همه چیز در مورد ساخت ساختمان 30 مرحله ساختن ساختمان صفر تا 100 ساخت ساختمان | youngarchitect

پلکان – برای نصب پلکان، به توصیه های متخصصین عمل کنید و پله ها را در جهت شمالی-جنوبی یا غربی – شرقی و یا، در پله های مارپیچی، در جهت عقربه های ساعت نصب کنید. اما به دلیل محدودیت هایی که در طراحی ساختمان وجود دارد، همیشه نمی توان از این توصیه ها پیروی کرد. مجوز ساخت خانه شما باید توسط نهادهای محلی مانند شهرداری صادر شود که به طور معمول اعتبار آن معمولا به مدت ۲ سال می باشد. فاصله بین سطح زیربنا و سطح روبنا به عنوان پایه ستون شناخته می شود.

۳. ساختمان های سازمانی

خاک برداری و کندن پی – پس از پاکسازی محل ساخت، می توانید طرح ساختاری فوندانسیون ساختمان را با گودبرداری زمین و حفر گودال (جان پناه) پی بگیرید. اگر یک ساختمان یا بخشی از آن، در درجه اول برای نگهداری سوابق معاملات تجاری، حساب های بانکی، اهداف حسابداری و یا مدیریت انواع دیگر تراکنش های مالی استفاده شود، می توان آن را به عنوان یک ساختمان تجاری طبقه بندی کرد. ساختمان های تحت این طبقه، شامل دفاتر، بانک ها، ساختمان های دادگستری و سایر موسسات حرفه ای هستند که اهداف فوق را در بر می گیرند. این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند.

توضیح دادگستری خوزستان درباره ریزش سقف شعبه دادگاه خانواده اهواز

میرایی هر ماده به جنس آن بستگی داشته ومواد مختلف تشکیل دهنده ی ماده میرایی های مختلفی دارند. میراگرها یا دمپرها یک سیستم مهاربندی یا باربر جانبی است که عموما در ساختمان ها و پل ها از آن استفادهمی گردد. میراگر ها نقشی در تحمل بارهای ثقلی نداشته و تنها زمانی که ارتعاش ناشی از زلزله به ساختمانوارد شود عمل می کنند. استفاده از میراگرها یکی از روش های نوین مقاوم سازی ساختمان محسوب می شود. دراین روش با استهلاک انرژی زلزله، نیروی وارد شده به ساختمان بسیار کم تر از مقدار واقعی می باشد.

کارفرمایان و مالکان ساختمان

مفهوم پیش تنیدگی وارد کردن تنش هایی به المان باربر قبل از اعمال بارهایی است که مجله خبری معماری جوان است المان در طول مدت عمر خود آن ها را تحمل کند. عموما بارهایی که المان های باربر در ساختمان در طول عمر خود آن ها را تحمل می کنند عبارتند از بارهای ثقلی مرده و زنده و بارهای جانبی مثل زلزله و باد. روش های ساخت و ساز دوستدار محیط زیست، علی رغم صرفه اقتصادی بیشتر، هنوز درصد پایینی از ساخت و سازهای مدرن را شامل می شوند. براساس اعلام وزارت انرژی، خانه های کاهی ضمن طراحی پایدار و سازگار با محیط زیست، پتانسیل عظیمی نیز دارند. خانه های ساخته شده از پشته های چمنی، از جمله خانه های خشتی و آن هایی که در زیر زمین به عنوان پناه گاه ساخته شده اند، امکان طراحی کارآمد با انرژی را نیز فراهم می کنند. پانل های ساختاری عایق یا SIP ها شاید یکی از متداول ترین روش های ساختمانی سبز باشند.

http://azindekor.ir

هنگامی که یک خانه در شرایط نامناسب ساخته می شود، از جمله فقدان میلگرد، سیستم زهکشی نامناسب، عقب نشینی نامناسب و غیره، موجب خم شدن دیوار فونداسیون می شود. یکی از روش های تقویت و مقاوم سازی اعضایی که مطابق معیار های طراحی شده اجرا نشده اند یا آزمایشات و تست بتن انجام شده نشان دهنده ضعف مقاومت در آن ها می باشند، پکر گذاری و تزریق اپوکسی به داخل آن ها است. اسکلت اصلی این نوع ساختمان ها از خشت خام و گل می باشد و تعداد طبقات آن از یک طبقه تجاوز نمی کند و در مقابل نیروهای جانبی همانند زلزله به هیچ وجه مقاومت نمی نمایند. ساختِمان یا بنا، سازه ای است که برای سکونت و یا به منظورمحلی امن برای کار ساخته می شود و محیط داخلی را از فضای بیرونی تفکیک می کند.

  • رزین اپوکسی ماده ای شیمیایی است که دارای دو جزء رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) بوده که باید به نسبت های مشخصی با هم ترکیب شوند.
  • در این مرحله، به شما گفته می‌شود که از چه حجمی از میلگردها و با چه قطری استفاده کنید.
  • ساختمانهای صنعتی به لحاظ کاربری که دارند معمولاً برای کارخانجات تولیدی و صنعتی، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها،فضاهای ورزشی و غیره استفاده می شوند.
  • پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد.
  • در کنار همه راهکارهایی که توضیح دادیم اگر بتوان از همان اول ساخت سازه مورد نظر، بیشتر از مصالح سبک برای سازه استفاده نمود، وزن کل سازه کاهش پیدا می ‌کند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار