سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان | youngarchitect

مجله خبری معماری جوان خود را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا هیچ گونه مشکلی متعاقبا در فرآیند ساخت خانه شما در آن منطقه خاص پیش نیاید. همچنین، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح شما نباید عوارض قانونی داشته باشد. خدمات ساختمانی دیگری از جمله آب رسانی، برق کشی، زهکشی و فاضلاب و نصب کمد و گنجه در داخل ساختمان، وجود دارند که به عنوان مؤلفه های پس از ساخت یک ساختمان در نظر گرفته می شوند. این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. ساختمان هایی که از نظر ساختاری ضعیف بوده و در نتیجه ناامن، غیر بهداشتی یا آلوده می باشند.

انواع ساختمان از لحاظ سازه

نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود. ب – ساختمان های موقت که مدت بهره برداری از آنها کمتر از 2 سال است. این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. دسترسی آسان به بزرگراه همت و بزرگراه حکیم، رفت و آمد به این مجتمع را آسان می کند. دسترسی نزدیک و آسان به بلوار کاشان شهرک گلستان نیز، از دیگر دسترسی های رفت و آمدی برای این مجتمع مسکونی است.

با این حال اگر نشست هم انجام شد باید با راهکارهای مختلف جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا باعث خرابی سازه نشود. بسیاری از ساختمان هایی که چندین سال از ساخت آن ها میگذرد بر اساس آیین نامه ها و روش هایی طراحی و ساخته شده اند، که امروزه از درجه اعتبار ساقط گشته و برای عملکرد مناسب نیاز به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای دارند. به عنوان مثال بسیاری از سازه هایی که تا سال ۱۹۸۰ در در دنیا ساخته شده اند با وجود اهمیت های زیادی که دارند در مقابل زلزله مقاوم نیستند. علت این امر هم فقدان دانش و شناخت کافی از زلزله در زمان ساخت آن سازه ها است. روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن رو به رشد است؟ عصر ساختمان- تاکنون بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و سرعت اجرای این پروژه‌ها در بسیاری از شهرها روند رو به رشدی داشته … برای اینکه درک بهتری از انواع نشست ساختمان و راه ‌های جلوگیری آن داشته باشید بهتر است اول با تعریف آن آشنا شویم.

فرو ریختن یک ساختمان در بغداد/تلاش برای نجات زیر آوارماندگان+فیلم

هر چه تعداد طبقات ساختمان شما بیشتر باشد، تراکم و قطر میلگردها در آرماتور بندی فونداسیون نیز بیشتر خواهد بود. اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید، بهتر است اجرای آن را به یک شرکت پیمانکاری ساختمان واگذار کنید. مراحل بعدی که شامل اجرای سازه ساختمان، اجرای تاسیسات ساختمان و ظریف کاری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان است به صورت سه فاز مجزا در ادامه توضیح داده خواهند شد. برای آغاز عملیات ساختمانی ابتدا مکان مورد نظر بررسی می‌شود، فاصله تا خیابان و پل و منابع آب و غیره اندازه گیری شده و خاک زمین وارسی می‌شود . آزمایش خاک به این دلیل صورت می‌گیرد که مطمئن شویم خاک منطقه توانایی تحمل بار ساختمان یک یا چند طبقه را دارد .

  • همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی او، سوابق کاریش را نیز مرور کنید.
  • © تمامی حقوق این سایت برای شرکت ثقال سازه تحکیم بنیان محفوظ می باشد.
  • اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص انواع ساختمان و آشنایی با مصالحی که برای ساخت آن استفاده می شود، کسب کنید با سیپورکس تا انتهای این مقاله همراه باشید.
  • می توان تاسیسات جانبی مثل دوربین مدار بسته، آنتن مرکزی و … را هم در دسته تاسیسات الکتریکی دانست.

در شهر زلزله زده قهرمان‌مرعش ترکیه، خانواده ای که زیر آوار مانده و امیدی به نجات نداشتند، ویدیو خداحافظی خود را ضبط کرده و به بستگان خود فرستادند. همچنین ما امکانی را برای شما فراهم آورده ایم تا در صورت نیاز بتوانید خبرنامه دریافتی را به سرویس و یا حوزه مورد نظر خود محدود کنید. برای ارتباط با کارشناسان مرکزآهن لطفا شماره تماس و پیام خود را وارد و ارسال کنید.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار