چرا بیشتر افراد هرگز در ساختمان اداری عالی

از آنجایی که ساختمان تجاری بزرگتر و پیچیده تر از یک ساختمان مسکونی طراحی می شود، در ساخت و ساز آن نیز از متریال متفاوت و پیشرفته تری باید استفاده شود. ورودی باید احساس خوبی در مشتری ایجاد کند و به نوعی ورود او را خوش آمد بگوید. بنابراین توجه به امور صنفی از جمله اشتغال، درآمد پایدار، بیمههای خدمات درمانی و سایر نیازهای اجتماعی از جمله حفظ شئونات حرفهای آنها که با حدود نیم میلیون نفر بزرگترین تشکل حرفهای کشور را تشکیل دادهاند، باید مد نظر دولتمردان قرار گیرد. گاهی در این فضای بیرونی یک کافه تریا نیز قرار می گیرد تا افراد تا جای ممکن دیرتر این ساختمان را ترک کنند.

یکی از اصول معماری ساختمان تجاری ، توجه به متریال ساخت و ساز آن است. در پس سازه های فلزی احداثی در زمان حال، محاسباتی براساس آیین نامه ها و اصول سازه ای نهفته است. مورد بعدی که میتواند در انتخاب سازه بتنی یا فلزی تاثیرگذار باشد، در دسترس بودن مواد در زمان ساخت پروژه است. بعنوان مثال، اگر ساختمان تجاری یک پاساژ برای خرید باشد، فروشگاه های آن نیاز به انبار خواهند داشت که باید هنگام طراحی معماری ساختمان تجاری به آن توجه شود. پس از انقلاب اسلامی و با وجود انگیزههای بسیار در احیای سبک معماری اسلامی و ایرانی، منابع آماده و فرصت کافی برای بازگشت به ارزشهای اصیل وجود نداشت، در این بین کمبود منابع و محتواهای آموزشی یکی از اصلیترین دلایل پیشرفت نکردن سبک معماری اسلامی ایرانی از ابتدای انقلاب به شمار میرود. این بنای عظیم و خیره کننده، با زیبایی وصف ناپذیر خود، تمامی ویژگی ها و صفات یک معماری ایرانی را درخود جای داده و با نمای زیبا، پرعظمت و مستحکم خود جلوه ای تکرار نشدنی از شبستان ها، ستون ها، ایوان ها و نقش های برجسته را، با توجه به شاخص های ویژه معماری ایرانی و اصالت تمدن این مرز و بوم، از خود به یادگار گذاشته است.

این رساله تأثیر بسیار زیادی در سراسر اروپا داشت، و اولین کتابی بود که بر جنبههای عملی و نه نظری معماری تأکید داشت، و اولین کتابی بود که این پنج نظم را فهرستبندی سایت youngarchitect کرد. بنابراین وظایفی که در آن برای بخشهای مختلف حقوق عمومی بهخصوص وزارت راه و شهرسازی احصا شده جزو تکالیف و وظایف آنها بوده و نمیتوان به بهانههای مختلف از آن غفلت کرد. همچنین سایر تولید کنندگان و شرکت های فنی مهندسی و تامین کنندگان کالا نیز میتوانند با ما در ارتباط باشند تا خدمات آنها ارزیابی و در صورت دریافت پروژه های مرتبط با خدماتشان پروژه های مربوطه به آنها لینک شود. تقلید کورکورانه در ایران در دوره قاجار، تحولات اجتماعی متعددی در جامعه ایرانی صورت گرفت که زمینه ی تضعیف هنرها و هویت تاریخی و بومی ایران و گسترش هنرها و اندیشه های غربی را بیش از پیش فراهم آورد. امکان چاپ طراحیها در قالب PDF، توسعه استانداردهای تولید محتوای گرافیکی، تولید طراحیهای دقیقتر و مدیریت سازماندهی داراییهای کارفرما از طریق نرم افزارهای طراحی فراهم است. سیویلیکا همه محتوای علمی تولید شده در کشور را در اختیار ندارد، و یا برخی از مراکز تمایلی به نمایه سازی محتوای تولیدی خود ندارند. این کار موجب می شود این ساختمان چهره زیباتر، دلنشین تر و صمیمانه تری به خود بگیرد و تردد در آن با خستگی و کسالت همراه نباشد.

این امر موجب می شود در صورت خروج اضطراری، تجمع افراد به یک سمت و یک خروجی نباشد. در سال های حکمرانی پهلوی، بسیاری از بناهای تهران به پیروی از سبک های اروپایی ساخته شدند و همین موضوع تهدیدی شد برای هویت ایرانی شهر. به عنوان مثال در مشهد که به عنوان یکی از بزرگترین کلانشهرهای مذهبی دنیا به شمار می رود، ساختمان هایی که دارای معماری ایرانی و اسلامی هستند به ندرت به چشم می آید و ساختمان هایی با نماهای غربی تقریبا همه شهر را به تسخیر خود درآورده است. سیویلیکا کاملا یک مجموعه خصوصی است و ثابت نموده است که در طول یک دهه فعالیت خود، صداقت و امانت را در روند فعالیتهای خود حفظ نموده است.

اهمیت پیکربندی یک ساختمان از زبان یکی از مهندسین زلزله آمریکا (هنری دگنکلب) به صورت زیر میباشد “اگر شروع طراحی با یک پیکربندی نامطلوب باشد بهترین راهحلی که تمامی مهندسین سازه میتوانند ارائه دهند به عنوان چسب زخمی است که میتواند یک طرح اساسا نامطلوب را اندکی بهبود بخشد، در سمت مقابل اگر شروع طراحی با یک پیکربندی مطلوب و سیستم باربر معقول باشد حتی اگر طراحی این سیستم توسط یک مهندس ضعیف انجام پذیرد بازهم نتیجه نهائی طرح، عملکرد لرزهای را تحت الشعاع قرار نمیدهد. ساختمان پارلمان آلمان (رایشستاگ) برای معرفی معماری اکوتک برای حفظ محیط زیست در طرح بازسازی رایشستاگ دربرلین ۱۹۹۳ طرح نورمن فاستر به عنوان برنده اعلام شد.

در این دوران، بیشتر بر روی معماری صومعه و کلیسا متمرکز شده است. این نام را به یاد دانشگاه ویل ، که جاییست که ارو سارینن از آن فارق التحصیل شده، بر روی این ساختمان گذاشتهاند. شاخص های همکاری بین مراکز علمی، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رشد و شکوفایی توسعه علمی کشورها می باشد که با نام هم پژوهی، هم تالیفی و هم نویسی از آن ذکر می شود. اما وقتی نام ساختمان تجاری به میان می آید بیشتر درباره فروشگاه های بزرگ، هایپر مارکت ها و گاهی ساختمان های صنعتی صحبت می شود. علاوه بر مشتریان که وارد یک ساختمان تجاری می شوند، افرادی که در آن مشغول به کار هستند نیز نیازهایی دارند. همچنین گاهی در طبقات بالاتر یک ساختمان تجاری، واحدهای اداری ساخته می شود که با توجه به اینکه پلان اولیه آن ها متفاوت از پلان کلی ساختمان تجاری است باید آن ها بر اساس اصول طراحی ساختمان اداری ساخته شوند. این کرکره­ های متحرک به وسیله سیستم­های کامپیوتری کنترل می­ شوند که میزان نور وارده ،حرارت و میزان بازشدن پنجره ها را کنترل می­کند. بعضی ساختمان­ها که از سیستم نمای متحرک برای کنترل تهویه استفاده می­کنند، سیستم­ها­ی کرکره­ای متغیر و یا خاصیت پشته سازی نماهای دوپوسته را به کار می گیرند.

افراد پس از گشتن در محیط داخلی این ساختمان می توانند در فضای بیرونی آن به استراحت و گاها تصمیم گیری بپردازند. همچنین باید در نظر داشته باشید فضای بیرونی یک ساختمان تجاری باید هماهنگی کافی با فضای داخلی و کسب و کارهای آن داشته باشد. نور داخلی یک معماری تجاری باید جایی قرار بگیرد که فضای داخلی را به خوبی روشن کند. جنس فولاد و تکنیک استفاده از آن نیز با آنچه در ساختمان مسکونی یا اداری به کار می رود متفاوت خواهد بود. در این ساختمان هم از مواد و مصالح بومی استفاده شده است. چیزی که سال هاست با بیمهری آنها روبهرو شده است. به همین جهت، انتخاب پنجره درست که هم زیبایی به نمای ساختمان ببخشد و هم نور کافی به داخل ساختمان بتاباند از مهم ترین اصول معماری ساختمان تجاری به شمار می رود. اگرچه این متریال در ساخت هر نوع ساختمانی مهم است اما متریال به کار رفته شده در معماری تجاری کمی متفاوت از ساختمان مسکونی خواهد بود. بنابراین توجه به نیاز این افراد و زیبایی ساختمان از جمله مهم ترین اصول معماری ساختمان تجاری محسوب می شود. توجه به نیاز افراد کم توان هنگام طراحی معماری تجاری بسیار مهم است.

استراتژی 808 در این پلان همانند ایستگاه ماشینی است که ادعا دارد به مرور زمان هر ماشین و راننده را که برترین حوزه کاری خود است را شناسایی کرده است و برای هر نیاز فنی مهندسی شما ماشینی در نظر میگیرد تا شما را با اطمینان به مقصد برساند. بخش علم سنجی سیویلیکا شاخص های هم تالیفی را استخراج می کند و به صورت لحظه ای در اختیار مراکز علمی قرار میدهد. ولی آمار تولید علم این مرکز فقط بر اساس همکار یکتا از هر مرکز استخراج شده است. اگر مقالات تولید شده در کنفرانسها و ژورنالهای هر مرکز در پایگاه سیویلیکا نمایه نشده است، سیویلیکا هیچ محدودیتی در نمایه سازی مقالات کنفرانسها و ژورنالهای کشور ندارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار