بروکر فارکس چیست

چون معامله از طریق بروکرها انجام میشود و برای انجام معاملات باید پولتان را در اختیار این بروکرها قرار دهید. به این خطر، ریسک بازار گفته میشود. به یاد داشته باشید که استفاده از لوریج مزیت خیلی خوبی است؛ اما به همان اندازه نیز ریسک بالایی دارد. برای مثال، بروکر میتوان چند برابر دارایی شما را به شما قرض داده (مثلا 100 برابر) تا در صورتی که تحلیل شما درست بود و بازار 1 درصد هم مسیر با معاملهی شما بود، به اندازهی صد درصد سود کرده باشید. بدیهی است در این نوع دستور به معامله گر اخطار ریکوت Re-quote یا price change نشان داده نـمی شود. درک ارز پایه هنگام انجام هر معامله با یک جفت ارز ضروری است، نه تنها به این دلیل که ارز پایه جهت معامله را تعیین میکند، بلکه اندازه لات نیز اهمیت بالایی دارد. این جفت ارزها توسط بروکرها از پیش تعیین شدهاند؛ و ممکن است با جفت ارز مورد نظر شما مطابقت داشته یا نداشته باشند.

در مقاله بالا آموختیم که ارز پایه اولین ارزی است که در یک جفت ارز قیمت گذاری میشود. اغلب مواقع به رقم چهارم بعد از اعشار پیپ گفته میشود. پیپ (PIP) که مخفف کلمه انگلیسی Price Interest Point است، واحد اندازهگیری حرکت در یک جفت فارکس است. از آنجایی که فارکس به حرکت در مقادیر کم تمایل دارد، لاتها بسیار بزرگ هستند: یک لات استاندارد ۱۰۰,۰۰۰ واحد از ارز پایه است. یکی دیگر از ویژگی های جذابی که این بروکر دارد، متنوع بودن حساب های معاملاتی می باشد. یک میکرولات 1.000 واحد دارد، یک مینی لات 10.000 واحد دارد و یک لات استاندارد دارای 100.000 واحد میباشد. بونوس کارگزار فارکس یک راه عالی برای تمامی کارگزارها جهت جذب معاملهگران جدید و قدیمی میباشد. در صورت عدم رعایت سقف ۲ میلیون تومان برای هر کد ملی، برگشت وجوه واریزی متقاضیان در طی مدت پذیره نویسی توسط بانکهای منتخب ممنوع میباشد. برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها میتوان از بروکرهای فارکس استفاده کرد. به طورکلی دو نوع order ورود داریم که می توانیم با استفاده از آن وارد معامله به صورت خرید یا فروش شویم یا به عبارت دیگر برای دستور خرید یا فروش دو نوع سفارش کلی داریم.

اگر بخواهیم زمان بندی دقیقی را برای شروع و پایان کار بازار فارکس در ایران تعیین کنیم، باید بگوییم که کار در بازار فارکس از ساعت یک و نیم بامداد به وقت تهران شروع شده و در ساعت یک و نیم بامداد به وقت تهران خاتمه پیدا میکند. اما در ایران فعلا بروکری در حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در حال حاضر، این شرکت به بیش از 150 کشور جهان از جمله ایران خدمترسانی میکند. یک قاعده خوب در بازار فارکس یا هر سرمایه گذاری دیگری این است اگر زیاد خوب به نظر می آید مانند بازگشت های ماهانه بیش از ۱۰۰% مطمئناً کلاهبرداری است. صرف نظر از مهارت معامله گران و عوامل موثر بر بازار فارکس، عامل دیگری که خوب یا بد بودن سرمایه گذاری در فارکس را شفاف میکند، عملکرد کارگزاران است. یعنی با شکست قطعی مقاومت مورد نظر وارد معامله خرید میشوید، با این امید که حرکات صعودی ادامه خواهند یافت. توجه داشته باشید که بروکر جهت خرید یا فروش سهام مد نظر افراد باید تکیه بر یک حساب قابل اعتبار داشته باشد تا بتواند از طریق آن بودجه مورد نیاز را تامین نماید.

تصمیم گرفتم در دوره ی فرکتال استاد امین دهقان(امینو) شرکت کنم.به جرات و با اطمینان کامل میتونم عرض کنم این سطح از اطلاعات و آموزش ها و این دید و اطمینان از ترید در سطح دنیا بی نظیر هست و سطح ترید من قابل مقایسه با قبل از این دوره نیست. به عنوان مرجع شناسایی بهترین کارگزاری فارکس یا همان گروه تریدر نووا بهترین کارگزاران و معامله گران فارکس را در دنیا معرفی کرده اند! هنگامی که با ارزها معامله میکنید؛ شما از ارز پایه پوزیشن لانگ و از ارز مظنه پوزیشن شورت میگیرید. همانطور که گفته شد، ارز دوم نیز ارز مظنه است. در این جفت ارز، ارز دوم را مظنه یا ارز متقابل مینامند. 46 جفت ارز، 2 فلز و CFD 30 با لوریج 1:3000 – 1:2 قابل معامله خواهد بود. دومین ارز، ارز مظنه است که نشان دهنده مقدار ارز مورد نیاز برای خرید یک واحد ارز پایه است. این بروکر با نام تجاری ForexChief Ltd با شماره ثبت Registration number:14777 با لایسنس Dealer in Securities (Principal’s License) issued by VFSC در کشور وانواتو به آدرس 1276 Kumul Hwy, 1st Flr Govant Bldg, Port Vila, Vanuatu تحت قوانین همین کشور در قاره اقیانوسیه مورد تایید است.

فرآیند تامین مالی در اوراق قرضه از طریق ایجاد بدهی صورت میگیرد اما فرآیند تامین مالی در سهام از طریق فروش برگههای سهام صورت میگیرد. این سیستم معاملاتی ساده فارکس میتواند شما را به راحتی در معاملات موفق کند؛ اما رسیدن به آن سخت تر از آن چیزی است که فکر میکنید. سواپ (rollover) – روند انتقال معاملات باز به روز معاملاتی بعدی. اخیرا بروکر فارکستایم یک اطلاعیه برای تمام مشتریان خود ارسال کرده و خبر از انتقال تریدرها به بروکر آلپاری داده است. از این طریق جهت اسپرد با توجه به قیمت درخواستی و پیشنهادی نشان داده میشود؛ به این ترتیب تجسم اسپرد در فارکس در طول زمان امکان پذیر خواهد بود. نکته: در جفت ارزهایی که گفته شد دلار آمریکا Base Currency بود. نکته: جفتهای ارزی که معمولاً مورد معامله قرار میگیرند، مانند جفتهای اصلی مورد بحث در بالا، اسپرد کمتری دارند؛ زیرا حجم معاملات بیشتری دارند، در نتیجه به صرافی اجازه میدهد تا درآمد بیشتری کسب کند. چندین جفت ارز «مهم یا ماژور (major)» وجود دارد که معمولا حجم معاملات بیشتری دارند؛ مهمترین آنها USD/EUR یا دلار آمریکا / یورو است.

یکی از بروکرهای معتبر که خدمات متعددی را برای مشتریانش ارائه می دهد بروکر دلتا فارکس می بروکر اصلی فارکس باشد. بطور کلی از سه روش پایه برای تحلیل و پیش بینی بازار استفاده می شود. اما پیش از به پایان بردن این مقاله باید نکته ای را یاد آور شویم. این مقدار ممکن است سرمایه گذاری بزرگی به نظر برسد؛ اما در معاملات ارزی بسته به جفت ارز میتوان تا 2% از مارجین استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که معاملات ارزی از طریق هیچ بازار متمرکزی انجام نمیشود، بنابراین ممکن است قیمتهای تمامی بروکرهای فارکس دقیقاً یکسان نباشد. مانند سهام، جفت ارزها قیمتهای خرید و فروش (bid – ask) دارند. صرافیها، برای جذب مشتری بیشتر، بر سر قیمتهای اسپرد رقابت میکنند. لوریج یا اهرم به مشتری اجازه میدهد با حجمهای بیشتر از موجودی خود کار کند.

ارز مظنه در یک جفت ارز نشان میدهد که برای خرید یک واحد از واحد دیگر چه مقدار ارز مظنه نیاز است. درآمدی که از فعالیت در بازارهای مالی نصیب معاملهگران میشود بسیار شیرین است البته برای تمامی ایرانیان این درآمد چه بسا شیرین تر باشد چون این درآمد دلاری است! در این نوع از درخواست، معامله شما با سرعت زیاد، با قیمت همین لحظه انجام میشود. تریدرهای خرده فروشی در بازارهای فارکس معامله میکنند تا از تغییرات ارزش ارزها در طول زمان پول به دست آورند. بسیاری از تریدرهای جدید شروع به استفاده از لوریجهای زیاد میکنند و این معمولاً منجر به ریسک و ضرر زیادی میشود. این دلیل خوبی برای تریدرهای جدید است که برای یادگیری معاملات فارکس وقت بگذارند و معامله خود را با حداقل اهرم ممکن شروع کنند. بروکر فارکس واسطهای است که معامله شما را پذیرفته و آن را در بازار آزاد قرار میدهد. این معیار در هنگام خرید به کار برده شده و به صورت قراردادی تعداد و میزان یک کالا را نشان میدهد. هنگام استفاده از خدمات یک بروکر شما قصد دارید بعضا تا هزاران دلار سرمایه گذاری کنید، اگر این بروکر کلاهبردار باشد به هیچ وجه نمی توان ریسک ورود سرمایه به آن را انجام داد.

هنگامی که در فارکس با مارجین معامله میکنید، توجه کنید که مارجین شما بر اساس نوع بروکر و میزان حجم معامله تغییر میکند. اگر هم این امکان در آینده بوجود آید، برای معامله نیازمند افتتاح حساب با سرمایه اولیه بالای است. به طور کلی شش نوع حساب در بروکر آلپاری موجود است. در این نوع دستور، هنگامیکه تریدر اقدام به باز کردن یا کلوز کردن معاملات کند ، بروکر میبایست در همان قیمت درخواست را اجرا نماید. این اصطلاح برای توصیف سپردههای اولیهای به کار میرود که برای باز کردن و حفظ یک موقعیت اهرمی گذاشته شده است. اگر در تحلیل بازار و نمودار قیمتی به این نتیجه رسیدهاید که حمایت یا مقاومتی قرار است موقعیت خود را حفظ کند، باید از دستور پندینگ برای معامله آن استفاده کنید. که به واسطه این امر، معامله گران مشغول فعالیت با این بروکر، در انتخاب دارایی معاملاتی خود، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

در واقع اگر شما یک جفت ارز را خریداری کنید، شرط میبندید که ارزش ارز پایه نسبت به مظنه افزایش خواهد یافت. زمانی که یورو نسبت به دلار ارزش بیشتری پیدا کند، ارزش این جفت ارز بالا میرود و زمانی که ارزش دلار کمتر شود، ارزش جفت ارز نیز کاهش مییابد. اهرم حداکثر یک به بیست در بازار بورس ایالات متحده با سپرده گذاری 10000 به صورت دلار آمریکا. حداقل نباید کمتر از یک دلار باشد زیرا حداقل میزان معامله در بروکر پاکت آپشن به همین میزان است. برای مثال، اگر یک معامله انجام دهید که در آن دلار آمریکا Base Currency است، معامله بر اساس اندازه لات 100,000 دلاری خواهد بود. در جفت ارز USD/EUR، دلار آمریکا Base Currency و یورو ارز مظنه است. برای مثال، در جفت ارز USD/EUR، دلار آمریکا Base Currency است. یکی از اولین مفاهیمی که در بازار فارکس با آن روبرو میشوید، ارز پایه (Base Currency) است. از ویژگی های خوب اوپو فارکس داشتن حسابهای آزمایشی با پول غیر واقعی دریک محیط واقعیست که روش عالی برای آزمایش تکنیکها و روشهای مختلف معاملاتی می باشد ، بدون به خطر انداختن پول واقعی تجربه معامله و تجارت را کسب کنید. در طول کار جلسه اروپا ، من می خواهم جفت ارز EUR / GBP ، GBP / USD ، GBP / CHF ، AUD / USD ، USD / CHF ، NZD / USD و دیگران را معامله کنم.

حساب های VIP و Pro-ECN برای افراد حرفه ای تر طراحی شده و حداقل سپرده گذاری در آن ها 50000 دلار است. پس از ورود به این بروکر باید برای شارژ حساب خود اقدام نمایید. در صورتی که برای انجام معاملات از اسپردهای ثابت استفاده کنید، احتمال بالایی وجود خواهد داشت که کارگزاری مجددا قیمت گذاری کند. به طر شما می توان در یک بازار مالی سرمایه گذاری آسانی داشت ؟ این شرکت هر ساله تحت ممیزی مالی اجباری قرار می گیرد، بنابراین سرمایه شما دقیق و کامل حفظ می شود. وقتی یک موقعیت معاملاتی اهرمدار را میبندید، سود یا زیان شما بر اساس مقدار کامل پول حساب میشود. مبادله ارزی چیست و چگونه انجام میشود؟

در ادامه به این مطلب بیشتر خواهیم پرداخت که چنانچه یک معامله گر برایش اسپرد پایین مهم است، لذا به دنبال بروکرهایی می رود که دارای این آپشن می باشند و از بین آنها آن بروکری که به سوددهی و موفقیت وی در دنیای معامله گری کمک بیشتری کند قطعا برای وی حكم بهترین بروکر فارکس را خواهد داشت و وی حتی ممکن است که این بروکر را به دوستان خود نیز معرفی کرده و این زنجیره همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و بروکر ذکر شده رتبه خوبی را از نظر دیدگاه مردمی کسب خواهد کرد. در نتیجه برای انتخاب یک بروکر معتبر ابتدا بروکرهایی که رگوله معتبر ندارند را از لیست خود حفظ کنید و پس عملکرد بروکرها با رگوله معتبر را از منابع معتبر بررسی کنید. ابتدا باید در سایت دلتا اف ایکس ثبت نام کنید و پس از بارگذاری مدارک و احراز هویت، میتوانید یک حساب معاملاتی ایجاد کرده و شروع به ترید کنید. از آنجا که این افراد تجربه استفاده از پلتفرم و استراتژیهای آن را ندارند بهتر است در ابتدای کار با حساب دمو آغاز به کار کنند. در این کارگزاری میتوانید با پلتفرمهای مشهور متاتریدر نسخه 4 و 5 و همچنین پلتفرم سی تریدر (C Trader) کار کنید.

پس از دانلود و ورود به پلتفرم معاملاتی، تمامی نرخ های خرید و فروش انواع جفت ارزها و کالاهای مبادلاتی دیگر که بروکر شما آن­ها را پوشش می­دهد، قابل مشاهده هستند. یا By Market یک نوع دستور اجرای معاملات است که مفهوم آن سفارش خرید یا فروش در بهترین قیمت موجود است. خرید و فروش در صرافیهای فارکس (بروکر یا کارگزاری فارکس) بازارهای فرا بورس انجام میشود. جفت ارز EUR/USD، دلار اروپا است که با نام EURO نیز شناخته میشود و USD نیز همان دلار آمریکا است. در یک معامله اگر حدس بزنید که ارزش دلار نسبت به یورو کاهش مییابد، جفت ارز EUR/USD را خریداری کرده و منتظر میمانید تا ارزش آن افزایش پیدا کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار