سازه ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | youngarchitect

آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. سازه‌های ساختمانی عموماً مجموعه‌ای از اعضا هستند که وظیفه انتقال بارها را به زمین به عنوان تکیه گاه و جاذب انرژی مطلوب و مورد اعتماد بشر بر عهده دارند. این عملکرد در سازه کشتی در صنایع کشتی‌سازی نیز از اهداف طراحی است. حفظ یکپارچگی ساختار کشتی در آب و یک ماهواره در فضا موجب ایجاد نگاهی سازه‌ای به ساختار این ماشین‌ها می‌گردد. این نگاه در مهندسی ساختمان و مهندسی خودرو به شکل طراحی ساختاری است که بتواند نیرو را به زمین یا تکیه گاه‌های مرتبط با آن انتقال دهد.

سپس دکتر Mengeringhausen سیستم شبکه فضایی موسوم به MERO (مخفف MEngeringhausen ROhrbauweise) را در سال 1943 در آلمان توسعه داد. همچنین TStéphane de Chateau در فرانسه سیستم SDC سه جهته ، سیستم Unibat و Pyramitec را اختراع کرد. در نهایت باکمینستر فولر در سال 1961 اختراع خرپای هشت ضلعی را ثبت اختراع کرد.

http://azindekor.ir

علاوه بر عایق‌کاری‌های مختلفی که هنگام فرآوری چوب و در مرحله نصبِ اجزای ساختمان صورت می‌گیرد، باید به ویژگی عایق بودن چوب نیز اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است که سازه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی داشته باشند و گرما یا سرمای داخلی آن‌ها به ندرت با محیطِ بیرونی تبادل داشته باشد. به طور تقریبی می‌توان گفت که یک سازه چوبی در مقایسه با ساختمان‌های ساخته شده از مصالح دیگر تا 5 برابر مصرف انرژی کمتری دارد. چند برابر است بطوریکه یک سازه 100 متری در کمتر از 90 روز قابل ساخت میباشد و در آب و هوای بارانی و برفی هم کار ادامه دارد همچنین به دليل خاص بودن ويلا چوبی دارای ارزش افزوده 2 تا 2/5 برابری نسبت به ويلا بتني مشابه دارد. شركت سازه های فلزی و ماشین آلات صنعتی صفا در سال 1381با هدف ساخت انواع سازه های فولادی صنعتی، اسكلت های فولادی، ماشین آلات صنعتی، جرثقیل های سقفی و دروازه ای، دكل های مخابراتی و رادیو تلویزیونی، ماشین آلات نورد سرد و گرم، تانكر و مخازن فولادی، ماشین آلات و ادوات كشاورزی تأسیس گردیده است.

  • از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه‌ای، علوم فراساحل همانند کشتی‌سازی استفاده می‌شود.
  • انتخاب نوع سازه که تصمیم بسیار مهم و اولین قدم در ساختمان‌سازی است بستگی به شرایط محیطی، اجرایی، فنی و … دارد.
  • این ویژگی باعث شده است که سازه‌هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند، درصد اتلاف انرژی بسیار پایینی داشته باشند و گرما یا سرمای داخلی آن‌ها به ندرت با محیطِ بیرونی تبادل داشته باشد.
  • تحلیل نیرویی و آشنایی با سازه هایی چون خرپاها، در مهندسی مکانیک با درس استاتیک آغاز می شود.

اطمینان در همگن بودن خواص مواد در ضریب ایمنی که باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد می‌شود مؤثر است.خواص کشسانیفولاد از قانون هوک تا تنش‌های زیاد مجله خبری معماری جوانروی می‌کند. ویژگیتوضیحاتساخت سریع، آسان و مقرون ‌به‌صرفهقطعات را می‌توان با استفاده از و پیچ و مهره‌ها در محل ساخت‌وساز مونتاژ کرد. براساس آنچه بیان شد و به موازات تجربه موفقیت آمیز نرم افزار سازه90 برای ترسیم نقشه های سازه های بتن آرمه ، گروه نرم افزاری سازه ساخت مجموعه نرم افزار «دکترسازه» را به عنوان ابزاری کارآمد آغاز کرده است. همه این نرم افزارها می توانند ابزاری کارآمد برای دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد نمایند. در ادامه از شما دعوت می کنیم با جرئیات بیشتری از این نرم افزارها آشنا شوید.

اشتباه رایج کدنویسی در نرم افزار OpenSEES

همه ساختمان ها از اجزای یکسانی مانند ستون ها، دیوارها، کف ها، اتاق ها و سقف ها ساخته شده اند. گچ کاری، رنگ آمیزی، مهندسی برق، بازسازی تاسیسات و زیباسازی درب و پنجره ها در پایان پروژه انجام می شود. سازه ها در ساختمان ها سازه هایی هستند که دارای سازه های ثابت و منحصر به فرد و اجزای قابل شناسایی هستند. بار استاتیکی، بار زنده، نیروی لرزه ای، نیروی باد و برف در سازه از طریق تیر به تیر اصلی و سپس از تیر اصلی به ستون و سپس از ستون به پی منتقل می شود و فونداسیون این نیروها را به زمین منتقل می کند.

محصولات و تجهیزات

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار