پنج نکته مهم خرید قالب بتن دست دوم

بنابراین در مکان های بسیار سرد یا بسیار گرم، انتخاب مناسبی برای استفاده در سازه نمی باشند. مورد بعدی هزینه اولیه بسیار بالایی است که در ابتدای کار باید برای تهیه این قالب پرداخت کنید. در صورتی که دو قالب دیگر (چوبی و پلاستیکی) هزینه اولیه به نسبت ارزان تری دارند.

این موضوع باعث تولید صفحات بتنی استاندارد برای تحکیم ساختمان‌های چند طبقه شد. شهر تاشکند در کشور ازبکستان، نمونه‌ای از شهرهای ساخته شده در زمان شوروی سابق محسوب می‌شود که پیکربندی‌ها و روش‌های مختلف به کارگیری این صفحات بتنی استاندارد در آن قابل مشاهده است. یکی از معایب قالب بتنی از نوع چوب، عمر کوتاه قالب های چوبی قالب بتن بتن می باشد. همچنین زمانی که در پروژه های بزرگ مشغول به فعالیت هستیم، نباید از این نوع قالب بتن استفاده کنیم. چوب مورد مصرف در قالب بتنی باید صاف، بدون پیچ و تاب، سالم و از نوع صمغ دار باشد. چنانچه ضخامت تخته چوب مورد استفاده در بدنه قالب، روی نقشه ها مشخص نشده باشد، باید حداقل ضخامت را که برای قالب سطوح زیرین ۳ سانتیمتر و برای قالب سطوح قائم ۵/۲ سانتیمتر است را داشته باشد.

انتخاب قالب بتن مناسب بتن ریزی

پنج نکته مهم خرید قالب بتن دست دوم همچنین بعد از چیدن آجرها و محکم شدن قالب، امکان تغییر نیز وجود ندارد. از دیگر نقاط ضعف قالب آجری بتنی اشاره به این نکته هست که معمولاً بتن‌ریزی با قالب آجری باعث برهم خوردن تراز می‌شود بنابراین باید از تراز بودن آجرها اطمینان حاصل کرد. این ترکیب سیال برای قرار گیری در موقعیت مورد نظر نیاز به چهارچوبی جهت نگهداری و جلوگیری از ریزش ترکیب بتن تا زمان گیرش اولیه دارد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع قالب‌ها و نحوه قالب بندی بتن می‌پرداریم. این قالب از در کنار هم قرار گرفتن قالبها با اندازه های مختلف به تناسب ابعاد سازه و اتصال آنها برای کلیه بخشهای سازه سقف،ستون،تیر، و…

سیوان لند

البته برای دستیابی به بهترین نتیجه، ماده تشکیل دهنده قالب و انتخاب قالب متناسب با سازه مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اجزا قالب دال یک طرفهکاربرد قالب بتن به پروژه‌‌های ساختمانی و صنعتی محدود نمی‌شود. علاوه بر موارد بالا، قالب‌های مخصوص برای ساخت وسایل کوچک و تزئینی مانند صندلی، گلدان، بطری، قفسه و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشترین کاربرد قالب‌بندی برای ساخت پی، دیوار، ستون و دال بتنی است.

ایران ایمارت علاوه بر ایران در کشور های عراق ، افغانستان و آذربایجان نیز دارای خریداران ثابت می باشد . در شرایطی که بین خرید محصولی مردد هستید ، تماس یا پیغام روی خط واتس اپ شرکت ، شما را به کارشناس مربوطه حتی در ایام تعطیل متصل نموده و با خیال راحت به محصول و یا خدمات لازم شما را راهنمایی می نمایند. یکی از مواردی که می‌تواند شما را از کارا بودن قالب بتنی دست دوم مطمئن کند؛ بررسی مشخصات ظاهری آن است.

قالب بتن چوبی

نصب و آماده‌سازی این نوع قالب باید با نظارت افراد با تجربه صورت گیرد. در این شرایط، قالب‌ها رطوبت موجود در هوا را به خود جذب و اصطلاحا عرق می‌کنند. در صورت نگهداری و استفاده درست می‌توان این نوع قالب را در حدود 2000 چرخه بتن‌ریزی مورد استفاده قرار داد. از این‌رو، قالب فولادی به عنوان یک راه حل طولانی مدت در مقایسه با قالب چوبی در نظر گرفته می‌شود.

اگر وزن اجزا برای حمل توسط یک نفر دشوار باشد، باید از ماشین‌آلات مخصوص به منظور جابجایی آن‌ها استفاده کرد. در رابطه با قالب‌بندی سازه‌های بتنی فیلم آموزشی مفصلی در مجموعه فرادرس تهیه شده است که می‌تواند به فراگیری این مبحث به شما کمک کند. مواد افزودنی مواد شیمیایی هستند که به مخلوط بتن اضافه می‌شوند تا خواص ترکیب اولیه سیمان، آب و سنگدانه را تغییر دهند. استفاده از مواد افزودنی نسبتا متداول است و بسیاری از این افزودنی ها، سایندگی بتن را افزایش می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از روکش‌های محافظتی برای قالب استفاده کرد.

  • اگر از قالب بتنی فلزی استفاده کنید طبیعتاً در مدت زمان طولانی‌تری امکان استفاده از آن را خواهید داشت.
  • گروه صنعتی سیویل سان سفارش تجهیزات فلزی قالب بندی بتن را برای مشتریان خود آسان نموده است.
  • قالب بتن، ابزاری موقتی یا دائمی است که از آن جهت ساخت سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.
  • قالب بالارونده نوع خاصی از قالب بتون برای سازه های عمودی است که با انجام فرایند ساخت به سمت بالا حرکت می کند.

در مرحله اول ، دارای ویژگی‌های ضد آب، قالب پلاستیکی دارای مقاومت بالا در برابر ضربه بوده و تغییر شکل آن آسان نیست، در نتیجه باعث بهبود قابل استفاده مجدد قالب می‌شود. در این بین شاهد آن هستیم که برخی فروشندگان قالب بتن فلزی با سودجویی و بخاطر فقدان اطلاعات مشتری، قیمت قالب بتن فلزی را با اختلاف زیاد نسبت به شرکت های اصلی تولیدکننده قالب بتن فلزی که سهمیه فولاد مبارکه دارند اعلام میکنند. تولیدکنندگان متفرقه مدعی میشوند که ورق قالب بتن فلزی آنها هم برای فولاد مبارکه است. این در حالی است که با یک بررسی ساده در اینترنت میتوان فهمید قیمت اعلامی آنها حتی بعضا کمتر از ورق خام فولاد مبارکه میباشد! پس به راحتی مشخص می شود که این پایین بودن قیمت با در نظر گرفتن هزینه های تولید غیر منطقی میباشد. طبعا در بررسی قیمت قالب بتن فلزی، اصلی ترین عامل مواد اولیه اصلی آن، یعنی نوع کیفیت ورق می باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار