ساختمان اداری دولت | youngarchitect

طراحی منعطف کانسپت ساختمان با توجه به اهداف مفهومی و بصری کمک می کند فرم ساختمان در برندسازی و هویت عملکرد آن تأثیرگذار باشد. یا اینکه می‌دونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، می‌تونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمان‌های اداری حرف می‌زنیم. به اهداف مختلف اون اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم شما رو در رسیدن به نکاتی مطلوب از انواع این پروژه‌ها همراهی کنیم.

طراحی یکی از ساختمان های اداری شرکت IKEA که سازگار با محیط زیست است

از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. در حال حاضر، مقرراتی در خصوص ساختمان های اداری استاندارد وجود دارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر شیوه انجام امور کاری و فرایندهای ساختمانی نسبت به گذشته شده است. صفحات عمودی جداکننده ، امکان ایجاد میزهای باریک را به وجود می آورد. زمانی که در یک فضای اداری شلوغ کار می کنید، فکر شما نیز به هم ریخته می شود.

سال 1381 با عملیاتی شدن طرح تعریض خیابان آذر در اصفهان، فضایی به عرض 4 متر، مابین خیابان و ساخت منزل مسکونی باقی ماند، که تا سال 1389 به عنوان گوشه ای از حیاط مورد استفاده بود. در آن سال مدیران”استودیو فضا رویداد شهر”بر آن شدند که آتلیه معماری خود را در این زمین بنا کنند. به منظور راحتی و نشستن افراد در محیط کار از صندلی مناسب آن کار استفاده می‌شود. در ایستگاه‌هایی که کارمندان آن با سیستم رایانه سرو کار دارند، باید صندلی هاییبرای آن‌ها در نظر گرفت که کاملاً قابل تنظیم بوده و قسمت‌های پشت، نشیمن و ارتفاع صندلی را بتوان به فراخور موقعیت تنظیم نمود.

http://azindekor.ir

نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل می‌کنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد. فضاهای اداری شرایط متفاوت دارند که بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. مثلا تجار و روزنامه نگاران معمولا در محیطهای پر سر و صدا کار می کنند ولی بسیاری از کارهای اداری نیاز به حداکثر آرامش دارد. جداره می بایست در حد یک پوسته باقی نماند و در سازماندهی درونی فضاهای کار و شکل دهی فضاهای سبز تاثیر گذار باشد. فضاهای سبزی که از بیرون به داخل نفوذ می نمایند و در سازماندهی درونی فضاها نیز نقش دارند.این موضوع به عنوان یک اصل در ترکیب فضای کار و فضای سبز دیده شده.

  • در نتیجه با انجام این کار و بررسی هزینه کل با بودجه خود، اگر فکر کردید که از پس این هزینه ها بر می آیید می توانید به اجرای بازسازی بپردازید.
  • در مورد انتخاب رنگ دیوارها توجه داشته باشین که استفاده از رنگ‌های خنثی در تمامی بخش‌ها، فضا رو بی‌روح می‌کنه و برعکس، رنگ‌های شاد و متنوع می‌تونن انرژی مضاعفی به کارکنان تزریق کنن.
  • دونستن هدف و کاربری هر اتاق در بازسازی ساختمان اداری اهمیت ویژه‌ای داره.
  • از طرف دیگر همانطور که می دانید ارزش ریال در حال کاهش است که این موضوع هم بر روی قیمت مصالح، حمل و نقل و غیره تاثیر می گذارد و هزینه ها را افزایش می دهد.
  • در ادامه با انواع فضاها با کاربری های گوناگون در طراحی ساختمان اداری کارخانه آشنا می شوید.

توصیه می‌کنیم مطلب 6 روش برای مجله خبری معماری جوان یک ورودی جذاب برای خانه را مطالعه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی انواع متریال در نمای ترکیبی را مطالعه فرمایید. برای یک ساختمان با مساحت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع، آسانسورهای مجزای کالا و مواد ضروری است. در خصوص موقعیت آسانسورها و سرسراها (لابی چون سرعت و تعداد آسانسورها برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. توصیه می شود آسانسورها ۱۵ درصد جمعیت ساختمان را در مدت ۵ دقیقه جابه جا کنند. مراکز پرداخت کاغذ که شامل دستگاههای فتوکپی، چاپگرها و نمابرها می باشد. توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد.

طراحی ساختمان اداری جی در اصفهان

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار