معماری و ساختمان پایگاه کتاب های درسی، اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی | youngarchitect

در خاتمه میزان هم سویی بین مقالات با دغدغه های جامعه حرفه ای معماران و برخی محورهای جایگزین پیشنهاد شده است. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

فراخوان ارسال آثار پنجمین دوره‌ی کتاب سال معماری معاصر ایران، 1401

در اصل فضای ساخته شده اعتبار خود را از فضای ساخته نشده کسب می کند و این همان چیزی است که فضا را باارزش میکند. این‌نوع از درهم تنیدگی سنجیده در اغلب پروژه های ایشان به چشم می خورد. واین موضوع برای تیم طراحی دستمایه ای جهت‌ تجربه الگوهای جدید بوده است.

پروژهای طراحی نمای ساختمان

رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند. به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد. آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد.

4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. نور زیاد در اتاق تلویزیون هم مشکلات خاص خودش را دارد که باید تنظیم شده و بر اساس اصول طراحی ساختمان باشد. در آشپزخانه ما به نور زیاد احتیاج داریم اما نور مستقیم هم مزاحمت ایجاد می کند. در طراحی مسکونی باید تدابیری اندیشید، تا از شدت مستقیم نور کاسته شود.

  • همچنین، شکل‌ها نیز دارای خصوصیت گویا و معنی دار نظام زیباشناختی خود هستند.
  • این سبک از نوع مینیمالیستی می باشد که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد.
  • در طراحی نمای ساختمان مسکونی و نمای داخلی باید با توجه به مکان ساختمان، شدت تابش آفتاب، بافت فرهنگی و اجتماعی و شرایط ساختمان‌های روبرو و مشرف به آن ساختمان، بتوان کنترل نور را به بهترین نحو طراحی کرد.
  • وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارند که تولید گرما می کنند و نور مستقیم خورشید هم می تواند گرمای بیش از حدی به این محیط وارد کند و از انجایی که خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند این موضوع باید طبق نظر کارشناسان طراحی ساختمان انجام گیرد.
  • فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت.

دو مجله خبری معماری جوان خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند. این دفتر و بازارچه در شهر همدان واقع می باشد و دارای نمای آجری است، از بیرون شکلی موجی مانند در سقف ایجاد می کند که عموم مردم بتوانند از آن بالا بروند و روی آن بنشینند. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و… 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند.

http://azindekor.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار