ده گناه نابخشودنی ساختمان

آنها در صنعت کشتی سازی، برق و چندین صنعت دیگر نیز حضور پررنگی دارند. از طرف دیگر این سازمان، فشار اعضا را پیش روی خود میبیند و بنا به توصیههایی قرار است انتخابات از کیش به تهران منتقل شود؛ خبری که هنوز تایید نشده اما احتمال تحقق آن وجود دارد. اما تغییر محل برگزاری انتخابات نظام مهندسی نیاز به مصوبه شورای مرکزی دارد؛ مصوبهای که پس از مشورت آنلاین با اعضا و نوشتن گزارش توسط مسعود زریبافان ـ نماینده وزیر در برگزاری جلسات فوق العاده هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام و قرار شد انتخابات در کیش برگزار شود.

جذابیت این سبک معماری باعث گردید تا در حد فاصل اواسط قرن 18 تا 20 میلادی، این سبک دوباره و به مرور احیا گردد که همین موضوع باعث گردید، جهان مجددا شاهد ساخت ساختمانهایی با استفاده از این سبک معماری باشد. مهندسی عمران یک حرفه خاص و در عین حال هیجان انگیز است، زیرا افرادی که در این زمینه کار میکنند میتوانند نتایج کار خود را ببینند و آنها را از نزدیک لمس کنند؛ یک پل بزرگ، یک ساختمان بلند، ایستگاه مترو، یا یک سد برقی از جمله سازههایی است که میتوان آن را تا سالها تماشا کرد. یکی از بحثهایی که در مورد ساختمان مطرح است، بحث بیمه آن است. آنها را میتوان در صنعت خودرو یافت، محاسبه ظرفیت حمل بار شاسی و بهبود مقاومت در برابر خرابی ضربه گیرها و درها از جمله وظایف آنها در این صنعت است. علاوه بر آن هنوز امکان ورود و حمل مصالح ساختمانی از جمله سنگهای صیقل یافته به کشور فراهم نشده بود و آجر رایجترین و درر دسترسی ترین مصالح ساختمانی جهت نماسازی بود. حدود یکسال دیگر از دوره ریاست، وزیر دولت اصلاحات باقی مانده بود. این مورد نیز یکی دیگر از خدمات مهندسین مشاور است که این خدمات شامل : مطالعه و تحلیل موقعیت حاضر، ارزیابی هزینه های کل و ارزش کل، مطالعات برای نرخ تقاضا در آینده می باشد.

معماری ادغام حساسیت هنری و روششناسی علمی در طراحی ساختمانها، محیطها و قلمروهای عمومی و هر سیستم مشابه دیگری است که بشر در دوره زمانی خاصی و برای هدف مشخصی بدان نیازمند میباشد. هر وقت شیر آب را باز میکنیم، حتی به ذهن ما خطور نمیکند که این سیستم لوله کشی ممکن است کار مهندسان عمران باشد؛ در بسیاری از موارد طراحی سیستمهایی که آب را از منابع اصلی، که گاهی صدها کیلومتر دورتر از ما هستند و از آنجا به شهرها منتقل میشوند را، این افراد انجام میدهند. ساخت سازههایی خلاقانه برای زندگی بهتر در کنار زمینهای کشاورزی، زندگی را بسیار راحتتر میکرد. درروزهای پایانی سال گذشته احمد خرم، رییس سابق نظام مهندسی ساختمان با محکومیت انتظامی مواجه شد که پس از قطعی شدن رای شورای انتظامی به دلیل اینکه شرایط حضور در نظام مهندسی را طبق ماده ۱۱ قانون از دست داد کنار گذاشته شد. مهندسین ساخت و ساز مهارتهای مدیریت پروژه و حساب و کتاب را در کنار هم برای پیشبرد موفق پروژه به کار میبندند.

در این مقاله به طور مفصل درباره این توضیح خواهیم داد که چگونه مهندس عمران شویم، چه مدارک و گواهیهای برای کار در این رشته مورد نیاز است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید چه انتظاری از بازار کار مهندس عمران داشته باشند. معماری را میتوان روشی معرفی کرد که از دوران ماقبل تاریخ آغاز شد، به عنوان روشی برای بیان فرهنگ تمدنها در هر هفت قاره مورد استفاده قرار گرفته است. و البته گاهی نیز نسبت به مسائل و سرنوشت آنها بر خلاف وظایف مصرح در قانون بیتفاوتند. ستون های چند شاخه، به گونه ای طراحی شده اند که مانند درختان هستند و تکیه گاهی برای سازه می باشند. نام این بنا برگرفته از پارچه دستباف سنتی ایرانی بنام ترمه می باشد که تداعی کننده فرم موج گونه این ساختمان می باشد. این رشته از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و زیرشاخههای مختلفی دارد. در بخش دولتی میزان حقوق و دستمزد مهندس عمران بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود.

دوره تصدی رییس سازمانسه سال و دوره مسئولیت سایر اعضای هیأت رییسه یک سال و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. فعالیتهای خاص مهندس عمران در هر یک از زیرشاخههای این رشته تغییر میکند و همانطور که در زیر توضیح میدهیم، رشته مهندسی عمران دارای زیرشاخههای مختلفی است. حرکت به سمت غربیشدن ابعاد گوناگونی داشت و ما در مسیر غربزدگی سعی کردیم در همه این ابعاد از غرب تقلید کنیم. یکی از دلایلی که مسئولیت برگزاری انتخابات به مسعود زریبافان سپرده شد مساله تعارض منافع سرپرست نظام مهندسی با کاندیداتوریاش بود که با این توضیحات، همچنان تعارض منافع وجود دارد. یکی دیگر از چالشهای موجود، مساله لاینحل ماندن تعارض منافع است. تعارض منافع همچنان وجود دارد؟

مهندسی معماری ترکیبی از طراحی ساختمان و زیبایی شناسی با تمرکز بر ساخت و ساز و عملکرد پایدار سایت youngarchitect است. نظارت بر روند ساخت یکی دیگر از مهارتهای اساسی مهندسان معمار است. در این روند کار طراحی گروهی (اینتگرال) مطرح میگردد که همکاری تنگاتنگ طراح – مهندسین سازه و متخصصین علوم اجتمائی اقتصادی ومجریان اکیپی را بوجود میاورد که مهندس معمار یا گروه طراح با طرح خود این گروه را رهبری و کارگردانی مینماید. آنها همچنین مسئول تهیه گزارشهایی از روند پروژه و بودجه آن هستند. نرم افزارها براساس الگوریتمهای دقیق به محاسبه پرداخته و امکان دستکاری طراحیها قبل از اجرای پروژه را فراهم میکنند. آنها دارای مهارت کار با نرم افزارهای مختلف از جمله (CAD) هستند، که یکی از ابزارهای مهم این رشته است. نرم افزار ETABS (خلاصه شدهی عبارت Extended 3D Analysis of Building System به معنی تحلیل سهبعدی بسط یافتهی سیستم ساختمان) برای طراحی و تحلیل ساختمانهای چند طبقه به کار میرود.

ساخت بسیاری از این سازههای شگفت انگیز توسط افراد در آن زمان همچنان اسرارآمیز باقی مانده و نام مهندسانی که آنها را طراحی کردهاند به تاریخ پیوسته است. ساختمانها و پلها اغلب اولین سازههایی هستند که به ذهن هر فرد در مورد مهندسان عمران خطور میکند، زیرا اینها برجستهترین ساختههای مهندسان عمران هستند. آثار وحشتناک جنگ باعث شد سبک ساختمانهای مورد نیاز مردم تغییر پیدا کند. البته به نظر نمیرسد که برگزاری مراسم در تهران باعث کاهش هزینهها شود؛ چرا که انتخابات به شکل حضوری برگزار خواهد شد و تفاوت چندانی بین کیش و تهران در هزینه اقامت، ماموریت، سفر و خورد و خوراک وجود ندارد.

رنگ یک عنصر مهم در طراحی است که بر روحیه و رفتار تأثیر میگذارد. هزینه حدود ۲ میلیون تومانی بلیت رفت و برگشت هواپیما، ترانسفر و حق ماموریت شرکت کنندگان نیز به این مبلغ افزوده میشود که اگر روزانه حدود یک میلیون تومان باشد طی دو روز برگزاری انتخابات به ۲ میلیون تومان میرسد. این امر مستلزم این است که آنها به طور منظم با اعضای تیم اعم از نقشه برداران، مدیران ساخت و ساز، معماران، مهندسین ناظر و برنامه ریزان شهری ملاقات، همکاری و مدیریت داشته باشند. این در حالی است که اخیرا جلسات فوقالعاده هیات عمومی سازمان نظام مهندسی با حضور اعضای شورای مرکزی و حتی انتخابات هیات مدیره استانها به صورت آنلاین تشکیل شده و برخی معتقدند همین زیرساخت میتواند در انتخابات شورای مرکزی نیز مورد استفاده قرار گیرد تا هزینهها به شکل قابل توجهی پایین بیاید. به گزارش تسنیم، در حکم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خطاب به شکیب تاکید شده وی شورای مرکزی دوره نهم را تشکیل دهد. پس از این انتصاب سلسه اقداماتی همچون تشکیل هیات عمومی مجازی و لغو نظامنامه انتخابات اعضای شورای مرکزی و نیز تفویض اختیار تعیین اعضای هیات اجرایی و داوری به نماینده وزیر کامل و مقرر شده انتخابات شورای مرکزی در روز ۲۲ اردیبهشت برگزار شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار