سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | youngarchitect

مجله خبری معماری جوان ساختمان در مناطقی که زلزله خیز، کوهستانی و سرد یا گرم و خشک هستند، ملاحظات مخصوص به خود دارد. ترک‌ها ممکن است فقط ظاهری باشند یا نشانه‌ای از یک تنش سازه‌ای مهم و یا فقدان مقاومت و دوام ساختمان. ترک‌ها ممکن است وسعت خرابی رانشان دهند یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشند.ترک‌ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد و یا در بتن سخت. ترک‌های بتن نرم به دلیل افت بتن و ترک‌های ناشی از نشست رخ می‌دهد و بعد از سخت شدن ترک‌های جمع شدگی بتن خشک روی می دهد. به همین علت تعمیر مناسب ترک‌ها بستگی به دانستن علت ترک‌ها و انتخاب مراحل تعمیر متناسب با این علت‌ها دارد و گرنه ترک‌ها ممکن است موقت و زودگذر باشند.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان و زیرآوارماندگان زلزله ترکیه

ستون پایه، بخشی از فاصله بین سطح زمین و فضای کف است که درست در بالای زمین ساختمان قرار دارد. پایه ستون، در برابر ورود آب باران و حشرات داخل ساختمان مقاومت می کند و ارتفاع کلی آن، ۴۵، ۶۰، ۷۵، ۹۰، ۱۲۰ سانتی متر است. تمام این پی ها، برای ساخت ستون ها، دیوارها، اتاق ها و فضاهای نشیمن استفاده می شوند.

http://azindekor.ir

برای ساختمان‌ های کوچک که در نهایت ۲ طبقه باشند و حداکثر ارتفاع آن‌ ها حداکثر ۸ متر باشند، می‌ توان از این نوع ساختمان استفاده نمود. در این نوع ساختمان برای مقابله با زلزله از باد بند های فلزی استفاده می‌ شود. سقف اینگونه ساختمان ها می تواند چوبی یا گنبدی باشد، در مناطق سردسیری ایران (شمال ایران) بامها چوبی و درمناطق کویری و جنوبی، گنبدی اجرا می شود.

بدون پرداخت تسهیلات، تکمیل واحدهای نهضت ملی غیرممکن است

اگر دمای اسکلت فلزی به حدود ۶۰۰ درجه سانتی گراد برسد، تعادل ساختمان به خطر می افتد. تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد تفاوت بلوک سبک استاندارد و غیر استاندارد بلوک های سبک را می توان به عنوان یکی از بهترین و البته محبوب ترین مصالح ساختمانی در… نکته مهم در خصوص مقاومت بالای ساختمان باید از مصالحی استفاده نمود که از نظر مقاوم بودن در درجه بالایی قرار داشته باشد. در اسکلت ساختمان های بتنی همانطور که از نام آن مشخص است، از بتن استفاده شده که معمولا نوع بتن آن، بتن مسلح یا بتن آرمه است.

  • این دیوار حفره دار و یا دوجداره، از نفوذ هوا و آب جلوگیری می کرد و در واقع به عنوان یک فضای عایق و ضد آب عمل می کرد.
  • روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند.
  • انواع مختلف اره رومیزی اره های رومیزی ابزارهای همه کاره برش چوب هستند که به شما امکان می دهند برش های زاویه دار ظریف و دقیق انجام دهید.
  • قبل از ملاقات با یک معمار، یک لیست از انتظارات طراحی خانه خود تهیه کنید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت رویا ساختمان آریا ضمن اخذ گزارش مقبول از حسابرس مستقل و بازرسی قانونی در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ برگزار گردید. آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف است و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین جا به جا شد. دیوارهای متشكل از قا‌ب‌های سبك فولادی سرد نورد كه با تسمه‌های فولادی و یا صفحات پوششی فولادی مهار شد‌ه‌اند‌، جزء این سیستم محسوب می‌شوند. مشرف ساختن ساختمان بر ساختمانی دیگر جایز است، هرچند موجب کاهش روشنایی ملک مجاور گردد. یکنواختی و ایجاد سطح صاف در انتها که قابل رنگ آمیزی یا اجرای پنل های دیواری باشد.

برپایی میز خدمت قضایی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار