سازه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | youngarchitect

با توضیحاتی که داده شد می دانید که مهندسی سازه در سازه‌های ساختمانی ، غیر ساختمانی و حتی ماشین آلات استفاده می‌شود و در ساخت تمام پروژه هایی که حفظ ایمنی و تعادل برای آنها بسیار اهمیت دارد از دانش گرایش مهندسی سازه استفاده می کنند. سازه ممکن است دائمی باشد، مانند ساختمان ها، پل ها، سدها و دکل های برق، یا موقتی باشد، مانند چادرهای نمایشگاهی، دکل های تبلیغاتی و داربست های فلزی.امروزه مدل سازی اطلاعات ساختمان تغییر شگرفی در صنعت ساختمان کشورهای پیشرفته به وجود آورده است و بهره وری این بخش را افزایش داده است. برای اجرای این سازه، پی و فونداسیون اجرا می‌شود؛ (همان‌طور که گفتیم، به سازه ای که برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها روی زمین ساخته می‌شود، پی می‌گویند.) سپس دیوارها نصب می‌شوند و بعد سقف اجرا شده و پوشش‌های داخلی و خارجی را با مصالح مختلف انجام می‌دهند. تأسیسات برقی و مکانیکی پس از اجرای پوشش‌ها، پیاده‌سازی می‌شود و در نهایت درب و پنجره نصب می‌شوند. درست مانند بدن انسان که استخوان‌بندی دارد و بقیه اعضا و جوارح بر رو و یا درون آن قرار دارند و این استخوان‌بندی از اعضای بدن حمایت می‌کند، در ساختمان‌سازی هم سازه همین نقش را ایفا می‌کند. اما سازه ساختمان چیست؟ سازه حکم اسکلت را دارد و بقیه مصالح ساختمانی سازه را در بر می‌گیرند و باعث تقویت آن می‌شوند.

سازه ساختمانی ال اس اف در معماری

با شنیدن کلمه معماری، سقف، دیوار، اتاق در ذهن به عنوان بلوک های ساختمانی تصور می شود. مورد دیگری که در مورد ایمنی این بناها باید به آن اشاره کرد و بسیار هم مهم است، ایمن بودن آن‌ها در مقابل آتش‌سوزی است. با توجه به عایق‌کاری چوب‌های مصرفی در ساخت خانه چوبی و همچنین قرار دادن عایق در بین لایه‌های دیوارهای این ساختمان‌، آتش نمی‌تواند آسیبی به چوب برساند. بدین شکل یکی از نگرانی‌های اصلی افراد در مورد مقاومت این سازه‌ها، رفع می‌شود.

http://azindekor.ir

دیوار برشی یک عضو عمودی از ساختمان است که به منظور افزایش مقاومت ساختمان‌ها در برابر نیروهای جانبی مثل بارهای لرزه‌ای و باد طراحی می‌شود. رشته مهندسی سازه و گرایش سازه در اکثر دانشگاه ها تدریس می شود و به جذب دانشجو می‌پردازند همچنین اگر شما می خواهید برای کارشناسی ارشد این رشته را انتخاب کنید، می توانید به راحتی از هر رشته ای که هستید و با هر مدرک لیسانس با دادن کنکور این رشته را به عنوان رشته مورد نظر برای فوق لیسانس انتخاب کنید. تمامی پروژه های ساختمانی و غیر ساختمانی حتی شهرسازی و طبیعت و سازه هایی که قرار است برای شهر به عنوان نماد استفاده شوند نیز باید ابتدا مورد تایید مهندسین سازه قرار بگیرند. از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه ای، علوم فراساحل همانند کشتی سازی استفاده می شود.

وودسازه ، مرجع تخصصی طراحی و اجرای انواع سازه های چوبی

+ حداکثر تعداد طبقات در مجله خبری معماری جوان‌های بنایی چقدر می‌باشد؟ تعداد طبقات این سازه‌ها در هر شرایطی، حداکثر دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت‌ها و ضوابط باید مورد توجه قرار گیرند. سازه فضاکار از اجزایی شامل گره‌ها، اعضاء بدنه اصلی شامل پروفیل‌ها و تکیه‌گاه‌ها تشکیل شده‌است. عمده‌ترین مقاطع بکار رفته در سازه‌های فضاکار مقاطع دایره‌ای، به صورت توپر یا توخالی، و مقاطع نبشی یا قوطی است. شکل و موقعیت تکیه‌گاه‌ها در سازه‌های فضاکار، تأثیر زیادی در توزیع نیروها دارد. سازه‌های پانلی از اجزایی شامل دو لایه شبکه فلزی مش که در طرفین قرار می‌گیرند، یک لایه فوم پلی استایرن که در بین دو لایه فلزی قرار می‌گیرد و مفتول‌های جانبی برای اتصال سه لایه به یکدیگر تشکیل می‌شود. آیا می دانید سازه های چوبی دی اکسید کربن را جذب میکنند ؟ برای هر مترمکعب از چوب که در ساخت و سازها استفاده می شود 0.8 تن از انتشار کربن ذخیره می شود بنابراین اگر خانه ای از 20 متر مکعب چوب استفاده کند 16 تن کربن صرفه جویی می شود.

وبینار آشنایی با انواع راهبردها و شیوه‌های بهسازی لرزه‌ای در ساختمان‌های موجود

به طور کلی رشته مهندسی سازه یکی از رشته های بسیار پرطرفدار و پرکاربرد در میان رشته های مهندسی در کشور ایران می باشد که قدمت بسیار دیرینه ای دارد به گونه‌ای که هر پروژه‌ای بخواهد افتتاح شود ، از مراحل قبل از ساخت آن از جمله نقشه کشی سازه و تا مرحله ساخت نیاز به بررسی مهندسین سازه دارد. شرکت فنی مهندسی چوب سازه فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه فرآورده های چوبی آغاز نمود و این شرکت با تلفیق اصول مهندسی و هنر ساخت چوب ، به طراحی و ساخت خانه های چوبی روی آورده و فعالیت خود را در این زمینه گسترش داده است. تولید انواع لوله و محصولات پلی اتیلنی در سایز و ابعاد استاندارد و سفارشی یکی دیگر از خدمات آب سازه است که با توجه به درخواست مشتری و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می شود.

  • بعد از این‌که دیوارها و سقف اجرا شد، طرفین آن‌ها با بتن، عایق می‌شود.
  • دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی و سی ان سی که از اسکلت، بلبرینگ و تسمه و پولی ، ریل واگن و بال اسکرو تشکیل شده اند؛ به عنوان یک سازه به حساب می آیند.
  • همچنين اين شركت مشكلات احتمالي از بابت كسري مصالح را با در اختيار داشتن يك انبار 350 متر مربعي در محل کارخانه منتقي ساخته است.
  • چند برابر است بطوریکه یک سازه 100 متری در کمتر از 90 روز قابل ساخت میباشد و در آب و هوای بارانی و برفی هم کار ادامه دارد همچنین به دليل خاص بودن ويلا چوبی دارای ارزش افزوده 2 تا 2/5 برابری نسبت به ويلا بتني مشابه دارد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار