ساختمان معنی در دیکشنری آبادیس | youngarchitect

در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد مراحل ذکر شده می‌توانید با شرکت پیمانکاری ثقال سازه تماس بگیرید. همچنین در قست ” پروژه‌ها ” نمونه کارهای اجرای توسط تیم ما را مشاهده کنید. لوله کشی گاز و آب از مراحل مهم ساخت ساختمان است که باید به دقت انجام شود. در برق کشی ساختمان باید برق با امنیت به تمام اتاق ها، فضای خانه و وسایل برقی برسد. می توان تاسیسات جانبی مثل دوربین مدار بسته، آنتن مرکزی و … را هم در دسته تاسیسات الکتریکی دانست.

http://azindekor.irدر اینجا چند مرحله مهم برای پیشبرد بهتر و کارآمدتر پروژه مسکن شما ارائه شده است. هدف ما این است که درک بهتری از ساخت و ساز را به روشی ساده برای شما فراهم کنیم. یک قرن پیش، خانه های آجری از دو ردیف آجری تشکیل می شدند که توسط یک دیوار حفره دار جدا می شد. این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد. امروزه خانه های آجری به ندرت به این صورت ساخته می شوند و به طور معمول شامل یک دیوار داخلی بلوک و یک دیوار آجری و یا روکش سنگی می باشند. در بعضی موارد، روکش آجری و یا سنگی به سادگی با استفاده از ملات به دیواره داخلی چارچوب متصل می شود؛ در حالی که در برخی دیگر، از طریق بست آجری و یا فلزی انجام می شود.

انواع ساختمان از لحاظ نوع کاربری

جان پناه، دیوار کوتاهی است که دور تا دور بام ساختمان یا اطراف بالکن و یا در لبه تراس و پله ها ساخته می شود. تیر، برای تحمل بار سنگینی که از روبنا بالای درب یا پنجره ها وارد می شود، در نزدیکی درگاهی قرار می گیرد و می تواند از جنس استیل فلزی، آجر تقویت شده، سنگ و یا چوب باشد. اهواز – مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مصدومیت پنج نفر به دلیل ریزش قسمتی از ساختمان دادگستری در منطقه امانیه اهواز خبر داد. اهواز- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از ریزش ۱۲ باب منزل مسکونی و امدادرسانی به بیش از ۱۱۰ خانوار بر اثر بارندگی‌های اخیر در استان خبر داد. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه و همچنین بخش‌های زیادی از سوریه را به لرزه درآورد. ساعاتی پیش زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند.

انواع ساختمان از لحاظ سازه

باید منطقه را از مجله خبری معماری جوان دسترسی به جاهای مختلف بررسی کرد تا از امکان عبور و مرور ماشین آلات اطمینان حاصل شود. مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد. هنگام خرید زمین باید مواردی مثل تراکم، قیمت زمین، محله، امکانات و دسترسی را در نظر داشته باشید. نکته بسیار مهم آنست که بررسی کنید که ساخت ساختمان در آن زمین از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد.

  • ساختمان های تحت این طبقه، شامل تأسیساتی هستند که بطور کامل یا جزئی از آن، برای تجارت و یا تولید عمده فروشی استفاده می شود.
  • در یک تعریف عمومی و جامع، به ساختمان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد.
  • به طور کلی از بین بردن برآمدگی‌ها و برجستگی‌های زمین به صورت عمیق یا نیمه‌عمیق گودبرداری نامیده می‌شود.
  • سقف اینگونه ساختمان ها میتواند طاق ضربی،تیرچه وبلوک،کرمیت و سقف مرکب(کامپوزیت) باشد.

هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند. با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود. برای رفع این مشکل باید عملیات ترمیم بتن های کرمو انجام شود که اغلب پس از تخریب بتن کرمو از ملات ریزی مجدد استفاده می‌شود. در روش پیش تنیدگی ابتدا با کابل های مخصوص پیش تنیدگی تنش هایی را به وجود می آورند که اعمال بارهای مرده و زنده به المان باربر باعث خنثی شدن این تنش های اولیه شده و اصطلاحا عضو مورد نظر را پیش تنیده می نامند. به علت وزن زیاد قالب های بتن مسلح ، ضریب نیروی لرزه ای از قالب های فلزی بزرگتر است. در ایران معمولاً برای ساختن ستون ها از تیر آهن های دوبل یا بال پهن های تکی استفاده می نمایند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار