ساختمان چیست انواع ساختمان و مراحل ساخت و ساز پرشین سازه | youngarchitect

این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند. علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است. جدای از این، موسسه باید یک خوابگاه اختصاصی نیز در داخل و یا خارج از محوطه خود داشته باشد.

گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800

امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. همان طور که می دانیم بتن به تنهایی قادر به تحمل تنش های کششی نمی باشد و خیلی زود دچار ترک خوردگی می گردد. به همین علت از میلگردهای فولادی در بتن استفاده می شود که پس از ترک خوردن بتن ناحیه کششی وظیفه تحمل نیروهای کششی را برعهده میگیرد. به منظور ارزیابی رفتار لرزه‌ای و ثقلی و برآورد نیروهاي داخلی و تغییرشکل‌هاي المان های ساختمان نظیر تیر، ستون، دال و…، سازه ساختمان با استفاده از روش های خطی و غیر خطی مدل سازی و تحلیل می گردد. در طول مدت بهره برداری از ساختمان ممکن است نیاز به نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در بخشی از ساختمان گردد. نصب تجهیزات مکانیکی سنگین در هر بخش از ساختمان منجر به افزایش بار وارد بر ساختمان شده، در نتیجه ساختمان نیازمند مقام سازی جهت افزایش ظرفیت باربری آن می گردد.

گروه اول از لحاظ سازه

در این مجله خبری معماری جوان ها، اجتماعات عمومی برای اهداف سرگرمی، تفریحی، اجتماعی، مذهبی، ملی، مدنی، مسافرتی و یا سایر اهداف مشابه برگزار می شود. برای این کار از روش ‌های مختلفی استفاده می‌ کنند؛ مثلاً موادی مثل بتن روان یا دوغاب را داخل دالی که دچار نشست شده است پمپاژ می ‌کنند. با این کار میزان فشار بر خاک زیر ساختمان یکپارچه می ‌شود و از نشست‌ های بعدی جلوگیری خواهد شد.

  • قابلیت رسانایی الکتریکی در مصالح فلزی مسئله خطرناکی بوده و می تواند باعث آسیب شود.
  • آغاز تحویل ۲۶۰۰ مسکن مهر پردیس عصر ساختمان- مقام مسئول شرکت عمران پردیس از آغاز تحویل ۲۶۵۵ واحد مسکن مهر همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
  • علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است.
  • نکته بسیار مهم آنست که بررسی کنید که ساخت ساختمان در آن زمین از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد.
آرماتوربندی فونداسیون اولین مرحله از آرماتوربندی پروژه‌های ساختمانیست که برای همه خانه ها انجام می شود. داشتن دانش نقشه‌خوانی آرماتوربندی، یکی از پیش‌نیازهای اجرایی در این مرحله است. در واقع آرماتوربندی فرایندیست که در آن میلگردها و سایر محصولات فولادی با ترتیب خاص کنار هم چیده می‌شوند. بطور کلی مقاوم سازی به دو روش سنتی و نوین تقسیم بندی می شود که روشهای نوین در حال گسترش هستند.

http://azindekor.irساختمانهای صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها،فضاهای ورزشی و غیره استفاده می شوند. به لحاظ سنگینی ساختمان و مقاوم نبودن در مقابل زلزله، مورد قبول آیین نامه زلزله نیستند و برای زلزله های به بزرگی 5ریشتر به بالا آسیب پذیرند. در صورتی که فعال در صنعت ساختمان هستید و میخواهید به اطلاعات ساختمان های در حال ساخت تهران و در مورد وضعیت مرحله ساخت آنها اطلاعات کسب کنید، می توانید از بانک اطلاعات ساختمان پرشین استفاده کنید. در نهایت، باید باقی مانده های فرآیند ساخت و ساز در قسمت داخلی و خارجی ساختمان را تمیز کنید.

ساختمان های پیش ساخته

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار