلی کند می شود؛ در نتیجه شما را از تهیه سیستمی جدا برای این کار بی نیاز می سازد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت تهویه کلوانی با تعیین ابعاد دقیق فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به برش پروفیل اضلاع فریم خواهیم پرداخت. پس از برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به گوشه زنیِ سرهای اضلاع پروفیل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. این کار به این خاطر صورت می گیرد که تمام گوشه ها به صورت کاملاً گونیا ساخته گردد. پس از گوشه زنی ِ اضلاع فریم، به وسیله کرنرها یا گوشه های فلزی این اضلاع به هم متصل و ساختار چهارگوشه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت حاصل می‌آید. پس از این مرحله باید جای پیچ ها را بر روی ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت حک کرد.با تکمیل ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید نسبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی اقدام گردد.

این امر نیز به وسیله‌ی ‌یک گوشه‌ یا کرنرِ فلزی که عمدتا از ورق گالوانیزه ضخیم است در پشت هر یک از گوشه های فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت اتفاق می‌افتد. حال پس از آنکه ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به اتمام رسید باید به فکر اتصال درد دریچه داکت اسپلیت به فریم باشیم. در واقع لولا را از یک طرف به دیواره فریم و از طرف دیگر به دیواره در دریچه بازدید داکت اسپلیت با پرچ وصل می نماییم. حال باید تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شود و این محصول درون کوره قرار گرفته و در اصطلاح پخت گردد. از جمله اینکه می‌توان از کد رنگ های متنوع و زیبا برای زیبایی و جلوه کار استفاده کرد.

  • این دریچه ها به وسیله شیارهایی که در حالتهای مختلف روی آنها تعبیه می‌شود امکان برگشت هوای محیط را فراهم می‌آورند.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی از دریچه بازدید ساده خطی یک یا دو طرفه می‌باشد.
  • این نوع دریچه بیشتر در مکان‌هایی همچون اتاق تمیز موجود در شرکت‌های داروسازی، آزمایشگاهی و شرکت‌های تولیدی مواد غذایی استفاده می‌شود.
  • مراحل ساخت دریچه های داکت اسپلیت در ادامه به صورت کلی بیان شده و در مدلهای مختلف میتواند تفاوت‌های جزئی داشته باشد.
  • وقتی هر چهارضلع از ابعادِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده شد،این اجزا به وسیله‌ی گوشه ‌یا کُرنرهای فلزی به صورت پِرِسی به هم متصل می‌شوند و تشکیلِ چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار