چرا باید ساختمان های اداری را بازسازی کنیم؟ املاک داران | youngarchitect

فضای لابی به نوعی زیرمجموعه فضاهای مشاع در نظر گرفته می شود، اما به دلیل اهمیتی که در طراحی دارد به صورت جداگانه آن را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین اولین فضایی است که در هنگام ورود به ساختمان با آن مواجه می شویم و از همین رو تاثیر مستقیمی بر برداشت مخاطب از فضا دارد. ترکیب رنگ و مصالح و همچینن هماهنگی و همخوانی آن با نوع نورپردازی از جمله مواردی است که می توان آن را در نظر داشت. استفاده از سقف کاذب در طراحی فضای داخلی لابی و تعریف ورودی ها، مبلمان مدرن با طراحی به روز ، هم چنین استفاده از گل و گیاه می توانند ایده های خوبی برای دکوراسیون لابی در طراحی ساختمان اداری کارخانه باشند.

ساختمان اداری شریف

همچنین در هر طبقه از این پروژه، با توجه به جهت کنسول شدن طبقات، تراس هایی رو به شمال نیز تعبیه شده است تا از نور طبیعی برای روشنایی دفاتر استفاده شود. در ارتباط با این موضوع که چقدر طول می کشد تا بازسازی انجام گیرد نمی توان یک مدت مشخصی تعیین کرد. اما در کل برای تعیین مدت زمان لازم برای اجرای مراحل بازسازی مواردی چون سن سازه، شدت بازسازی و تغییرات دکوراسیون تاثیر گذار هستند. با این حال ممکن است که این کار با اهداف مختلفی صورت گیرد؛ اما می تواند منجر به تغییر دکوراسیون ساختمان مسکونی یا اداری شود. از طرف دیگر با بازسازی خانه، می توان فضای آن سازه را هم افزایش داد.

ساختمان اداری-تجاری هیترا

تضاد جذاب بین شفافیت و سختی این دو ماده، با شخصیت اداری ساختمان هماهنگی دارد. ما یک جعبه سیاه تشکیل دادیم که در ترکیب با لوورها، یک دیوار شفاف و یک چشمه آب، به فضایی منحصر به فرد تبدیل شد که دیگر کوچک به نظر نمی رسید. فضای داخلی واحدهای اداری نیز بسیار مینیمال، انعطاف پذیر و شفاف است. انتخاب شیشه دوجداره و عایق صدا می تواند تا حد زیادی به کاربردی بودن فضای یک شرکت کمک کند. عدم وجود درز در دیوارها و پنجره ها مانع هدر رفتن انرژی و یا گرما و سرمای داخل یک محیط اداری می شود.

  • در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد.
  • اصلی ترین و تخصصی ترین سوال افراد این است که چه قسمتی از سازه برای آغاز بازسازی مناسب است؟ در جواب باید گفت که دادن پاسخ این سوال را نمی توان در حد یک کلمه توضیح داد.
  • وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن می‌تواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد.
  • از این رو نمای اصلی این پروژه توسط پنجره های پهن احاطه شده با قاب های پیرامونی شکل گرفته است.
در مجله خبری معماری جوان ساختمان های(فضاهای) اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی اقلیمی مناسب باشند و از طرف دیگر یک محیط آرام، لذت بخش و مفید را برای استفاده کنندگان فراهم سازند. امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. این پروژه در شهر تاریخی همدان قرار دارد، شهری که فضای پویا و سیال دارد و با احجام مربع شکل شناخته می شود. این ساختمان دو طبقه با هدف ایجاد فضا های عملکردی تجاری ساخته شده که طبقه همکف فضایی عمومی تر برای تجارت و فروش محصول یا ارائه خدمات بوده و طبقه اول، دفتر کاری شخصی را شامل می شود. طبقه ی بعد که در واقع پشت بام این ساختمان است هم ارتفاع بام های اطراف ساخته شده است و با دیوار های 2.5 متری خود فضایی باز و متنوع در دل این بنا ایجاد کرده است. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد.

چرا طراحی نمای ساختمان اداری اهمیت دارد؟

در نمای ساختمان اداری می توان ترکیبی از کامپوزیت، CRG، شیشه، سنگ و ترمووود استفاده کرد تا هم کیفیت و هم هزینه در سطحی از تعادل باقی بمانند. بنابراین طراحان باید بیش از همیشه در طراحی نمای ساختمان اداری خلاقیت به خرج دهند و بر اساس نوع کسب و کار و حرفه ای که در یک ساختمان اداری خاص برقرار است، نمای آن را طراحی کنند. به عنوان مثال اگر یک ساختمان اداری مربوط به کسب و کارهای حوزه ی معماری می شود بهتر است یک المان خاص که مرتبط با این حرفه می باشد در نما به نمایش درآید. از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار