سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا | youngarchitect

نتیجه روند مجله خبری معماری جوان، فرمی بود که با پس‏ زمینه ‏ای از رشته کوه‏ های البرز، علاوه بر ایفای نقش نشانه‏ شهری، مانند دروازه‏ ای برای مجموعه هزار و یک شهر در بدو ورود عمل می‏کند. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد.

پ-تعیین محل آشپزخانه و قسمت مربوط به ورودی ساختمان

ایجاد فنون معماری به نحوی که به بهترین شکل با نیازهای مشتری مطابقت داشته باشد. ابعاد فضا و میزان و نحوه ایجاد گشودگی ها و همچنین نحوه نورپردازی از جمله عواملی هستند که در شگل گیری و درک آن موثر هستند، سلسله مراتب فضایی در سیرکولاسیون حرکتی حائز اهمیت است و طراحی مسکونی در ایجاد یا کنترل آن بسیار تاثیرگذار است. تفاوتی بنیادین را در ساخت جرزهای باربر به وسیلهٔ روی هم قرار دادن بلوک‌ها (سنگی، خاکی یا مصالح دیگر) و استفاده از قاب‌ها یا اسکلت‌هایی که با عناصر غیر باربر پوشیده می‌شود می‌توان مشاهده کرد. در معماری ژاپنی، معماری چینی و معماری عشایری روش دوم بیش‌تر مشاهده می‌شود. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. عمده پیمان‌های معماری مربوط به ساختمان‌های صومعه‌ها و کلیساها بود.

  • در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد .
  • برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.
  • مجموعه در تقاطع خیابان های‌ جمهوری اسلامی و حافظ به عنوان یک مولفه مهم شهری‌در میان بورس کالاهایی نظیر موبایل، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، کامپیوتر و لوازم جانبی واقع شده است.

در قرون وسطی در اروپا، اصناف معماری برای ساماندهی معاملات شکل گرفتند و قراردادهای کتبی آنها به ویژه در رابطه با ساختمان‌های کلیسایی هنوز باقی مانده‌است. فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. یکی از دیدگاه های منحصر به فرد در ایده های مهندس مجیدی ایجاد فضاهایی مانند حیاط در ارتفاع است. آپارتمان هایی امروزی در ترکیب با فضای خانه های حیاط دار قدیمی. آنچه که این ایده را حتی برای سازندگان جذاب می کند توجیه اقتصادی برای ایجاد محوطه ای باز در بین فضاهای ساخته شده است.

روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری

وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد. ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود. همانطور که گفته شد، فاز یک مربوط به بررسی‌های زمین‌شناختی است که تحت عنوان ژئوتکنیک یاد می‌شود.

معماری هنر نو ( استفاده از اشکال طبیعت و گیاهان )

سه مجله مذکور، به عنوان باثبات ترین نشریات تخصصی معماری ایران در بیست سال اخیر که همچنان چاپ آنان ادامه دارد، مجموعاً 221 نسخه از سال 1377 تا پایان 1397 مشتمل بر 4965 مقاله چاپ کرده اند. بیش از 62/36 درصد واریانس مقالات منتشرشده در باب چهار موضوع مذکور است. مجلات تخصصی معماری نقش مؤثری در سوگیری معماران در استفاده از رسانه ها به عنوان بستر معرفی آثار ساختمانی خود و متعاقباً جهت دهی اذهان ایشان به سمت «معماری غرب» از طریق انتشار «تاریخ و مبانی نظری» داشته اند.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار