ساختمان در بودجه: 4 نکته از رکود بزرگ

در این مرحله نقشه ساختمان توسط مجری ساختمان با دقت بر روی زمین پیاده می سایت youngarchitect شود. سالن اجتماعات طراحی شده، این سالن اجتماعات بدون واسطه مستقیم، در دارد به سمت پلههای فرار در طبقات، خب سؤال ما این است که این پلکان واسطه احتیاج ندارد؟ شش مانع هم از طرف دیگر، با دو نفر میشود چهارده نفر، پس صندلی ۲۲ نفره از لحاظ Emergency و خطرات احتمالی کاملا نا ایمن است، یعنی امکان فرار وجود ندارد پس دومین غلط آن طول صندلی زیاد است بدون امکان خروج میانی. ما شمردیم اینجا، ۲۲ عدد صندلی بود، ما میدانیم که هر یک نفر آدمی که یک جا مینشیند حداکثر در ردیفش باید شش مانع بیشتر نداشته باشد تا راه خروج. طبق قوانین نظام مهندسی در ساختمان سازی امروزه لازم است که حتما پنجره ها دو جداره باشند. در این مرحله درب ها و پنجره ها در محل های مشخص شده نصب می شوند. به عنوان مثال این نکته خیلی مهم است که درب ورودی، مستقیماً به روی پذیرایی یا نشیمن خانه باز نشود، در جلوی در یک رختکن و جاکفشی در نظر گرفته شود. در شروع کار مهم ترین بخش، مشخص کردن محل دقیق پی ها و ستون هاست.

در عین اینکه شهرها بهشدت پرجمعیت و خانهها به هم چسبیده است، افراد بهشدت از همدیگر دور هستند؛ البته ارتباطی هم اگر هست بهعنوان منبعی برای استفاده است، مثل منبعی برای تمتع. اگر سازه بتنی باشد، هنگام اجرای فونداسیون از میلگردهای انتظار برای اجرای ستون استفاده می کنند. ما انتظار داریم که ساختمانی که طراحی میشود از این لحاظها حداقل با یک درستی قضیه را بررسی کرده باشد و دیده باشد. در مرحله آخر ساختمان سازی ، مجری ذی صلاح نقشه های ازبیلت یا چون ساخت را مطابق با اجرای ساختمان تهیه می کند. تمام محدودیت هایی که ممکن است طراحی انواع سازه ها را دچار چالش کند به طور دقیق بررسی می گردد و راه حل های جایگزین و کاربردی ارائه می شود.

اگر شماهم برای دانستن این قوانین، مشتاق هستید، مواردی که در اینجا از آنها، نام بردهایم را مطالعه کنید. فرآیندهای آماده سازی برای طراحی هر ساختمان بزرگ به طور فزاینده ای پیچیده شده است و نیاز به مطالعات اولیه در مورد مواردی مانند دوام، پایداری، کیفیت، پول و انطباق با قوانین محلی دارد. البته معماری، جنبههای واقعی ساختمانها و سازهها را نیز در برمیگیرد؛ یعنی مواردی چون برنامهریزی، تخمین هزینه و مدیریت پروسه ساختوساز را نیز بر عهده دارد. همچنین 4 واحد از بین دروس روشهای جبران خسارت در بازسازی، نقش شهرسازی در کاهش خطرات سوانح طبیعی و حوادث انسان ساز و مبانی حقوقی مدیریت بحران به عنوان دروس انتخابی باید بگذرانید. بالاخره ما باید تکلیفمان را در معماری بدانیم که بالاخره دیوار یک تیکه برای نورگیری میخواهیم یا پنجره بزرگ یا پنجره کوچک نه اینکه هم بزرگ و هم کوچک آن هم با فاصله مثلا نیم متر.

طراح باید با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ساختمان و اطلاع از شرایط و شدت تابش نور خورشید در آن منطقه، اقدام به طراحی پنجره با عرض و ارتفاعی مناسب با مساحت و کاربری فضای داخلی کند. عمده شهرت او بهخاطر طراحی و اجرای بنای تاج محل در شهر آگرا هندوستان است. جهت کارآمدی بیشتر این نوع از انواع سازه های فلزی، فرم سهمی گونه آن طوری طراحی می شود که شکل آن کاملاً نزدیک به فرم دقیق نمودار لحظه ای باشد. معماری بنای تزیینی Metropol Parasol در اسپانیا یک سازه عظیم است که با روکش پلی اورتان ساخته شده؛ این نوع طراحی ها می تواند آینده معماری و سبک زندگی افراد را تغییر دهد. در این دوران تجلی ساخت و ساز به اوج خود رسید. یکی از قدیمی ترین سازه ها در زمینه ساخت و ساز است و انسان ها سال ها پیش یاد گرفته اند با استفاده از چوب برای خود خانه بسازند. در نمای ساختمان از مصالح بومی ، سنگ هایی که از کارخانه های برش سنگ محلی جمع آوری شده است استفاده شده است و ترکیب آن با چوب در نما ، ظاهری مدرن و زیبا به آن می بخشد.

ستون های هر طبقه نیز با توجه به نقشه های طراحی شده توسط مهندس سازه در کارگاه آماده می شوند و به کمک جرثقیل در جای خود نصب می شوند. 1-نقشه هاي معماري: اين نقشه ها عموماً جهت طراحي ابنيه (بناها) شامل خانه هاي مسكوني، آپارتمانها، ساختمانهاي تجاري، بهداشتي، فرهنگي، تفريحي، تحقيقاتي، ورزشي، علمي، آموزشي و غيره است. شروع معماری مدرن ایرانی از حدود سال ۱۳۰۰ به بعد است؛ زمانی که ایران بر اثر تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تغییر کرد، سیمای شهرها متحول شد و بناهای لازم برای زندگی جدید مانند ادارات، کارخانجات، بانکها، ایستگاههای راهآهن، دانشگاهها و همچنین واحدها و مجموعههای مسکونی جدید در شهرها به وجود آمدند.این بناها برخلاف بناهای قبل از تاریخ معاصر که بهدست معماران سنتی طراحی و ساخته میشدند، بهتدریج بهدست معماران تحصیلکرده طراحی شدند. به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک میکند تا از دوباره کاریهایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود. معمولا ساختمانهای بتنی طول عمر50 الی 60 ساله دارند و با گذشت دچار فرسایش شده و مقاومتشان در برابر زلزله کم میشود. سازه بتنی به دلیل هزینه کمتر و خطای کمتر در اجرا، طرفداران بیشتری نسبت به سازه فلزی دارد. گواهی پایان کار در ساختمان سازی به این معنی است که از لحاظ مقررات فنی و شهرسازی و از نظر شهرداری و سازمان نظام مهندسی ، ساختمان اجرا شده مورد تایید است.

تصمیمگیری در مورد بهترین موقعیت آشپزخانه در پلان یکی از مهمترین موضوعاتی است که تا حد زیادی میتواند روی کیفیت طراحی پلان ساختمان تأثیر مستقیمی بگذارد. من فکر میکنم اصلاً منطقی نیست که امتداد یک دید عمومی راهرو یک فضای شخصی طراحی شده باشد. تعریف امتداد دید که اصلاً من اینجا فک نمیکنم انجام نشده باشد. پس اصلاً پنجره رئیس جلسه را یک جایی طراحی نمیکنیم یا مبله نمیکنیم که ضد نور قرار بگیرد یعنی سعی میکنیم نور اتاق جلسات یک دست و یک نواخت باشد، حداقل از چند جبهه نور بگیرد تا ایجاد خیرگی نکند. اتاقها را میبینیم که سالنهای کلاس یا اتاقهای جلسات هستند; همه اینها باید درهایشان به بیرون باشد که اگر اتفاق بدی افتاد بتواند پوشش دهد، بدتر از همه بیشکلی این اتاق است که اصلاً به مبلمانش هم اصلاً نمیخورد شاید علاوه بر اینکه درِ اینها باید رو به بیرون باشد علاوه بر آن هندسههای آنها هم باید یک بازبینی بشود، شاید هندسه اینها خیلی منطقیتر باشد تا این هندسه انتهایی که یک مقدار بلاتکلیفی دارد. تاثیر زیادی بر مصالح ساختمانی دارد پس باید معمار در هنگام طراحی طرح مناسبی ارائه دهد تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندس مجری بتواند این اطلاعات را به صورت دقیق اجرا کند .

مهندس معمار علاوه بر خلاقیت باید طرح هایی بی همتا را پیدا کند در واقع چیزی که معمار را زنده نگه میدارد طرح منحصر به فرد اوست. مدرسه آنلاین- رشته مهندس صنایع راه های جلوگیری از هدر رفتن مواد، تجهیزات و ماشین آلات در فرآیند تولید را یافته و پیاده سازی می کند. در همان سال مرکز رشد دانشگاه تربیتمدرس با پذیرش 18 واحد فناور فعالیت خود را آغاز کرد و به دنبال آن افتتاح رسمی پارک علم و فناوری مدرس در مرداد 1384، صورت گرفت. این شرکت از سال ۱۳۶۴ تاسیس و در طی نزدیک به ۴۰ سال فعالیت تخصصی ، موفق به احداث بیش از یک و نیم میلیون متر مربع بنا با کاربری های مسکونی ، اداری ، تجاری و فرهنگی شده است . معماری بومی یا سنتی نوعی معماری است که از منابع و مصالح محلی و در دسترس استفاده میکند. سومین غلط اینکه من این فضاها را میبینم; درهای خروجی مستقیم در لابی در واقع پله است;یک فضای مستقلی برای خودش تامین نکرده است این برای خودش در واقع تداخل رفتار راهپله بین طبقات را با لابی خود سالن دارد یعنی سالن وقتی دارد استفاده میشود این راهپله چون پاگردش مشترک است با اینجا، کاملا رفت و آمدی که میخواهد در طبقات بشود با اتفاق خروجی این آمفی تئاتر متداخل میشود، باید راهپله جدا میشد.

همچنین مالک با مراجعه به شهرداری درخواست گواهی پایان کار می کند. این مجموعه با برخورداری از دو پردیس به وسعت 60 هکتار در شمال شرق تهران در اتوبان بابایی و 4.6 هکتار در غرب تهران در بلوار پژوهش و تعریف منطقه جنوبی دانشگاه تربیتمدرس بهعنوان منطقه فناوری مصمم است با تبدیل دانشگاه تربیتمدرس به دانشگاه کارآفرین نقش شایستهای در اقتصاد محلی و ملی ایفا کند. مطابق مقررات ملی ساختمان یکی از الزامات صدور پروانه ساختمانی وجود مجری ذیصلاح و دارای پروانه اشتغال به کار در روند ساختمان سازی است. این نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. نسبت آن ایجاد هماهنگی میان جهان مادی و زندگی انسانی است. علی اکبر صارمی در سال ۱۳۲۲ چشم به جهان گشود. است. این موارد نیز در ساختمان سازی عموما توسط مجری ساختمان انجام می گیرد. هنگام اجرای دیوارها محل در و پنجره نیز مطابق با نقشه ها مشخص می شود و قاب پنجره ها اجرا می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار