املاک لاکچری معرفی برترین املاک در ایران، برندهای لاکچری ساختمانی و متخصصین برتر عرصه ساختمان | youngarchitect

پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود. و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است. هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این ساختمان اداری تجاری توسط DesingInc به منظور رشد تعامل بین شهر و طبیعت طراحی شده است. نمای آن به گونه ای طراحی شده است که آب و هوای داخلی را کنترل کند و ساختار بتنی آن واریانس دما را به حداقل رساند.

طراحی ساختمان اداری کارخانه ها معمولاً از قرارگرفتن در عملکرد اصلی خط تولید و ساختمان اداری در کنار یکدیگر تعریف می شوند. در ایران عمدتاً ساختمان خط تولید از قبل طراحی شده و از طراح انتظار می رود که ساختمان اداری فاخری به سوله های قبلاً ساخته شده، اضافه کند. در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. مشاغل ادارات هنری، فرهنگی، صنعتی، حمل و نقل، پزشکی و … دارای فضاسازی و سیرکولاسیون متفاوتی نسبت به هم هستند. طراحی داخلی هر کدام از مشاغل بالا در ساختمان اداری نیازمند دو شاخصه است.

طراحی های انجام شده از طریق ثبت سفارش

اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد. به طور کلی ساختمان های اداری دارای فضاهای اصلی، فضاهای پشتیبانی، خدمات و مسیرهای گردش میباشند. ایده ارتباط یک ساختمان آن هم از جنس دانش بنیان با شهر موضوعی بود که فقط به جداره نمی توانست خلاصه شود این پروژه با توجه به آنکه دو خیابان در مجاورت آن قرار دارد.

http://azindekor.ir

این مجله خبری معماری جوانها به صورت معمول و استاندارد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کل فضاها را در بر می گیرند. ساختمان های اداری که شرکت های مختلف در آن ها واقع شده اند مکانی برای کسب و کار فعالیت هستند. نورپردازی ساختمان اداری مهمترین اصلی ست که می تواند این پویایی را به طور واضح نشان دهد. طراحی فضایی زیبا و کاربردی احساس بهتری در محیط کار به ما منتقل می‌کند. ظاهر ساختمان نیز در ایجاد این حس در کارکنان و مشتریان تاثیرگذار است. این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن.

فضای موجود در یک واحد اداری

سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد. اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود. اتاق ضبط ویدیو و صدا این روزها ساخت پادکست، ویدیو یا گرفتن عکس های حرفه ای از جمله کارهایی است که در داخل شرکت انجام می شود و بهتر است هنگام طراحی ساختمان اداری به این نیاز توجه شود. اتاق ضبط ویدیو و صدا باید عایق صدا باشد، نور مناسب داشته باشد و در صورت لزوم به تجهیزات خاص ضبط مجهز شده باشد. اصول طراحی ساختمان اداری کوچک خیلی متفاوت از یک ساختمان بزرگ نیست، با این تفاوت که فضاهای اختصاص یافته در یک واحد اداری کوچک محدودتر و کوچک تر از یک ساختمان اداری بزرگ است.

  • بنابراین بسیار مهم است که هنگام طراحی ساختمان اداری به تعداد احتمالی افرادی که روزانه در آن تردد می کنند توجه شود و بر اساس آن استانداردی برای اختصاص فضای پارکینگ در نظر گرفته شود.
  • در این طراحی نیز انحنای خط بیرونی نما ظاهری جذاب به ساختمان بخشیده است.
  • فضاهای اداری شرایط متفاوت دارند که بستگی به نوع فعالیت آنها دارد.
  • استفاده های متمایز در ساختمان نیاز به انواع سیستم خنک کننده و گرمایشی را ضروری کرده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار