کلاهک پشت بام کلاهک دودکش Archives تهویه کلوانی

از لحاظ ایمنی این نوع دودکش ها در قیاس با سایر دودکش ها، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. عمدتا از این نوع رابط دودکش در مکان‌های که رطوبت کم و محصولاتی گازسوز از قبیل بخاری یا ابگرمکن که داخل ساختمان نصب می‌شود می‌توان استفاده کرد. این نوع از لوله‌های دودکش عموما برای نصب پکیج‌های شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نوع استیل خالص و ورق آهن با روکش استیل در بازار وجود دارد. بهترین نوع این دودکش لوله دودکش استیل خالص با درزبندی جوش می‌باشد.

با توجه به وجود ذرات گردوخاک، بارش‌های باران، برف و تگرگ در کنار حضور انواع جانوران و پرندگان باید از تجهیزات محافظتی خاص در انتها دودکش بهره برد. کلاهک دودکش وظیفه جلوگیری از ورود هرگونه شی و جاندار مزاحم در سیستم انتقال گاز را ایفا خواهد نمود. البته هنگام استفاده از کلاهک ژاپنی برای ونتهای سرویسهای بهداشتی بهتر است ارتفاع آن تا جایی که امکان دارد بیشتر باشد تا بوی نامطبوع سرویسها در پشت بام پخش نشود. به عنوان مثال اگر روی سکو یا دیوار جانپناه نصب میشود ارتفاع پایه کلاهک بهتر است 70 الی 90 سانتیمتر باشد تا از کف پشت بام حدود 2 متر بالاتر باشد. در صورت نصب انواع کلاهک بر روی خرپشتی هم ارتفاع پایه کلاهک بین 30 الی 50 سانتیمتر مناسب هست. تخلیه گازهای سمی تولید شده از وسایل گرمایشی در ساختمان به وسیله کانال دودکش انجام شده و در انتهای این مسیر از کلاهک دودکش استفاده خواهد شد.

کلاهک اچ

مناطق مختلف آب و هوایی باید از آلیاژهای متناسب با شرایط جوی کلاهک کلبه ای منطقه استفاده کنند. به‌طور مثال مناطق پر بارش بهتر است از کلاهک دودکش با متریال استیل و آلومینیوم بهره ببرند. طی این مقاله به‌دنبال معرفی انواع کلاهک مناسب برای دودکش ساختمان خواهیم بود. در صورتی که قصد خرید بهترین کلاهک را برای دودکش ساختمان مسکونی، اداری و تجاری خود داشته باشید؛ تا انتهای این مطلب همراه با سایت تهویه سان باشید.

  • مناطق مختلف آب و هوایی باید از آلیاژهای متناسب با شرایط جوی منطقه استفاده کنند.
  • محاسبه ی دقیق ارتفاع کلاهک کلبه ای و نیز تعداد پره های آن از جمله مواردی است که در ارتقای بازدهی آن موثر می باشد.
  • دلیل نام گذاری این نوع کلاهک ،به نام کلاهک چینی ،میزان شباهت آن به کلاه های قدیمی چینی ها است.
  • و در صورت نیاز می توانید از تبدیل نیز جهت یکسان کردن قطر بخش های مختلف کلاهک استفاده کنید.
شما می توانید قیمت کلاهک ها را از همین صفحه از سایت شهرآهن مشاهده نمایید. اطلاعات تمامی این کلاهک ها در سایت شهرآهن به صورت کامل موجود است؛ شما می توانید آنها را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید کنید. این کلاهک دودکش را می‌توان از هر جنس و در هر قطر تولید کرد و محدودیتی در انتخاب نوع ورق مصرفی آن وجود ندارد. برای جلوگیری از ورود باران به داخل دودکش، ما به سادگی یک کلاهک باران و طوق چشمک زن و طوفان نصب می کنیم تا از قسمت سقف که در آن دودکش نفوذ می کند محافظت شود. دودکش ها سازه های پیچیده ای هستند و همیشه در معرض آب و هوا هستند.

به همین منظور طراحی و ساخت کلاهک دودکش استاندارد از گذشته مورد توجه مهندسین تاسیسات و نیز سازمان نظام مهندسی می‌باشد. کلاهک دودکش عضو مهمی در افزایش ایمنی ساختمان بوده و سالیانه تعدادی زیادی از افراد به‌دلیل سهل-انگاری در استفاده از دودکش و کلاهک مناسب جان خود را از دست خواهند داد. هرچند با مراجعه به سایت تهویه نظری امکان خرید ارزان‌تر از قیمت بازار را خواهید داشت. بسیاری از خانه‌ها در تراس، بالکن یا حیاط از باربیکیو جهت پخت انواع خوراک و کباب بهره خواهند برد. جهت محافظت از دودکش و جلوگیری از ورودی هرگونه آلودگی، بارش و جاندار به داخل محفظه باربیکیو نیازمند استفاده از کلاهک خاص دودکش باربیکیو خواهید بود. جنس، طرح، رنگ، اندازه و ارتفاع این کلاهک باید با دودکش باربیکیو مصرفی شما هماهنگ باشد.

وجود کلاهک دودکش برای حفظ ایمنی ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی مهم و ضروری می باشد. در این صورت دودی که توسط دستگاه های گازسوز تولید می شود؛ به درستی از ساختمان خارج نشده و ممکن است باعث مشکلات تنفسی یا خستگی شود. این کلاهک معمولا با ورق های گالوانیزه ساخته می شود، اما می توان آن را به کمک دیگر مواد اولیه نیز ساخت و ممنوعیتی در استفاده از استیل یا ورق روغنی وجود ندارد. با این حال، ضخامت ورقی که برای ساخت این دسته از دودکش ها مصرف می شود بر روی قطر و کاربرد این کلاهک دودکش اثرگذار است.

کلاهک پشت بام کلاهک دودکش Archives تهویه کلوانی در ادامه به انواع مختلف دودکش و تجهیزات تکمیل‌کننده آن در سیستم خروجی گازها بیشتر اشاره خواهیم کرد. سلام، شما میتوانید از یک کلاهک ژاپنی چهارگوش 4 پره استفاده نمایید که همه لوله ها را با هم پوشش بدهد. در این بخش از مقاله آشنایی با بهترین کلاهک کانال دودکش به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش جدید آن را در بخش نظرات همین مطلب درج نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب مناسب خود دست یابید. بله شما با ارسال ابعاد مورد نظرتون در مورد کلاهک دودکش هوا میتونین خرید کنید.

استفاده از این دودکش‌ها به‌صورت توکار در ساختمان‌سازی رایج بوده و مقاومت بالا آن در برابر ضربه، فرسایش، گرما و خردگی موجب علاقه معماران ساختمانی در مصرف آن است. این نوع از دودکش مورد تایید کارشناسان رسمی شرکت گاز نیز بوده و با به‌کارگیری از آن تاییدیه این اداره را برای تاسیسات گرمایشی ساختمان‌های نوساز به‌دست خواهید آورد. دودکش سیمانی در اندازه، قطر و به شکل گرد یا چهارگوش قابلیت تولید را خواهد داشت. محاسبه ی دقیق ارتفاع کلاهک کلبه ای و نیز تعداد پره های آن از جمله مواردی است که در ارتقای بازدهی آن موثر می باشد.

این نوع از دودکش‌ها از نوع لوله‌های خرطومی PVC بوده و دارای مقاومت مناسبی در برابر سایش و خوردگی هستند. با توجه به جنس این نوع دودکش از آن جهت انتقال گازهای گرم استفاده نکنید! بهترین مصرف این دودکش‌ها انتقال هوا در سیستم هوارسانی و انتقال گرما در پکیج کندانس است. پکیج‌های کندانس به نسبت سایر تجهیزات گرمایشی از حرارت کمتری برخوردار بوده و دودکش‌های PVC لوله‌ای مناسب جهت اتصال بخش‌ها مختلف این پکیج است. سلام، برای دودکش موتورخانه هم از کلاهک اچ و هم از کلاهک ژاپنی میتوانید استفاده کنید. البته هنگام استفاده از کلاهک ژاپنی باید تعداد پره های کلاهک متناسب با حجم دود خروجی باشد.

کلاهک دودکش | کلاهک کلبه ای | کلاهک ژاپنی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار