ساختمان چیست انواع ساختمان و مراحل ساخت و ساز پرشین سازه | youngarchitect

2) ساختمان‌ های موقتی که مدت بهره‌ برداری از آن‌ها کمتر از ۲ سال است. بیمارستان‌ ها، مراکز آتش‌ نشانی، تأسیسات آبرسانی، نیروگاه‌ ها، برج‌ های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی در این دسته قرار می گیرد. اغلب این نوع ساختمان در بخش های شمالی ایران خیلی کاربرد دارد و کلبه های چوبی شمال ایران گویای زیبایی آن است. برای اتصالات این نوع ساختمان از نبشی-تسمه و برای زیر ستون‌ ها از صفحه فولادی (بیس پلیت) استفاده می‌ شود.

ت – سیستم دوگانه یا تركیبی

این پروانه به شما اجازه می‌دهد که در محیط شهری به ساخت و ساز بپردازید و از برخی امکانات آنها استفاده کنید. مدارک مالکیت و مواردی مانند سند زمین و مشخصات هویتی و همچنین تعیین کردن یک مهندس ناظر، از مواردی هستند که برای گرفتن پروانه ساخت نیاز خواهید داشت. در این مرحله با انجام تست های مورد نیاز (تست های مخرب و غیر مخرب) مقاومت مصالح به کار رفته در ساختمان تعیین می گردد. از نتایج بدست آمده از این بخش در تحلیل و مدل سازی ساختمان استفاده می گردد.

ج – سایر سیستم‌های سازه‌ای

این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد. دیوارهای خم شده معمولا در خانه های قدیمی تر دیده می شود، به علت سال های چرخه تثبیت و انجماد و حل و فصل خاک. گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند. پس از خشک شدن رزین و کسب مقاومت الیاف نوبت به اجرای عملیات تزریق است.

شاتکریت یا بتن پاشی بر دیوارها یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمانمی باشد. این روش که بیش تر در ساختمان های بتنی و بنایی مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی بر مقاوم سازی ساختمان دارد. روش دیگری به نام ماتریس های سیمانی مسلح شده با الیاف مشابه روش شاتکریت اخیرا مورد استفاده قرار گرفته است. در روش FRCM،ابتدا شبکه میلگرد FRP بر روی دیواری که قبلا اجرا شده قرار می گیرد و پس از قرار گیری آن ها و مهار میلگرد ها عملیات بتن پاشی با استفاده از دستگاه شاتکریت (بتن پاش) انجام می شود. یکی دیگر از عواملی که ما را ملزم به ارائه طرح مقاوم سازی با استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می کند فرسودگی و آسیب های ایجاد شده در تیرها، ستون ها و سقف ها در طول مدت بهره برداری از ساختمان می باشد. انتخاب غلط یک شیوه‌ نامناسب مقاوم‌سازی ساختمان حتی می‌تواند عملکرد سازه را بدتر هم بکند.

  • زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ بخش‌های وسیعی از ترکیه و همچنین سوریه را لرزانده و براساس گزارش‌ها تاکنون بیش از دو هزار کشته بر جا گذاشته است.
  • با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند.
  • نقشه خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید.
  • پس از اتمام مراحل فوق نوبت به نسب نیپل ها می شود که توسط بتونه به سطح مورد نظر چسبیده می شود.

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت ثقال مجله خبری معماری جوان تحکیم بنیان محفوظ می باشد. در مرحله بعد بتن‌ها ریخته و قالب‌های قرار گرفته در مرحله قبل جدا می‌شود. انتخاب دستگیره کابینت نکات خاص خود را دارد، شاید کاربردی بودن و زیبایی دلایل بسیار خوبی برای دوست داشتن دستگیره های آشپزخانه و یا سایر مبلمان باشد. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس در سال آینده خبر داد. انشعاب برق به دو دسته فشار ضعیف و انشعاب برق فشار قوی تقسیم می شود.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار