پارتیشن لوکس و دکوراتیو

در بسیاری از مراکز حساس و به شدت مهم جهان با وسواس بسیار زیادی بر روی دکوراسیون دفتر کار تمرکز کرده و سعی می کنند بهترین و ایدئال ترین دکوراسیون انتخاب و اجرایی شود. استفاده از روان شناسی رنگ در دفاتر اداری اکنون به یکی از محبوب ترین روندها در طراحی دکوراسیون داخلی اداری تبدیل شده است. در گام اول باید برای جلوگیری از خستگی کارکنان از صندلی های استاندارد و مناسب استفاده شود . سطح رویی میزها باید کاملاً تمیز و نرم باشد بنابراین استفاده از متریال هایی مثل فلز و یا چوب برای پایه میز ها جهت ایجاد تضاد با رویه آن انتخاب مناسبی به شمار می رود.

میز و صندلی ایی که هم ارگونومیک باشند و هم زیبا چیزی است که همه باید بدنبال آن باشند. بدین منظور و در راستای بهبود کارایی کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری و ایجاد فضایی دلنشین باید به طراحی دکوراسیون داخلی توجه بیشتری شود. انتخاب مبلمان کاری مناسب، نورپردازی شکیل و تهیه ابزارآلات لازم کار نیز به تقویت روحیه خلاقانه، صبر و شکیبایی، ارتباطات سالم و ایجاد رفتار حرفه ای کمک خواهد کرد. در دسترس بودن چای و قهوه تازه، نزدیکی به گل و گیاهان سرسبز، ابزار مناسب مانند نوشت افزار، منگنه، چاپگر، ظروف سرو نوشیدنی شکیل و … در کنار اتاق کار، باید فضایی هم برای استراحت، دسترسی به اینترنت رایگان، درآوردن لباس های رسمی برای چند دقیقه، نوشیدن چای و قهوه و فضایی برای گفت و گو و بحث با دیگران نیز در نظر گرفت. در هر طبقه گوشهای کوچک داشته باشید که کارمندان بتوانند راحت باشند و از یک فنجان چای یا قهوه به همراه همکاران خود لذت ببرند. تعجب آور نیست که نور طبیعی بهترین نوع نور برای کار است، زیرا داشتن روحیه بیشتر در دفتر کار خود منطقی است.

خصوصا افراد و کارمندانی که زیردست یک رئیس سخت گیر و بداخلاق کار می کنند، کار می تواند در بعضی مواقع مانند به یک موجود شرور اما لازم در زندگی بدل شود. نور خوب به کارکنان کمک میکند هوشیار و شاداب باشند. در کنار آن نور مصنوعی سبک تر از نور طبیعی است و به مغز انسان کمک میکند تا خلاقتر شود. طراحی این مبلمان به این شکل در شرکت یوتیوب را شاید بتوان یکی از خلاقانهترین استفادهها از مبلهای یو شکل دانست. در چنین روزهای سخت و استرس آوری است که ما باید نوع و روش کار کردن و محیط اطراف خود را بررسی کرده و واقعا این موضوع را روشن کنیم که چرا و کجا در حال کار هستیم.

در این فضاها هم از نور کم و هم از نور ملایم استفاده میکنند. این می تواند شامل اضافه کردن چند پوستر با نقل قولهای هوشمندانه از افرادی باشد که در رسانه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار میکنند. مهم است دکوراسیون داخلی محل کار طوری طراحی شود که وقتی چیزی را لازم دارید، خیلی زود آن را پیدا کنید. یک طراح در هنگام طراحی پالت رنگی برای دکوراسیون داخلی محل کار، این فاکتورها را در نظر میگیرد تا به تمرکز کارکنان کمک کند. برای تحقق این امر لازم است نوع کارهایی را که توسط کارمندان شما انجام میشود در نظر بگیرید.

مهمترین ویژگی که در هر سبک دکوراسیون باید قبل از هر چیزی مدنظر قرار دهیم، سنخیت ابزار مختلف آن فضا با دکوراسیون است. با این حال، در اینجا مراقب باشید زیرا ممکن است چیزی که الهام بخش شماست، با آنچه که انگیزه تیم را تحریک میکند، متفاوت باشد. چراکه بسیاری از نورهای مصنوعی ممکن است باعث سردرد شوند و زمانی که به صورت نادرست استفاده شوند، میتوانند بر قدرت دید تاثیر بگذارند. 8 قالب قانونی وجود دارد که می توانید بر اساس آن ها، شرکت دکوراسیون داخلی خود را ثبت نمایید. استفاده از آن ها در فضای کاری، می تواند بازدهی شما را پایین بیاورد. بنابراین، چگونه تعادل بین این دو دسته از افراد برقرار میشود؟

طراحی داخلی ویلا و یا طراحیداخلی آپارتمان شامل ایجاد یک ارتباط قوی بین هنر و علم است. شما میخواهید محیطی الهام بخش ایجاد کنید و در عین حال حواس پرتی بیش از حد ایجاد نشود. رنگ های زرد کم رنگ و کرم از بهترین رنگ ها برای اینگونه دفاتر میباشد. در مقابل، رنگ قرمز و زرد هیجان شما را می افزاید. میز کار گروهی موجب گرد هم امدن همکاران در یک قسمت می شود و راحتی حین انجام کار را تامین می کند. حضور گل و گیاه در محیط کار علاوه بر زیباسازی باعث انتقال حس خوب و آرامش بخشی نیز می شود و از نظر روانشناسی تاثیرات مثبت بسیاری بر روحیه کارمندان دارد. شرکت مشاوره دکوراسیون اداری پادیران با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع پارتیشن اداری و تولید مبلمان اداری در این مطلب شما را با اساسیترین کاربرد پارتیشن اداری و انواع آن از جمله پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره آشنا میکند. طراحی و دکوراسیون اتاق کنفرانس در ذهن آن ها تصویری از شرکت یا سازمان را طراحی نمای داخلی ساختمان اداری تداعی می کند. نواحی ملاقات: این نواحی می تواند به صورت یک فضا در انتهای میز با یک اتاق مجهز به تجهیزات کنفرانس ویدیوئی باشد.

به همین دلیل باید فضاهای عاری از شلوغی را برای کارمندان خود ایجاد کنید. طراحی داخلی فضای اداری اساساً باید کمی خنثی و جدی باشد. طراحی داخلی اداری مدرن باید به طور جدی همگام با تغییرات تکنولوژی روز باشد. در حقیقت، توانایی مغز انسان در پردازش اطلاعات جدید به طور جدی توسط مکان های به هم ریخته و نا مرتب کاسته میشود. همچنین، میزهای کوچک که ساماندهی مکان های کاری را برای افراد دشوار میکند، همواره بازدهی کارکنان را کاهش میدهد. در واقع دکوراسیون دفتر کار آنچنان تاثیری در روحیه کاری و راندمان کاری خواهد داشت که فکرش را هم نمی توان کرد. با توجه به اینکه فضای کاری باید محیطی برای مولد باشد، استفاده از مفاهیم مینیمالیسم به آن کمک خواهد کرد. در انتخاب مواد و مصالح در فضای اداری باید وسواس زیادی به خرج داد و هیچ متریالی را بدون توجیه و دلیل نباید استفاده کنیم. از جمله ایجاد فضای استراحت و مشارت جمعی برای افزایش تعامل مثبت. امروزه همه دریافته اند آن عاملی که سبب راندمان کاری بالا می شود فقط کارمندان وظیفه شناس و سخت کوش نیست بلکه عوامل بسیارمهم و تاثیرگذار دیگری هم در این موضوع دخیل هستند که دکوراسیون دفتر کار و احساس راحتی وآرامش روانی کارمندان و کارکنان در محل کار از دیگر موضوعات مهمی هستند که باید حتماً به آنها توجه دقیق داشت.

جای تعجب نیست که طراحی داخلی مینیمالیستی به جهت زیبایی، سادگی و کم کردن المان های اضافی که موجب حواس پرتی میشوند، گزینه ای محبوب برای دکوراسیون های اداری محسوب میشود. به این دلیل که آنها احساس نمیکنند که در یک محیط سخت مشغول به کار هستند. انتخاب مواد اولیه و متریال، بیشتر بستگی به سبکی دارد که در نما و دکوراسیون انتخاب نمودهاید. حرفه ای بودن و یا تازه کار بودن آن ها در هزینه ی حق الزحمه ای که دریافت می کنند درواقع تاثیر خواهد گذاشت . این روش معمولا به سبکی گفته می شود که افراد بدون سر رشته ای از طراحی داخلی به آن روی می آورند. همچنین میتوانید فضاهایی در نظر بگیرید که محیطی آرام برای افرادی فراهم کند که نیاز به تمرکز دارند. طراحی مینیمالیستی مضامین رنگی یکنواخت را شامل میشود که قدیمی نمیشود و به کمترین میزان به به روز رسانی نیاز دارد. ۱٫ اگر صاحب یک کسب و کار هستید، با توجه به موقعیت و الزامات شغلی هر بخش و کارکنان آن به نیاز آن ها برای دارا بودن فضای خصوصی یا نیمه خصوصی دقت کنید. بنیاد و اساس سیستم کاری در قرن بیست و یکم همه را مجبور کرده تا نگاهی متفاوت به فضای کاری داشته باشند.

افراد زیادی را در تمام روز در یک فضا تصور کنید که مشغول به کار هستند. شما میتوانید کارمندان خود را تشویق کنید که به اندازه کافی بخوابند، خوب غذا بخورند و هر کار دیگری را انجام دهند که باعث هوشیاری و افزایش راندمان کاری شود. هنگامی که بخشی از دکوراسیون داخلی محل کار را برای هدفی خاص طراحی میکنید، استفاده از پالت رنگی مناسب به پشتیبانی از این هدف کمک میکند. برای مثال استفاده از لوگو و طرح سازمانی خود در طراحی پذیرش یک نقطه قوت در طراحی اداری است. اگر چه در چیدمان اتاق خیلی رایج نیست، اما اگر به صورت مناسب استفاده شود، میتواند یک نقطه تقابل جالب ارائه کند. فقط کافی ست یک عامل اعصاب خردکن و برهم زننده تمرکز و اعصاب در کنارمان و یا در نقطه دیدمان باشد، به همین راحتی ممکن است تمامی حواس و تمرکزمان به دلیل این عامل مزاحم، از دست رفته و اینجاست که مشکلات متعدد رفتاری و کاری، کلید خواهد خورد. شرایط کاری، موضوعی تعیین کننده برای انتخاب وسایل است، مثلا برای کار تک نفره باید از میز های کوچک استفاده کرد در حالی که میزهای بزرگتر برای کارهای تیمی و جلسات انتخاب می شود.

در برخی شرایط دیگر هم عکس این موضوع پیش می آید یعنی فضا به قدری بزرگ است که باید قسمتی از آن را به بخش های کوچکتر تقسیم بندی کرد تا بتوان استفاده بهینه ای در هر دو حالت داشته باشیم. زمانی که کارمندان ساعت ها در تلاش برای یافتن یک مکان راحت برای نشستن هستند، دچار استرس میشوند؛ بدیهی است در این حالت میزان بهره وری کاهش مییابد. مثلا کارمندانی که پشت پنجره نشستهاند، اغلب راحت هستند و در حالت مناسبی کار قرار دارند. این تقارن نشان دهنده فرم انسانی نیز هست، به همین دلیل است که ما ذاتا در یک محیط متعادل راحتتر هستیم. به همین دلیل است متخصصان ما توصیه میکنند از ایجاد فضای کاری دلهره آور و یا خسته کننده جلوگیری کنید.

در کنار آن هم میخواهید مطمئن باشید که فضای اداری شما دارای عناصر مناسب برای ایجاد انگیزه کارکنان در یک روز طولانی باشد. در پارتیشن اداری شیشه ای برای ایجاد یک فضای مدرن بهتر است از شیشه های مات شونده به جای شیشه های معمولی استفاده کنیم. اداره های حرفه ای در سراسر جهان، همواره از پارتیشن اداری مدرن برای جداسازی و بخش بندی فضای کار خود استفاده می کنند. اما پس از انتقال این دفتر به یک ساختمان جدید دوبلکس در بمبئی هند ، یک فضای بزرگ و وسیع برای این دفتر طراحی شد . که با ایجاد فضای خصوصی در ابعاد کوچک تر امکان بیشترین استفاده را از فضاهای اداری فراهم کرده اند. صندلیها باید دارای پشتی برای تکیه دادن باشند و همچنین تنظیم صندلی ها از موارد مهم است که اگر رعایت نگردد سلامت کارکنان را به خطر میاندازد. اگر قصد پارتیشنبندی داشته باشید، به اندازه استاندارد میز کار و فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و سهولت تردد باید توجه شود. این امر کمک میکند صدای افرادی که نیاز است برای همکاری با هم صحبت کنند، کمتر شنیده شود.

اما برای این که این سبک را بتوانیم به درستی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کنیم باید با ویژگی ها و اصول و قواعد آن آشنا شویم . بسیاری از افراد هستند که هرچه سعی کنند، نمیتوانند به طور موثر در محیط های پر سر و صدا کار کنند. استفاده از پارتیشن بندی در طراحی داخلی امکان ایجاد حجم و بعد در کمترین فضا را میدهد. همچنین امکان کنترل کارکنان را به همراه دارد. دیوارهای گیاهی که به تازگی ترند شده است، می تواند باعث بهبود کیفیت هوای محیط، کاهش صدای زیاد و همچنین ایجاد احساس آرامش در محیط شود. به طور مثال، پخش موسیقی آرام در دفتر کار؛ برای کسانی که با صدا مشکلی ندارند، مناسب است. تحقیقات نشان میدهد که نور طبیعی بهترین نور برای محیط کار است. با چینش و سازمان صحیح محیط اطرافمان، به طور کاملا موثری میزان انگیزه و درگیری ذهنی مان نسبت کاری که انجام می دهیم افزایش می یابد. به همین منظور ضروری است که در دفتر کار خود بر روی مدرنترین، راحتترین و در عین حال سادهترین میز و صندلیها سرمایه گذاری کنید. شما نمی دانید که در ها و پنجره ها و در کل باز شو ها باید کجا قرار بگیرند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار