معماری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | youngarchitect

نور افکن دستی باید قابلیت حمل و میزان نوردهی مجله خبری معماری جوان داشته باشد. اگر محصولی توازن معقول بین این دو عامل برقرار کرده باشد بهترین گزینه … کشاورزی و باغبانی سهم مهمی در توسعه و خودکفایی یک کشور دارد. از این رو تولید و به کارگیری ادوات و ابزارهای نوین کشاورزی برای … برای برش کاشی، آجر یا سنگ می توان از فرز سنگ بری استفاده کرد. چکش با اینکه ابزاری ساده و ابتدایی است ولی میتواند باعث آسیب دست و انگشتان شود.

http://azindekor.ir

از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند. مصالح ساختمانی که مصری‌ها از آن استفاده می‌کردند عمدتاً انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بوده‌است که با قایق‌های عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده می‌شده‌است. از جمله بناهایی که از معماری شگفت‌انگیزی برخوردارند می‌توان به دره شاهان و معبد حتشپسوت اشاره کرد.[۱۰] معماری مصر باستان را منتقدان معماری به چندین روش دسته‌بندی کرده‌اند.

  • برای انجام یک پروژه معماری مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که قبل از شروع هر یک از مراحلِ طراحی معماری، باید مرحله پیش رو را به بهترین نحو و روش و بدون هیچ نقصی پشت سر گذاشت .کلیه پروژه های معماری جهت طراحی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند.
  • هر ساختمانی در واقع پاسخی است به آنچه برایش اندیشیده شده و فضای آن مشخص کننده جایگاه انسان هاست.
  • معماری پیوندی از هنر و مهندسی است که از دوره‌ی ماقبل تاریخ آغازشده است و روشی است که از آن برای بیان فرهنگ هر تمدن استفاده می‌کنند.
  • واژه «نیارش» در معماری قدیمی ایران بسیار به‌کار ‌رفته است.
  • بیشتر اوقات معماري، تمرینی سخت است؛ هر چند گاهی به یک رضایت شگفت انگیز تبدیل می شود.

مجسمه سازی چیست؟ مجسمه سازی شاخه ای از هنرهای تجسمی است که به شکل دادن اشیا با مصالح مختلف میپردازد. برای انتخاب دستگاه کارواش خانگی توجه به چند نکته ضروری است. مهم ترین این نکات شامل فشار آب ورودی و خروجی، دبی آب و نوع …

سبک پست مدرن

تا قبل از ظهور مکتب مدرن معماران تصور می کردند که همه شاه کارهای معماری در شهر بوجود آمده اند و وظیفه معمار در این میان این بود که در یابد کدام بنای قدیمی می تواند الگویی مناسب برای پروژه در حال طراحی باشد. زمانی اصلی ترین الگوی قابل قبول برای کلیساها و کالج ها و دانشگاه ها “گوتیک”، برای بانک ها “دوریک یونانی” و برای ساختمان های مقر حکومت “سنت پیتر” در نظر گرفته می شد. ایده ها تفکراتی معین و غیر آنالیزوارانه هستند که از مشاهدات مدارک و اندیشه برای ما حاصل می شوند.

تعریف معماری و رشته مهندسی معماری

اگر چه سالهاست که دیگر این نوع معماری به طور رسمی و همیشگی در این کشور استفاده نمی شود و خیلی رایج نیست اما زمانی که معماری بخواهد سازه ای اصیل و خاص طراحی کند حتما از جلوه های ویژه ی سبک سنتی ایرانی در آن استفاده می کند. سبکی که اگر چه دیگر خیلی رایج نیست اما همیشه تداعی کننده ی اصالت گذشتگان و زیبایی معماری و توانمندی معماران آن زمان بوده است. این سبک از معماری هنوز در دوره معماری بسیاری از موسسات معتبر آموزش داده می شود که نشان از توجه و علاقه ی مردم به این سبک است. در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند. نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد. مدل سه بعدی گل و گیاه در این مطلب از بخش آبجکت و مدل سه بعدی، دانلود آبجکت گیاهان زینتی از مدل های آماده آرشیو حرفه ایی از Globe Plants تهیه و آماده دریافت شده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار