پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران | youngarchitect

آشپزخانه قلب خانه است و قطعا کابینت ها مرکز زیبایی آشپزخانه هستند. با کمی دقت و انتخاب هوشمندانه رنگ کابینت میتوان فضای آشپزخانه و حتی … انتخاب و خرید مبل کار دشواری است؛ مبل کالای گران قیمتی است و اگر انتخاب مناسبی داشته باشید تا چند سال لازم نیست این هزینه … اگر در حال ساخت خانه یا بازسازی آن هستید احتمالا انتخاب درب ساختمان یکی از مشغولیات ذهنی خواهد بود که با آن درگیر خواهید شد.

دانلود آبجکت لوازم آشپزخانه 11 از Pro 3DSky

بسیاری از کسانی که با مجله خبری معماری جوان­‌های چوب بُری مانند نجاری و صنعت چوب سروکار دارند، به خوبی از اهمیت برش­‌های زاویه‌­دار آگاه هستند. مینی فرز رونیکس 3110 چیست؟ رونیکس همواره سعی کرده تنوع بالایی از ابزارهای مختلف را در اختیار مخاطب‌های خود قرار دهد که مینی فرزها هم … در گذشته کارگاه‌های نجاری یا تولیدی از وسایل دستی همچون اره، سوهان، مغار و… اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی ابزارآلات موتوری جایگزین … معماري منبع بکر داستان های شکوهمندی است که منتظر خیال پردازی، تصویر سازی و ساخته شدن هستند. معماري درباره پرورش شرایط است؛ شرایط محیطی، اجتماعی و حتی گاهی سیاسی موضوع معماری است.

  • از نظر معنای لغوی معماری را با برابرهای آبادگری، رازی گری، والادگر، بانی گر و مهراز در زبان فارسی یاد کرده اند که کلمه مهراز ، همان کلمه مهندس معماربه عبارت امروزی است .
  • یک معماری بومی در نروژ که خانه ای ساخته شده از چوب با ارتفاعی از سطح زمین می‌باشد.
  • ل قبل در این مرز و بوم وجود داشته است.نظری اجمالی به معماری ایران در عهد باستان این ویژگی را آشکار می‌سازد که معماری ایرانی بر سه اصل استحکام، آسایش و انبساط استوار است.

بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت. سازه‌های معماری با بهره‌گیری از این قواعد طبیعی، به طبیعت نزدیک‌تر می‌شوند. حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. مفهوم عمل‌کرد بیش از آن‌که به نظر می‌رسد مورد مناقشهٔ منتقدان بوده‌است.[۲۷] بحث در مورد عمل کردگرایی (نظریه‌ای که بیان می‌دارد ریخت یک معماری می‌تواند تنها با توجه به عملکردش ساخته شود) ایدهٔ محوری معماری قرن بیستم بود. در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-.

در طراحی معماری خود بافت اضافه کنید.

به لحاظ بصری، رنگ گرم پیش می‌آید و رنگ سرد پس می‌نشیند. پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می‌کند (گاه واژهٔ شدت را در این مورد به کار می‌برند). فام‌های چرخهٔ رنگ صد در صد خالصند ولی در طبیعت به ندرت می‌توان فام خالصی یافت.

توجه به طبیعت در ساخت خانه های قدیمی در معماری سنتی ایرانی

کلیسای جامع دورام واقع در انگلستان، بیشتر بناهای شهر سن جیمینیانو واقع در ایتالیا و برج پیزا از اصلی‌ترین مثال ها از رمانسک می‌باشد. در این مقاله سعی کرده یازده سبک مهم معماری که در تاریخ این علم و هنر جایگاه ویژه ای داشته اند را با تعاریفی کوتاه از تاریخچه و ویژگی هایشان معرفی کنیم. این روش در سازه‌های طبیعی به وفور مشاهده می‌شود و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بسیاری از پرندگان ترجیح می‌دهند لانه‌های خود را بر روی شاخه‌های نرم و نازک درختان ایجاد کنند، چرا که هر چه شاخه‌ها از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشند؛ احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر خواهد بود. چنین رویه‌ای سبب می‌شود که ساختار ضمن صرف مصالح کم‌تر، پاسخ‌گوی مقاومت به گونه بهتری نیز باشد. در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار