سه راه‌های مضحک ساده برای بهبود ساختمان شما

مجری طرح برای اینکه بتواند بیشترین سود را از ساختمان ببرد مصالح و آهن آلات بی کیفیت و ارزان با قیمت میلگرد پایین را برای کل ساختمان برآورد می کند. ولی اتفاقی که به هنگام اجرای طرح به وجود می آید با معیارهای طرح همخوانی ندارد و یک مجری طرح بی صلاحیت به جای استفاده از مصالح خواسته شده در طرح، از مصالح بی کیفیت مثل تیرچه های پیش ساخته در کارگاه های غیر استاندارد، آهن متفرقه و بتن غیر استاندارد استفاده می کند. شاید برای بسیاری از ما این سؤال وجود داشته باشد که مراحل ساخت ساختمان چه هستند و در هر مرحله چه کارهایی باید انجام داد. با اینکه انواع مختلفی از معماران در صنایع و مشاغل مختلف وجود دارد، اما در هر صورت هدف همه آنها برنامه ریزی و طراحی تمام اجزای یک سازه است.

بتن استحکام فشاری بالایی دارد اما در برابر نیروهای کششی بسیار شکننده و ضعیف است. از طرف دیگر در حین ساخت و ساز باید توجه داشت که شهروندانی نیز وجود دارند که در پروژه نفعی ندارند ولی به طور غیرمستقیم تحت تاثیر سازه قرار می گیرند. این دو نوع از شیشه های دوجداره بنابر رنگ تیره ای که دارند بیشتر در نمای خارجی ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرند البته باید توجه داشته باشید که اگر از این نوع از شیشه ها استفاده کنید داخل محیط ساختمان به راحتی قابل مشاهده نمی باشد. سپس موقعیت قرارگیری این ستونها را در پلان تیپ طبقات مورد بررسی قرار دهیم. در این روش ابتدا ستونها، پلها و تیرها ساخته میشوند و سپس پلکان بین طبقات قرار داده میشود. برای عملیات پیسازی باید ابتدا عمل گودبرداری انجام شود؛ گودبرداری به برداشتن حجم زیادی از خاک زمین گفته میشود که در نتیجهی آن یک حفرهی بسیار بزرگ در سرتاسر زمین به عمق حداقل نیم متر ایجاد میگردد.

از آنجا که مصالح مورد استفاده برای برخی عملیات نماسازی میلگرد است، برای پایین آوردن هزینه ها قیمت میلگرد را محاسبه و سعی می کنند از انواع بی کیفیت آنها استفاده کنند و با اضافه شدن احجام سنگین در نما سبب ایجاد مشکلات حاد و گاها خطرناکی در ساختمان سازی می شوند. یک معمار حرفهای، هنگام رو به رو شدن با مشکلات، بهدنبال بهترین راهحل ممکن، درجهت بهبود شرایط میگردد. حیات به معنی زندگی که میتواند شروعی جدید در ایجاد الگوهایی برای بهتر کردن شرایط موجود باشد. در ایران استفاده از قالبهای چوبی برای بتنریزی ساختمان بتنی بیشتر رایج است؛ از آنجایی که تختههای قالب در زمان قالبگیری ممکن است به بتن خیس بچسبند، سطح آنها را با روغنهای مخصوص چرب میکنند تا از این اتفاق جلوگیری بعمل آید. در این مرحله قالبها باید با دقت نصب شده و محکم گردند؛ در غیر این صورت ممکن است حین کار در اثر فشارهای وارده باز شده و عملیات بتنریزی را خراب کنند. سفیدکاری یکی دیگر از مراحل ساخت ساختمان است که پس از بتنپاشی انجام میشود و میتوان گفت که کار نهایی دیوارها و سقف در این مرحله انجام میشود.

در عملیات پیریزی، بتن اصلی به طور مستقیم با خاک تماس پیدا نمیکند؛ بلکه ابتدا یک لایه کم سیمان که اصطلاحاً «سیمان مگر» نام دارد، قرار داده شده و سپس پیها بر روی آن قرار داده میشوند. این موضوع، بیشتر برای پذیرایی کاربرد دارد، اما برای قسمتهای خصوصی یا نیمه عمومی چندان جالب نیست. همانطور گفته شده طراحی یک سازه برای رسیدن به اهداف ایمنی ،عملکرد مطلوب و پایایی می باشد. معمولا ساختمان های اداری با توجه به ریز فضاهایی که مورد نیازاند، طراحی و اجرا می شوند. آرماتوربندی به عنوان یکی از مراحل ساخت ساختمان در ساختمان بتنی مورد اجرا قرار میگیرد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل در آرماتوربندی درصد خطا باید تا حد امکان پایین باشد وگرنه تهدیدی برای ایمنی ساختمان محسوب خواهد شد. در طراحی و ساخت این پل، تعادل بین دکل و دهانه با تلفیق بر اصول زیبایی شناختی به صورت غیر متقارن برقرار شدهاست، به گونهای که دکل و دهانه اصلی پل، هر یک عاملی برای نگهداری دیگری هستند. این تیم گفتند: “ماژول های آجر بر اساس الگوی هندسه ایرانی طراحی شده اند؛ هر ماژول به عملکرد فضای پشت آن، وابسته بود.

استفاده از کامپیوتر در معماری، هم اکنون مفهوم فرا دو بعدی شهر را در اذهان بیشمار پدید آورده و این اطمینان وجود دارد که در آیندهای نزدیک انقلابی در مفاهیم معماری پدید خواهد آورد. در آرماتوربندی میلگردها به وسیلهی جوش یا بست فلزی کنار هم قرار داده شده و باعث میشوند تا استحکام کششی بتن افزایش یابد. لازم به ذکر است که کلیهی مراحل ساخت ساختمان در ساختمان بتنی و ساختمان فلزی با یکدیگر یکسان بوده و تنها تفاوت در این دو نوع ساختمان در مرحلهی اسکلتبندی آنها است. اگر از ضد زنگ برای پوشش ستونها استفاده نشود، بعداً دچار اکسید یا زنگزدگی شده و در نتیجه در آنها خوردگی به وجود خواهد آمد که این موضوع استحکام آنها را از بین میبرد. برای همین است که در ایران اکثر ساختمان های احداث شده زیر حد استاندارد و معیارهای ساخت و ساز هستند.

معماری آمیزهای خطرناک از قدرت مطلق و سایت youngarchitect ناتوانی است … به تحقیق میتوان گفت که در فرایند طراحی و اجرای پروژه متروپل آبادان، روال اداری مربوطه طی نشده است و بخش قابل توجهی از چارچوبهای قانونی مربوطه نیز نادیده گرفته شده است. آنها سیستمهای بزرگراهی را با هدف بهینه سازی جریان ترافیک و ایمنی خودروها در بزرگراهها طراحی میکنند. شهروندان گروه اول انتظار دارند تا ساختمانی برای آنها ساخته شود که از نظر کیفیت، ایمنی، ایستایی و مقاومت دارای استاندارد بالا باشد. به دنبال انتخاب مجریان نامتخصص، اغلب کارگران غیر حرفه ای برای کار در محل طرح حاضر می شوند. بر روی دیوارهایی که کار قرار دادن مصالح در آنها به اتمام رسیده باشد، بتنپاشی صورت میگیرد. بسیاری از آنها شرکت های بزرگی هستند که اغلب طیف وسیعی از پروژه های عمومی، تجاری و صنعتی را به عهده می گیرند. خطاهای انسانی همواره در هر صنعتی وجود دارند؛ اما این خطاها در صنعت معماری بسیار هزینه بردار هستند. صنعت ساختمان سازی در ایران باید بتواند به حقوق هر دو گروه از شهروندان احترام بگذارد. معماری باید شامل سادگی، خوانایی، بی شاخه و برگ بودن، جلوه گر اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم و هنر باشد تا بتواند تصورهایی به ما ارائه کند که انسان را به تفکر وادار نماید.

برای احداث ساختمانهای بزرگ و برجهای بلند نیاز به گودبرداری عمیق است که در این صورت این کار با استفاده از بیلهای مکانیکی و ماشینآلات حفاری انجام خواهد شد. و انتخاب صحیح آن باید توسط یک فرد حرفه ای ، با تجربه و متخصص در این کار انجام شود . فعالیت خانه طرح در زمینه تولید محتوای معماری و دکوراسیون داخلی است . دلیل این محبوبیت را میتوان در گستردگی و تنوع حوزههای فعالیت این رشته یافت. بازار کار رشته مهندسی معماری به چه صورت است؟ بازار کار رشته مهندسی معماری بسیار متنوع است ، اگر فارغ التحصیلان رشته معماری تخصص و توانایی های لازم را داشته باشند ، به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند. این کار معمولاً با دستگاههای مخصوصی که بتن را با فشار به بیرون پرتاب میکنند، صورت میگیرد. این نوع از گودبرداری گاه حتی با کلنگ و بیل به صورت دستی هم قابل انجام است. قالبگیری نیز در بین مراحل ساخت ساختمان به سهم خود از حساسیت ویژهای برخوردار است؛ برای مثال در هنگام روغنکاری قالبها باید دقت شود که روغن به آرماتورها سرایت نکند؛ در غیر این صورت بتن و میلگردها به هم نخواهند چسبید و استحکام ساختمان به خطر خواهد افتاد. در حقیقت تمام نیروهای کششی وارده به ساختمان به میلگردها وارد میشوند.

همچنین مهندسی عمران و مهندسی ساخت و ساز شبیه به حدی است که هر دو با صنعت ساخت و ساز سر و کار دارند. با این کار شما از پیش رفتن صحیح کارها، اطمینان حاصل میکنید. شما باید با تاریخ معماری به عنوان یک هنر آشنا باشید و با جنبش های مختلف هنری آشنا باشید و همچنین باید با خلاقیت خود ارتباط برقرار کنید. قالببندی برای قسمتهای مختلف ساختمان به روشهای معین انجام میشود؛ این قسمتها عبارتند از: ستونها، پیها، تیرهای اصلی و سقف و برای تمام آنها باید عملیات قالببندی صورت گیرد. عایق در مراحل ساخت ساختمان معمولاً ظرف مدت زمان کوتاهی انجام میگیرد و پس از آن نوبت به انجام لولهکشیهای مختلف و تأسیسات است. پیگذاری یا پیسازی یکی از مراحل ساخت ساختمان بوده و عملیاتی است که برای استحکام بنیهی ساختمان انجام میگیرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار