دستورالعمل عدم تطبیق با درباره معماری

در اکثر پروژه ها ارتباط تنگاتنگی بین این سه حوزه وجود دارد و در هر بخش از پروژه تیم متخصص مشغول به فعالیت می شود. متوسط حقوق بسته به تجربه متفاوت است، برای مثال متوسط حقوق سالانه برای یک مهندس عمران با تجربه بین 3 تا 6 سال 23813 پوند است. شاید برای شما کمی عجیب باشد که در رتبهبندی نرمافزارهای معماری، نامی از فتوشاپ برده شود، اما تعجب نکنید. اتوکد در حوزههای دیگری مثل معماری، نقشهبرداری، مکانیک، طراحی داخلی، مهندسی فرآیند، برق و شبکه، کاربرد دارد. در مقالهای که پیش روی شما است، میخواهیم یک لیست نرم افزارهای مهندسی که شامل ضروریترین نرم افزارهای مهندسی عمران است را به شما معرفی کنیم. ایدههایتان را روی کاغذ بکشید. نقش «خورشید» که مهمترین نقشِ موجود بر روی درها میباشد، علامتی برای روشنی، برکت و سلامتی برای صاحبخانه است . این برنامه، برخلاف اتوکد برای تحلیل ویژهی ساختمان نیز به کار میرود. شرکت اتودسک (Autodesk) که اتوکد را ساخته است، محصول دیگری به نام AutoCAD Civil 3D دارد. بنابراین، پیش از شرکت در دورههای کارآموزی، بهتر است که کاملا به این نرمافزار شرکت مایکروسافت، مسلط باشید.

هدف این برنامه، کمک به مدیران پروژهها برای پیشروی مطابق با برنامهی زمانی، مدیریت بودجه و تحلیل حجم کاری است. ابزارهای مدلسازی و قالبها، بار مجاز براساس کد، روشهای تحلیل و … نرم افزار Hydrologic Engineering Center’s River Analysis System یا به اختصار HEC-RAS، یک برنامهی مدلسازی هیدرولیکی و یکی از نرم افزارهای مهندسی عمران است که توسط نیروی مهندسی ارتش ایالات متحدهی آمریکا طراحی شده است. در این مرحله خروجی تمامی مراحل قبلی به صورت نقشه به روی کاغذ آمده و مورد تایید مهندس محاسب ساختمان قرار میگیرد و پس از تایید شدن نقشه های تهیه شده توسط مهندس محاسب توسط سازمان نظام مهندسی (در صورت نیاز) ساز و با کسب مجوز های لازم میتوان عملیات اجرای سازه را شروع کرد. با GIS میتوان کارهای زیادی انجام داد. با استفاده از ETABS میتوان سیستمهای پایهای یا پیشرفته را تحت شرایط استاتیک یا داینامیک، ارزیابی کرد. با گسترش استفاده از سوختهای فسیلی و بهرهمندی آسان از منابع ملی، روشهایی که در معماری سنتی وجود داشت منسوخ شده و استفاده از گاز طبیعی، نفت، گازوئیل و برق برای تامین شرایط دمایی، بدون ملاحظات استفاده بهینه در فصول مختلف سال، جایگزین راهکارهای غیرفعال و کالبدی گذشته شده است. این نرمافزار به عنوان بهترین نرمافزار برای تحلیل سازه و مهندسی زلزله شناخته میشود.

با مدلهای دو بعدی میتوان جریان دشت سیلاب کم عمق یا شرایط جریانی چند شاخهای را مورد مطالعه قرار داد. بدون داشتن محل کار یا مسکنی با هویت ، چطور میتوان جایگاه اجتماعی و موقعیت خود را بیان نمود و احساس موفقیت نیز داشت؟ البته در ساختمان های شیشه ای باید توجه ویژه ای به سیستم سرمایش و گرمایش نمود تا مصرف انرژی بهینه باشد. تغییراتی که بیشتر در جهت بهینه و کارآمدتر شدن فضاهای داخلی پلان و با توجه به طراحی داخلی پلان معماری انجام میشود. با توجه به تجزیه و تحلیل لیست اطلاعات به دست آمده از هر بخش، معمار کانسپت اولیه (مفهوم کلی) طرح را پیش روی خود می گذارد و برای اجرایی کردن آن ایده هایی کاربردی را مد نظر قرار می دهد. مطالعات یک بعدی با استفاده از این برنامه برای مطالعهی سیستمهای رودخانهای پیوسته یا ناپیوسته که عمدتا در یک جهت جریان دارند استفاده میشود. HEC-RAS یکی از نرم افزارهای دفتر فنی عمران است که در پروژههای بسیار متنوعی شامل طراحی کانال، هیدرولیک پل، انتقال رسوبات، انطباق FEMA و مطالعات طغیان شکست سد کاربرد دارد. جایزه بینالمللی خشت طلایی در سال 1393، تقدیر در جایزه معماری آسیا در سال 1394 و جایزه MEIDAA در بخش پروژههای عمومی و شهری خاورمیانه بخشی از جوایز و افتخاراتی است که طرح پل طبیعت برای لیلا عراقیان به ارمغان آورده است.

کتاب مقاومت مصالح بیر و جانستون یکی از کتاب های مهندسی عمران است که به عنوان کتاب مرجع در اغلب دانشکدههای عمران مورد تدریس قرار میگیرد. اما موضوعی که در همه سازهها مشترک است، پیریزی و فونداسیون آنهاست؛ میلگرد عضو مشترک و بسیار مهم در همه سازهها و فونداسیون آنها است که عملاً بدون وجود میلگرد در فونداسیون، مقاومت سازه و بتن کاهش یافته و عمر سازه کمتر خواهد شد. در طراحی سازههای بتنی معمولاً از ۳ روش مطمئن استفاده میشود که در ادامه هرکدام از آنها را برای شما عزیزان توضیح میدهیم. در زیر، ۱۵ مورد از نرم افزارهایی که مهندس عمران باید بداند، برای شما تهیه کردهایم. استفاده میشود. شما میتوانید در این نرمافزار، ظرف چند ثانیه، نقشههایی از پروژهی خود ایجاد کنید. برای شرکت در دورهی آموزش ETABS کلیک کنید. برای افرادی که بین 14 تا 20 سال تجربه دارند، میانگین 38214 پوند است. همانطور که در بالا گفتیم، نرمافزارهای تخصصی این رشته و نرمافزارهایی عمومی که در این رشته کاربرد دارند، بسیار متعدد هستند. به علاوه، این محاسبات بسیار سخت، پیچیده و زمانبر هستند. از دهه ۱۹۸۰، سیستم ساختاری، خدمات، انرژی و تکنولوژی های ساخت وساز در حوزه معماری پیچیده تر شدند.

آنها گام به گام از طریق محتوا به پیش رفته تا کار مورد نیاز خود را به انجام برسانند. خوشبختانه یا متأسفانه، اکثر مهندسین، محاسبات خود را با استفاده از اکسل انجام میدهند. علاوه بر قصرهای متعددی که با استفاده از این سبک ساخته شدهاند، کلیساها و مساجد بسیاری نیز طراحی شدهاند که نمونه آنها در آثار تاریخی و معماری استانبول قابل مشاهده است. سازه نگهبان خرپایی، سازهای است که به منظور پایداری دیوارههای محل گودبرداری شده مورد استفاده قرار میگیرد. دانش قوانین و آیین نامه های ساخت: قوانین و آیین نامه های داخلی بسیار مربوط به مکان، چگونگی و اینکه چه سازه ای قرار است ساخته شود است. طراحی یک مرکز درمانی و مراقبتی با هر مقیاس دارای ضوابط و اصولی است که بسیار مهم بوده و شامل برنامه فیزیکی بزرگی می باشد. پوشش اصلی، شامل قسمت های کف، سقف، دیوارها و درب ها می باشد که زمینه اصلی دکوراسیون را در بر می گیرد.

به علاوه از این نرمافزار که به عنوان بهترین نرمافزار نقشه کشی سازه شناخته میشود، برای تهیهی چندین نوع گزارش شامل فهرست مصالح سازه، توالی طبقات و … اگر مروری بر آگهیهای استخدام مهندسی عمران داشته باشید، خواهید دید که تقریبا در تمامی این آگهیها، یکی از شروط کارفرمایان برای استخدام، تسلط به یک یا چند نرمافزار است. به لطف برنامهنویسان آشنا با اصول مهندسی و مهندسان دارای مهارت برنامهنویسی، نرم افزارهای مهندسی عمران برای ساده کردن و خودکارسازی محاسبات عمرانی توسعه یافتهاند. در ضمن برگه های نظام مهندسی نیز به شیوه ای جزئی از این روند به حساب می آید. اگر تزئینات این خانه با گچبریها، ستونهای چوبی و لوسترهای کریستالی به چشمتان جذاب نیاید (که امکان ندارد!) باید در حس زیباییشناختیتان کمی تأمل کنید. یعنی پنجرهها و سایر سطوح بازتابنده، به طوری که نور خورشید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بتواند به داخل خانه بتابد. نام این سبک از تیره پارس برگرفته شده است که در این روزگاران بر کشور پهناور ایران فرمانروایی میکردند.سبک پارتی نام یکی از سبکهای معماری ایرانی مربوط به دوره اشکانیان (پارت) است. البته اکسل کاربردها و ابزارهای متعددی دارد که تسلط به همهی آنها کار آسانی نیست ولی باید به کلیات این ابزار نرمافزاری، تسلط داشته باشید.

اگر به یادگیری اتوکد علاقه دارید، میتوانید در دورههای آموزشی معتبر جاب ویژن، در قسمت توانمندتر شو، شرکت کنید. برنامهی Revit یکی دیگر از محصولات شرکت Autodesk است که در پروژههای معماری کاربرد دارد. این نرمافزارها سرعت پروژههای عمرانی را بسیار بالا برده و خطاها را بسیار کاهش دادهاند. نرمافزار مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) احتمالا در تمامی پروژههای عمرانی مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک جدول بزرگ از دادهها دارید که همیشه به هم میریزد، این دادهها را در Microsoft Access وارد کنید. به علاوه شما میتوانید فرمهایی را به پایگاه داده Microsoft Access اضافه کنید. به علاوه، با این برنامه میتوانید طول ویژگیهای خطی را اندازه گرفته و مساحت چندوجهیها را محاسبه کنید. این الگو در معماری آن دوران خود را به صورت فلش های رو به بالا ( به سمت خداوند ) نشان داده است. از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساختوساز شد. ابزارهای نرمافزاری که در زیر به شما معرفی میکنیم، ابزارهایی هستند که در اکثر شاخههای عمران کاربرد دارند. با اینکه بعضی از نرمافزارهای عمرانی بسیار تخصصی هستند، ولی نرمافزارهایی نیز وجود دارند که در تمامی گرایشهای این رشته کاربرد دارند و مهندسان باید با آنها آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فریدون بابایی اقدم در اولین مجمع رؤسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی شهرستانهای آذربایجانشرقی اظهار کرد: نظامنامهای در دوره اول این مجمع نوشته شده که امروز به تصویب سایت youngarchitect میرسد. این موارد ما را هرچه بیشتر از سنت خود دور میکرد و در ایجاد شرایط کنونی ما، از جمله معماری و شهرسازی نقش تعیینکنندهای داشت. برای آشنایی با رشتهی مهندسی عمران و شرایط استخدام آن، کلیک کنید. رشتهی مهندسی عمران، یک رشتهی کاملا محاسباتی است. آموزش ETABS برای هر مهندس عمران، ضروری است. این برنامه برای مدلسازی اطلاعاتی ساختمان (BIM) و ساخت مدل سه-بعدی از ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. نرمافزار ETABS MATE یک نرمافزار خیلی سریع، حرفهای و کاربرپسند برای طراحی و نقشهکشی جزئیات سازههای بتنی در یک رابط کاربری توسعهیافته و راحت، براساس تحلیل مدل ساختار نتایج نرمافزار ETABS است. در این مدل سازه، از ورقهای فولادی با ضخامت کم و پوشش گالوانیزه استفاده میشود که در برابر زلزله مقاوم هستند و از طرفی سبک هم هستند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار