سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل | youngarchitect

در یک تعریف عمومی و جامع، به مجله خبری معماری جوان هایی که از نظر ارتفاع از اندازه مشخصی بلندتر باشند، ساختمان بلندمرتبه اطلاق می گردد. طبق مصوبه سال ۱۳۷۷ شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران، ساختمان بلندمرتبه به ساختمان های بالاتر از شش طبقه گفته می شود. به ساختمان های بسیار بلند نیز اصطلاحاً آسمان خراش یا برج گفته می شود. هر ساختمان نوع اسکلت متفاوتی براساس مصالح متنوعی که در بازار ساخت و ساز هست، دارد که می تواند فلزی، بتنی و… باشد. درها، با ایجاد ارتباط بین اتاق ها، امکان رفت و آمد آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر را فراهم می کنند. درها و پنجره ها، ضمن ورود روشنایی، تهویه و صدای محیط از بیرون، ایمنی و حریم شخصی ساکنان را نیز تأمین می کنند.

http://azindekor.irپس از تحلیل رفتار ساختمان در برابر بار وارده روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان با در نظر گرفتن پارامترهای همچون اقتصادی بودن، سرعت عمل در اجرا و ایجاد حداقل تغییر در پیکربتدی ساختمان پیشنهاد می گردد. دیوارچینی یکی از مباحث بسیار مهم در مراحل ساخت ساختمان محسوب می‌شود. اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود.

وام خرید خانه برای مجردها

در این نوع ساختمان، سقف ها به وسیله تاوه (دال)های بتنی پوشیده می شود، یا از سقف های تیرچه بلوک یا سایر سقف های پیش ساخته استفاده می شود. انواع رنده بلوک سبک انواع رنده بلوک سبک رنده بلوک از ابزار های ساختمانی می باشد که دارای ساختار ساده ای است. نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی شیرآلات ساختمان یکی از مهمترین تجهیزات هر خانه می باشد که افراد با توجه به شکل ظاهری و اطمینان… مقاومت این ساختمان ها از هر جهت بسیار اهمیت دارد و باید از مصالح استاندارد و مقاوم استفاده نمود. منظور از ساختمان‌ های بنایی ساختمان‌ هایی هستند که مصالح آن ها از آجر، بلوک سیمانی یا سنگ ساخته شده‌ اند و در آن‌ ها تمام یا قسمتی از بار های قائم توسط دیوار هایی با مصالح بنایی تحمل می‌ شود.

معرفی انواع آسانسور و کاربردهای آنها

آن ها از ورق های عایق کف قرارگرفته بین ورقه های تخته سه لا و یا فیبر سیمانی ساخته می شوند. این پانل ها، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی و ساختار عایق در برابر آب، دیوارها، کف و سقف یک خانه را تشکیل می دهند. خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند. شرکت رویا ساختمان آریا، بمنظور فعالیت اثربخش در صنعت ساختمان در تاریخ ۱۳۸۷/۱/۲۱ با شماره ۳۲۲۲۵۴در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت و تأسیس گردید. مهم ترین ماموریت شرکت بکارگیری ابزارهای نوین سیستمی و مهندسی در راستای ساخت و ساز با کیفیت برتر و ایجاد ارزش برای مشتریان در سراسر ایران می باشد. از لحاظ مهندسی و هزینه، اسکلت‌های بتنی گزینه مناسبی به شمار می‌رود، اما زمان اجرای آن نسبت به اسکلت‌های فلزی بیشتر است.

انواع ساختمان از لحاظ سازه[ویرایش]

عمده ترین وظیفه مهاربندها و دیوارهای برشی مستهلک کردن نیروی زلزله وارد بر ساختمان می باشد. استفاده از دیوار برشی در ساختمان هایی که هم اکنون ساخته می شوند بسیار متداول بوده اما بیشتر ساختمان هایی که مدت زیادی از ساخت آن ها میگذرد فاقد این المان می باشند. یکی از متداول ترین المان های باربر جانبی (خصوصا در در سازه های فولادی) مهاربندها هستند که از دیرباز تا کنون استفاده های زیادی از آن ها شده است.

  • این پروانه به شما اجازه می‌دهد که در محیط شهری به ساخت و ساز بپردازید و از برخی امکانات آنها استفاده کنید.
  • بتن مگر برای بالا بردن کیفیت اجرای فونداسیون و راحتی در آرماتور بندی ساختمان مهم است.
  • چارچوب فولاد سبک، نسبت به چارچوب چوبی، دوام طولانی تر و نقایص کمتری دارد.
  • سوراخ ها معمولا به عمق 30 الی 60 سانتی متر و به قطر 10 الی 30 میلی متر اتجام می گیرد.
  • این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار