نمی‌خواهم نیاز دارم این زمان خیلی را روی معماری صرف کنم. در مورد شما چطور؟

و قبل از شروع هر عملیات ساختمانی لازم است محلی برای تجهیز کارگاه و استقرار کارگران برپا شود. نمای سنگی ساختمان مسکونی و یا سایر بناها نیازمند مراقبت می باشد و هر چند وقت یکبار، نماشویی آن الزامیست. به طور کلی سرامیک نما با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. اقلیم منطقه از دیگر مواردی است که باید در طراحی نما مورد توجه قرار گیرد. استفاده از نمای سرامیکی مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه در برابر یخ زدگی مقاومت خوبی دارد و عایق رطوبتی و ضد حریق محسوب می شود. نمای رومی ساده نیز از پر طرفدارترین نماها می باشد. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. آنچه که امروزه در طراحی نمای اکثر ساختمان ها مشاهده می کنید نورپردازی است.

یکی دیگر از جنبه­های مهم نماهای متحرک که می­تواند با آن ترکیب شود تولید انرژی است. از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. بازار این نرم افزارها از برنامههای ساده گرفته تا برنامههای پیچیده و تخصصی متغیر است و هر روز بر ویژگیهای این نرم افزارها افزوده میشود. هر دو سبک معماری سنتی و مدرن، فواید و مزایای خاص خود را دارند و میتواند برای داشتن یک سبک زندگی سازگار با محیطزیست مورد استفاده قرار گیرند. نمای ساختمان بر بدنه خیابان ها و چهره کلی شهر بسیار اثرگذار است، به همین دلیل هر گونه ناسازگاری بین نماها، کلیت نمای شهر را زیر سوال خواهد برد. شیشه های دو جداره در نمای اصلی به صورت لمینیت استفاده شده اند تا در اثر شکستگی احتمالی، خطر ساز نباشند . از ویژگی های این سبک می توان به قوس ها و ستون های تزئینی اشاره کرد. در این مرحله تمامی مطالعاتی که در فاز صفر انجام دادید و برنامه فیزیکی که نوشتید را وارد مرحله فاز یک کنید. ترکیب چوب با سایر متریال ها نظیر فلز و شیشه زیبایی نما را دوچندان می کند و آن را خاص تر جلوه می دهد.

این بنا از نشانههای متفاوت در عظمت معماری ایرانی است که امروزه نیز به عنوان یک جاذبهی گردشگری سایت youngarchitect تلقی میشود. پروژه شما باید با بودجه همخوانی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است در طول اجرای پروژه با مشکل مواجهه شوید. یکی از وظایف مهم معماران دیدار رو در رو با مشتری است. در عصر حاضر طراحی نمای ساختمان جزء اولویت های پیمانکاران و معماران محسوب می شود. این نما از سه جزء عایق، مسلح کننده و پوشش نهایی تشکیل شده است. از این رو بسیاری از مجتمع های مسکونی برای کسب عنوان ساختمان سبز اقدام به ایجاد فضاهای متنوع طبیعی در فضای داخلی خود کردهاند.

اما اکثر ساختمانها مدت زمان معینی را پابرجا هستند همینطور داخل ساختمانها از نظر زمانی تا مدتی معین سالم میماند: برخی از آنها مخصوصاً برای اینکه از نظر بصری غیرقابل تغییر ماند طراحی شدهاند، برخی از آنها به گونهای اند که امکان سخت مجدد ساختمان را در همان محل میدهند و بالاخره برخی از آنها برای نیازهای جدید بازسازی شدهاند و طبق نیازهای روز تغییر داده شدهاند. تصور سازمان نیافته بودن آن سخت است، زیرا مغز انسان قادر به درک چیزی از آن نخواهد بود. حالات روحی و درونی انسان همانطور که میتواند از شر اخلاقی آسیب ببیند در برابر معماری نامناسب نیز آسیبپذیر است. انسان عمل میکند، عمل او انسان را میسازد. آثار معماری میتوانند با ما صحبت کنند برخی ساختمانها، خیابانها و حتی شهرها با غرور، حرج و مرج را فریاد میزنند و برخی دیگر با آرامش، وقار، سخاوت و ملایمت با ما نجوا میکنند.

با بزرگتر شدن جوامع و نیاز آنها به سرپناههای بزرگتر و همچنین اقدام به ساخت سدها، پل ها و… در صورتی که شما نیز قصد نام نویسی در رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را دارید ، می بایست ابتدا در زمان انتخاب رشته ارشد فراگیر پیام نور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید. اگر چه طراحی داخلی هنوز یک حرفه در حال توسعه است بدون تعریف دقیق از محدودیت های آن اما این گرایش می تواند در دو گروه مسکونی و غیر مسکونی طبقه بندی شود.اهمیت کارشناسی رسمی معماری داخلی و تزئینات در قرن حاضر افزایش جمعیت و تقاضای مسکن باعث گردید تا اثر این تقاضا در معماری مدرن و در سبکهای مختلف آن بروز نماید.

نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با نگاه اول به آن بتوان نوع کاربری آن را حدس زد. براساس ضوابط مربوط به نماسازی، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از سنگ الزامی بوده و امکان استفاده از هر نوع رنگ سنگ در ساخت نما امکان پذیر نمی باشد. تفهیم نامه طراحی هر چه پروژه طراحی جلوتر می رود تکمیل تر شده و ریزترین اطلاعات پروژه را شامل خواهد شد. این اطلاعات می تواند درباره ی کلیه ی نقشه ها و مشخصاتی باشد که مطابق با قوانین و آیین نامه های کاربردی ساخت است. معبد لوتوس مانند اکثر عبادتگاههای هندی دارای ساختار 9 وجهی است زیرا در آیین هندوها این عدد دارای ارزش و قداست ویژهای است. برای مثال در منطقه ای که اکثر ساختمان ها نمای سنگی دارند، استفاده از نمای آجری توصیه نمی شود.

چوب ترمووود نوعی چوب نما است که از وزن سبک اما مقاومت بالا برخوردار می باشد. سنگی که برای نمای ساختمان انتخاب می شود باید از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد، در غیر این صورت در اثر انقباض و انبساط دچار ترک خوردگی خواهد شد. علاوه بر این انتخاب صندلی اداری باید هوشمندانه باشد و افراد را برای نشستن های طولانی مدت خسته نکند . علاوه بر آن هنگام طراحی نما بافت منطقه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. شیشه به دلیل بازتاب نور از جذابیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن در نمای شیشه ای اسپایدر گرفته تا نمای شیشه ای فریم لس علاوه بر زیبایی، نور و گرمای لازم را به دلیل عبور نور برای ساختمان تامین می کند. در کنار این مزایا، نمای سرامیکی معایبی نیز دارد از جمله اینکه استفاده از آن در نمای ساختمان هایی که در مکان های شلوغ قرار دارند، توصیه نمی گردد؛ زیرا نور را به شدت بازتاب می دهد. یکی از زیباترین نماهای ساختمانی، نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن اجرا می شود.

نمای بایرامیکس از جمله نماهای دکوراتیو است که به صورت ملات و متشکل از سنگدانه ها، رنگ، رزین های طبیعی و مصنوعی و افزودنی های دیگر می باشد. از ویژگی های این چوب نما می توان به سختی بالا، مقاومت در برابر صوت، قابلیت شکل پذیری و برش کاری و تجدیدپذیری اشاره کرد. سبک معماری نئو کلاسیک سبکی از معماری بود که در برههای از زمان با سبک معماری باروک هم دوره شد و توسط زرق و برق و در برخی از موارد توسط افراط موجود در این سبک معماری که بسیاری هم آن را میپسندیدند، کنار زده شد. ایجاد یک نمای متناقض و ناهماهنگ با سایر نماها چهره شهر را بهم ریخته و جلوه ناخوشایندی به آن می دهد. کنیتکس خاصیت ضد آب داشته و از این رو برای استفاده در نمای بیرونی بسیار مناسب می باشد. قبل از این که بتوانید به عنوان یک معمار به مشغول به کار شوید، باید خود را با مهارت های لازمه ی این حرفه آشنا کنید. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار