مقالات ISI طراحی معماری ساختمان : 210 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی | youngarchitect

تا پایان مجله خبری معماری جوان توسعه طراحی، نمای بیرونی ساختمان به طور کامل طراحی می شود، چیدمان داخلی تکمیل می شود، ابعاد تمام فضاها نهایی می شود و اکثر مصالح انتخاب می شوند. یک مهندس سازه به تیم اضافه خواهد شد و ممکن است بسته به پیچیدگی پروژه به مشاورانی برای سیستم های لوله کشی و برق نیاز باشد. مجموعه‌ای از نقشه‌های دقیق‌تر قابل ارائه خواهد بود که طرح کلی و حجم ساختمان یا فضا، همه تجهیزات مهم و نوع مواد یا پایان را برای هر سطح از پروژه به اشتراک می‌گذارد. مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند. این سبک از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت.

  • در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود.
  • مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود.
  • پاسیو در واقع یک فضای کوچکی است که دارای سقفی شیشه ای است و در آن می‌توان گونه‌های متنوعی از گیاهان را پرورش داد.
  • معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند.
  • بطورمثال در پروژه مسکونی اصطلک واقع در لواسان برای زمینی که دارای مساحت ۱۸۰۰ مترمربع‌ بود پس از طراحی ۲۴۰۰ مترمربع فضای سبز در نظر گرفته شد.

یکی از این بلوارها در امتداد یک طرف ساختمان قرار دارد، بنابراین معماران تصمیم گرفتند با پایین آوردن سقف به منظور ایجاد پیاده رو، بر ارتباط بین فضای داخلی و خیابان تأکید کنند. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد. به عنوان مثال این نکته خیلی مهم است که درب ورودی، مستقیماً به روی پذیرایی یا نشیمن خانه باز نشود، در جلوی در یک رختکن و جاکفشی در نظر گرفته شود. این فضا می‌تواند از ورود افراد به فضاهای خصوصی خانه جلوگیری کند می‌تواند جای خوبی برای قرار دادن رختکن و جاکفشی نیز باشد.

کاربرد پدافند غیر عامل در برنامه ریزی مسکن شهری

یعنی همواره مورد توجه عموم قرار می گیرد پس زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندسی نما است. انتخاب مصالح خوب و با کیفیت ، درک کلی از مقیاس و بافت نما ، همچنین حفظ تعادل و توازن بصری از اصول اساسی طراحی نما است. از اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر قرن 18در اروپا بسیار شکوفا شد و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفت. سبک باروک توسط کلیسای کاتولیک پدید آمد که تا حدودی نمایانگر موضع کلیسا بعد از رنسانس بود تا چهره ی قبلی خود را اصلاح کند. آزادی در طراحی، شمار زیاد شکل ها و در هم آمیختگی آن ها از ویژگی های این سبک می باشد. بیش از هر دوره ی دیگری المان های تزیینی ساختمان را به شکل کاملا دقیق و با جزئیاتی استادانه به نمایش می گذاشت.

http://azindekor.ir

طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است. پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک… اصول طراحی نمای کلاسیک متفاوت تر از سایر طراحی ها میباشد، که در مقاله تفاوت نمای مدرن و نما کلاسیک میتوانید تفاوت ها را مطالعه کنید.

همجواری اصولی فضاها

با کمی دقت و رعایت یکسری نکات در معماری ساختمان می توانیم، طراحی ساختمان مسکونی خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهیم، طراحی معماری ساختمان زیرنظر بهترین معماران کشور یکی از خدمات هلدینگ ساختمانی سپنتا میباشد که در این مقاله به شرح کامل آن خواهیم پرداخت. علی رغم نقش مجلات تخصصی در تبلیغات، آموزش و ایجاد جریان های فکری در معماری معاصر ایران، تاکنون هیچ تحقیق جامعی پیرامون محتوای این رسانه ها صورت نگرفته است. تحلیل محتوای مجلات «معمار»، «هنر معماری» و «معماری و ساختمان» طی بیست سال فعالیت اخیر آنان هدف این پژوهش است.

ویترویوس: ایستایی، کارایی، زیبایی[ویرایش]

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار