نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار | youngarchitect

ما نشان می‌دهیم که چگونه اجزای مجله خبری معماری جوان باید به هم متصل شوند، تمام مواد، تکمیل‌ها، وسایل، تجهیزات و وسایلی که باید نصب شوند را مشخص می‌کنیم و نقشه‌هایمان را با نقشه‌های مهندس سازه و سایر نقشه‌های مشاور هماهنگ می‌کنیم. مرحله اسناد ساخت و ساز اغلب به بیشترین زمان نیاز دارد که می تواند مشتریان را شگفت زده کند زیرا طراحی پس از این بخش کامل به نظر می رسد. با این حال، این یک مرحله حیاتی در روند اجرای موفقیت آمیز و دقیق طرحی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید.

روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری

معمار می‌تواند نقش یک مهندس را بازی کند اما نباید فراموش شود که هر یک از این دو حرفه، تعریف مشخصی دارند. بیش‌تر ساختمان‌های تاریخی که مورد تحسین واقع شده‌اند، به دست اشخاصی ساخته‌شده‌اند که هم معمار و هم مهندس بوده‌اند. در حالی که معمار علاوه بر دیدن این نیازها، باید فراتر رود و معنا، حس یا ایده‌ای را منتقل کند. برای مثال یک بنای مذهبی مثل کلیسا باید بیان‌کنندهٔ یک نظم کیهانی، منتقل‌کنندهٔ احساس ایثار و حتی آموزش‌دهندهٔ ایمان و فلسفهٔ مذهبی از لابلای ریختها و تزئینات باشد.

فصلنامه معماری و ساختمان

اهمیت این تحقیق با درک نقش رسانه ها در جهت دهی به افکار حرفه مندان براساس نظریه برجسته سازی مشخص می شود. تحلیل محتوا با مراجعه به منابع دست اول (نسخ اصل مجلات) و کدگذاری دو مرحله ای مقالات براساس سیاهه وارسی محقق ساخته در 33 معیار موضوعی. تجزیه و تحلیل داده ها به روش آنالیز میان موردی (cross-case anaysis) صورت پذیرفته تا نتایج در دو سطح آمارهای کمی و تحلیل های کیفی ارائه شوند.

  • سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد.
  • در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرام را به ساکنین هدیه داد و از این طریق نیز کیفیت زندگی آنها را بالا برد.
  • در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود.
  • هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.
  • از آنجایی که تا کنون برج شانگهای چین بلندترین سکوی چینی است، افراد زیادی را جذب کرده است تا ارتفاع و ویژگی مدرن را احساس کنند، به خصوص اینکه سریع‌ترین آسانسور جهان را دارد و…
به عنوان مثال زندگی خانوادگی و شخصی در خانه شکل می گیرد ، هرگونه ملکی می تواند بزرگترین سرمایه گذاری انسان باشد ، سلامتی و رشد فردی در خانه و محل کار بدست آمده و انرژی لازم برای رسیدن به اهداف حرفه ای از یک خانه مناسب آغاز و در محل کار تجلی می یابد. امروزه تاثیر طراحی داخلی و لحاظ استانداردهای عملکردی بر آرامش فضای خانه ، بازدهی در فضاهای اداری و اثربخشی در فضاهای تجاری امری بدیهی می باشد. طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز شده و در نهایت بایستی به ارتقای کیفیت فضا بیانجامد. جانمایی پروژه با ساختاری خطی در جداره شمالی به منظور ایجاد چشم ‏اندازهای متنوع و در جداره غربی، در تعامل با مرکز خرید مجاور صورت گرفت. پتانسیل طراحی ساختمان به مثابه یک نشانه شهری از اولین فرصت‏هایی بود که با توجه به قرارگیری پروژه در ورودی غربی شهر تهران و همجواری با بزرگراه همت در اختیار تیم طراحی قرار گرفت.

http://azindekor.ir

فعالیت این سایت در زمینه مسابقات معماری و شهرسازی و همچنین پیگیری مسابقات برگزار شده است. مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند. از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود.

مراحل طراحی نقشه معماری یک ساختمان مسکونی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار