طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | youngarchitect

اکثر فضاهای نشیمن، در طبقه همکف قرار دارند، یک سالن در یک بخش و فضای ناهارخوری در طرف دیگر قرارگرفته اند. دیوارهای شیشه ای اجازه می دهد تا هردوی این فضاها به تراس بازشوند. شکل توصیف شود، توسط دفتر نکست آفیس طراحی شده است تا فضایی را در بخش بیرونی سازه به ساکنان بدهد که از بخش های هم جوار آن قابل مشاهده باشد. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند.

اصول طراحی ویلا و اجرای آن مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد و در ادامه اجرای پروژه هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در ادامه اصول طراحی و اجرای ویلا را باهم بررسی خواهیم کرد. برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن… بازسازی ویلا قدیمی یکی از جذاب ترین پروژه های معماری است.علاقه به خانه ها و ویلاهای قدیمی که کاملاً با ظاهر مدرن شهرها در تضاد است، افراد زیادی را به فکر زندگی در چنین مکان هایی انداخته است. این ویلا های قدیمی که سال ها دوام آورده اند برای یک زندگی راحت و بی دردسر مناسب نخواهند بود و اگر قصد زندگی در آنها را دارید بهترین راه این است که بازسازی ویلا قدیمی را آغاز کنید.اگر تصمیم گرفته اید روی…

  • از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند.
  • استفاده از فواره ها و آب نماها در معماری باروک بسیار متداول بوده است.
  • کرکره های چوبی را می توان در سرتاسر پنجره هایی به سبک لانه کبوتری در این آپارتمان کشید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشد.
  • تغییرات برای زندگی امروزی ضروری اند و معماری پویا و متحرک پاسخی است به نیازهای جدید بشر.
  • هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد.

توجه به فضاهای ساخته نشده و ایجاد حیاط در ارتفاع ایده ای نوین برای ایجاد خلاقیت و آسایش در محیط های مسکونی ، اداری و شهری است. البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.

استانداردهای لازم در طراحی نقشه معماری

هریک از این شیوه‌ها از شیوهٔ قبل خود کامل‌تر و آگاهانه‌تر است و شیوهٔ سوم، شیوه مطلوب و غایی است. در یک رده‌بندی دقیق‌تر می‌توان مصالح ساختمانی را دست‌کم در پنج رده تقسیم کرد. مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می‌کند.

http://azindekor.ir

حفظ مجله خبری معماری جوانار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. عمل‌کرد یک ساختمان تأثیر عمیقی بر شکل‌گیری فضاهای مختلف و اندازه و ریخت آنان می‌گذارد. نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

طراحی نقشه معماری ساختمان

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار