روشهایی برای پرورش گیاهان زینتی و سبزیجات در یک لیوان آب

در این پژوهش که در دانشگاه فلوریدا انجام شد، محققان با نمونههای کوچک گرد و خاک جمعآوری شده از سطح کره ماه در ماموریتهای فضاپیمای آپولوی ناسا در بیش از نیم قرن پیش، گیاه «رشادی گوشموشی» را با موفقیت کشت دادند.تا پیش از این هیچگونه گیاهی در خاک ماه پرورش داده نشده بود. در این آزمایش، دانههای گیاهی موسوم به «رشادی گوشموشی» در خاک ماه کاشته شد و این دانهها ریشه دواندند. مجموعه پارادایس اولین گام را در راستای معرفی این تولید کنندگان به عموم جامعه برداشت در این مسیر مارا همراهی کنید. آفتابنیوز : محققان اخیرا گیاهانی را در خاک جمع آوری شده توسط ماموریتهای ۱۱، ۱۲ و ۱۷ آپولو ناسا پرورش دادهاند.

اگر قصد کاشت و استفاده از این گیاه را دارید، در مورد زمان برداشت آن درنظر داشته باشید هر زمان که برگهای گیاه به اندازه کافی بزرگ شدند میتوانید آنها را برداشت کرده و مصرف کنید. معمولا برای جذابیت بیشتر دکوراسیون، توصیه میشود تا از گیاه زینتی خانگی استفاده کنید. بنابراین برای درمان هر چه سریع تر اقدام نمایید. در این مطلب علل زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی و راه های درمان آن را به شما یاد می دهیم. گیاه سانسوریا یا Snake Plant یکی دیگر از قطعههای شگفت انگیز طبیعت است که اجازه میدهد ما آن را در خانهی خود پرورش دهیم. به معنای دیگر نمو پدیدهی تخصصی شدن سلولهاست.

کراسولاها از نظر فرم و رنگ برگها و شکل ساقهها با هم متفاوت هستند. پامچال گوشتی P.auricula که در آن ظرافت کمتری نسبت به دو مورد قبلی مشاهده می شود می توان گفت که گیاهی علفی، بدون ساقه با برگ هایی پهن، ضخیم و دمبرگ سخت است که از میان برگها، یک دسته گل کروی شکل در گونه اصلی به رنگ زرد و در کناره های آن به رنگ های حاشیه ای قهوه ای، آبی، ارغوانی و غیره بیرون می آید. این گیاه زینتی برگهای بیضی شکل به رنگ سبز ابلق براق دارد که تا حدودی به خشکسالی مقاوم است. شفرا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما، دارای برگ های سبز براق می باشد که در طول دوران رشد با توجه به حالت رویش برگها، ظاهر گیاه همانند چتر می شود.

برگهای میخک هندی همیشه سبز است و علاوه بر آن گل نیز میدهد که زیبایی آن را دوچندان میکند. کودهای بیولوژیک سازگار با طبیعت هستند تا بتوانند علاوه بر تقویت گیاه، سبب حفظ محیط زیست و عدم آسیب رساندن به آن نیز شوند. این گل علاوه بر رایحه ی خوشبواش، دارای ظاهری زیبا نیز می باشد که همین ویژگی ها باعث شهرت و محبوبیت این گل شده است. به گزارش ایران اکونومیست، آنچه در ادامه این مطلب میخوانید، مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامههای جهان در روز شنبه ـ ۲۴ اردیبهشت ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ است: چپ فرانسه به میدان میآید ژان لوک ملانشون روزنامههای فرانسه، نگاهی به انتخابات پارلمانی در ماه پیشرو دارند. برای کاشت مریم گلی، باید در فصل بهار و ماه اردیبهشت دست به کار شوید. این درختچه همیشه سبز، گلهای سفید معطر میدهد که در اردیبهشت ماه شکفته میشوند.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاعرسانی تکبلاگ، مطالعه این گروه از دانشمندان همچنین این موضوع را بررسی می کند که گیاهان چطور از نظر زیستشناختی نسبت به خاک کره ماه واکنش نشان میدهند. از اینجا به بعد هزینهها را به دو گروه تقسیم میکنیم. ابراهیم رودسرابی گفت: نیاز آبی بالای چغندرقند همواره مشکل اساسی این کشت میباشد که با استفاده از روشهای نوین آبیاری میتوانن با مصرف بهینه آب سطح بیشتری را آبیاری نمود. به گزارش فرارو، هر انسان بالغی حداقل به ۶ تا ۸ ساعت خواب راحت و عمیق نیاز دارد. فراروـ بیش از صد گونه گیاه زینتی کراسولا در دنیا وجود دارد. به گزارش فرارو، کراسولا خرفهای و گیاه یشم به دلیل داشتن ساقههای انعطافپذیر و برگهای کوچک و براق گیاهی ایدهآل برای ساخت بنسای هستند. یکی از نکات جالب و مثبت این گیاه داشتن گلهای رنگارنگ در کنار یکدیگر است، گلهایی که هر کدام رنگ خاص خود را داشته و زیبایی منحصربهفرد خود را دارند. بنابراین گل انتخابی شما باید طوری باشد که به این مسائل واکنش نشان ندهد. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اطلاعرسانی تکبلاگ، مطالعه این گروه از دانشمندان همچنین این موضوع را بررسی می کند که گیاهان چطور از نظر زیستشناختی نسبت به خاک کره ماه واکنش نشان میدهند.

گیاه Calathea آبیاری مکرر را ترجیح میدهد. نتیجه کاشت تحقیقاتی گیاه در خاک کره ماه چه شد؟ آشنایی با کود زیستی و بیولوژیک کود شیمیایی از طریق فرایندهای شیمیایی تولید میشود تا مواد مغذی گیاه را فراهم کند، اما متاسفانه استفاده از کودهای شیمیایی در بلند مدت باعث از بین رفتن کیفیت خاک، افت حاصلخیزی و در نتیجه فرسایش خاک میشود. خاک باید بافت مناسبی داشته باشد و مواد مغذی اولیه را دارد باشد. برای آبیاری این گیاه کمی بیش از سایر گیاهان دقت کنید، چون ریشههای حساسی دارد و اکثرا مرگ این درختچهی لاکچری، بخاطر آبیاری بیش از حد است. علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی استرس رطوبت از دلایل زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی زمانی که برگ ها زرد می شوند، آبیاری بیش از حد بوده است. این درخت با شاخ و برگ انبوهش در باغ و باغچه، چه کنار هم کاشته شوند و چه به صورت پرچینی متراکم هرس و کوتاه شوند و چه تکدرخت خوش نمای باغچه باشد، چه مهمان گلخانه شود فرقی ندارد؛ همه جا خاص و چشم گیر است؛ حتی با میوه های سرخش پرنده ها را به باغچه دعوت می کند. اصول پرورش، نگهداری و تکثیر این دو گونه شبیه به هم است.

به گفته آنها خاک مذکور که از ناسا قرض گرفته شده در ماموریت های آپولو۱۱، ۱۲ و ۱۷ از سطح ماه جمع آوری شده بود. به منظور صرفه جویی در مصرف آب هم، از سینی هایی با شیب بسیار کم، جهت جمع آوری آب میان گلدان ها و انتقال آن به سمت منبع، استفاده می کنند. رز وحشی (رز سریسهآ) نیز در میان طراحان دکوراسیون داخلی، به دلیل داشتن خارهای ایستاده خود بسیار محبوب است! گلهای گلدانی بیشتر به گلهای آپارتمانی نیز معروف هستند. علت زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست ؟ بعد از ریشه دار شدن آنها را از پایین ترین محلی که برای خاک ریختن انتخاب کرده ایم قطع می کنیم. برگ ها حدود 20 سانتیمتر طول و 10 سانتیمتر پهنا دارند ، نیزه ای شکل بوده و به سمت پایین خم شده است. کاشت توت فرنگی در گلدان به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که خواستید بتوانید از توت فرنگی ها استفاده کنید. گیاه توت فرنگی به سه دسته تقسیم میشود گیاه توت فرنگی Day nutral در برابر طول روز حساس نیستند، این گونه اگر درجه هوا بین 35 تا 85 باشد ، شکوفه ، میوه وریشه پیشرو را به طور مداوم تولید میکنند.

این گیاه در سایه نیز مقاومت خوبی دارد، اما نور کم باعث زرد شدن آن شده و برگهایش براق بودن خود را از دست میدهند. برای نگهداری بهتر گیاهان آپارتمانی در شرایط کم نور و سایه به چه نکاتی باید توجه شود؟ برای سهولت نگهداری، ممکن است به سراغ گیاهانی بروید که نیازی به هرس ندارند. گل مریم، یکی از گل های بسیار خوشبو است که در صنعت عطر سازی کاربرد فراوانی دارد. در ایـن نـوع از شاسـی، منبـع حرارتی فقط خورشـید نیسـت، بلکه از منابع آلـی مانند کود یا برگ، سیسـتم آب گـرم، جریـان هوای گرم،وسـایل برقـی و یا کابل های حرارتی نیز اسـتفاده می شـود. در جهان گونههای بیشماری از گیاه نخل وجود دارد، اما فقط برخی از این گونهها هستند که برای رشد در خانه توصیه میشوند که در طول متن با آنها آشنا شدید. نقاط آفتابی را برای کاشت این گیاه زینتی در نظر بگیرید.

همچنین افرادی که به باغبانی علاقه دارند اما شرایط آپارتمان نشینی این اجازه را به آن ها نمی دهد میتوانند به راحتی در بالکن خانه در گلدان توت فرنگی بکارند. به گزارش همشهری آنلاین، بیشک بونسای میخک ژاپنی یا میخک هندی یکی از پرطرفدارترین گلهایی است که آپارتمان نشینها به آن علاقه دارند، زیرا این گل بسیار زیباست و در عین حال نگهداری از آن چندان سخت نیست. سانسوریا یکی از پُرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی حال حاضر است که آن را حتماً در خانههایی که علاقه فراوانی به گل و گیاه دارند خواهید دید. پس باتوجه به این همه مزایایی که با داشتن انواع گیاهان زینتی خانگی تجربه خواهید کرد، استفاده از آن کاملا معقول و تصمیم فوق العاده ای محسوب میشود.

این گروه برای کشت دانه از ظرف های پلاستیکی کوچکی به اندازه یک انگشتانه استفاده کردند که به طور معمول برای کشت سلول به کار می رود. این گروه از محققان تنها ۱۲ گرم از خاک کره ماه را در اختیار داشتند که فضانوردان ناسا در آخرین ماموریت های خود روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۴ آوریل (۲۲، ۲۳ و ۲۵ فروردین) با خود آورده بودند. به گزارش فرارو، محققان با اعلام این خبر، گزارش دادند گیاهانی که در گلدانهای خاک ماه قرار میگیرند کندتر رشد میکنند و نسبت به سایر گیاهانی که در مواد آتشفشانی زمین رشد میکنند ضعیفتر هستند. براساس دادههای منتشر شده، برخی از گیاهان کوچکتر بودند، در حالی که برخی دیگر کندتر رشد کردند یا از نظر اندازه متفاوت بودند. با اینکه این گیاهان تلاش زیادی کردند تا در این خاک رشد کنند ولی این موفقیت باعث میشود فضانوردان بتوانند در آینده روی ماه کشاورزی کنند. به همین دلیل متخصصان کشاورزی شروع به کار بر روی کودهایی به نام کود بیولوژیک کردند. این شهر را از این رو که قسمتهای مختلفش متشکل از محلههای گوناگون با فرهنگهای مختلف بوده است، به نام محلات نام گذاری نمودهاند.

یافتهها این امید را افزایش میدهد که گیاهان در ماه در طول ماموریتهای آینده رشد کنند، یا هر فضانوردی که روی سطح ماه سکونت کند، رشد محصولات زراعی ضروری خواهد بود. خاک کره ماه با خاکی که روی کره زمین یافت می شود بسیار متفاوت است. خبرخوش برای هواداران آبادسازی (colonization) فضا این است که محققان نشان دادهاند میتوان در خاک کره ماه گیاه کاشت. محققان فلوریدا معتقدند؛ خاک از ماموریتهای اپولوی ناسا در دهه ۷۰ میلادی به دست آمده و ناسا به این محققان ۱۲ گرم خاک ماه داده بود تا آزمایشاتشان را انجام دهند. اگر قصد دارید قلمهای از آن جدا کنید، باید در فصل تابستان این کار را انجام دهید. اگر قصد نگهداری از گلابی باسک را دارید، یادتان باشد که این گیاه از گیاهان کریسمس نیاز به رسیدگی و توجه بالایی دارد.

در کل بخش زینتی گیاه گل سنگ برگهای رنگی آن است و گل آن جلوه خاصی ندارد و کوچک است، پس برای حفظ انرژی گیاه و طولانی کردن عمر آن، به محض ظهور گلها آنها را بچینید و از لیست گیاهان زینتی گیاه جدا کنید. این گیاه اگر در مرحله پیاز گل خریداری شود تا یک هفته بعد سریعا رشد کرده و پس از 10 هفته گل می دهند. شفلراها رطوبت در خاک و برگهایشان را دوست دارند اما نقطه قوت آنها در سازگاری بالایشان در این است که حتی اگر بر حسب اتفاق چند روز مورد آبدهی قرار نگیرند و سطح خاکشان خشک شود هم باز میتوانند به خوبی رشد کنند و آسیب نبینند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار