مقالات مرتبط با معماری ساختمان نورمگز | youngarchitect

می باشد که می توان سبک ها را با هم ترکیب کرد یا مثلا برای هر فضای خانه یک سبک را در نظر گرفت. در این مرحله، ما فرآیند ترجمه برنامه را به یک طراحی ساختمان کارآمد آغاز می کنیم. زمان آزمایش گزینه ها و دریافت یک ایده کلی از ظاهر و احساس است.

طراحی فاز یک معماری

در واحد‌های خیلی کوچک، تراس معمولاً مجله خبری معماری جوان کافی برای نشستن ندارد و صرفاً برای دسترسی به محیط بیرون استفاده می‌شود، اما در واحد‌هایی که نقشه ساختمان آن‌ها زیر بنایی بیشتر از 80 یا 90 متر را دارد، بهتر است که فضای تراس به حدی باشد که بتوان از ان استفاده مفید تری کرد. معمولا اتاق خواب ها دوازده متری انتخاب می شود البته در متراژ های پایین تر طبق نظر طراح ساختمان ممکن است کوچک تر از این متراژ هم باشد، بزرگترین اتاق خواب خانه با نام های اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و اتاق خواب مستر شناخته می شود. که در متراژ های بزرگ تر حتما یک اتاق با این شرایط در نظر گرفته می شود، که کمد لباس در این اتاق بزرگ تر از دیگر اتاق خواب ها است و در صورت امکان سرویس بهداشتی مجزا دارد. از دهه ۱۹۸۰ به بعد که پیچیدگی ساختمان‌ها در زمینه‌های مختلفی از قبیل سیستم‌های سازه ای، انرژی و فناوری افزایش یافته‌است، شاخه معماری به بخش‌های مختلفی تقسیم شده‌است. امروزه دیگر سازه‌های بزرگ نمی‌توانند فقط توسط یک شخص خلق شوند بلکه افراد زیادی در طراحی آن نقش دارند. مدرنیسم و پست-مدرنیسم توسط افرادی در تخصص معماری مورد نقد قرار گرفته‌اند، با این نگرش که معماری موفق اهداف فردی زیبایی شناختی، فلسفی یا شخصی نیست، بلکه هدف آن باید برطرف کردن نیازهای روزانه افراد باشد و باید از فناوری برای بهبود شرایط زندگی در آن استفاده شود.

طراحی و توسعه پروژه معماری

معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. موزه اورتا در بروکسل، ورودی متروی پاریس و ساختمان لاویروت در پاریس از مهم ترین بناهایی هستند که از سبک معماری هنر نو بهره برده اند. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است. منظور از هندسه پارکینگ، اندازه، ارتفاع و شعاع چرخش خودرو در پارکینگ می‌باشد.

http://azindekor.irاین نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد. تغییرات و پلان نهایی پروژه می‌بایست مطابق با آخرین مقررات ملی ساختمان اجرا شده و به پیمانکار ارائه شود. مطابقت نقشه‌های فاز دو معماری با نقشه‌های سازه (طراحی سازه) و نقشه‌های تأسیسات (طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی) از الزامات فاز دو معماری است.

نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار

معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد.

  • پنت هاوس ها برای کسانی که می خواهند سبک زندگی مجللی داشته باشند عالی هستند.
  • از مواردی که باید به ان اهمیت داد ،امنیت و ایمنی وسایل و لوازم است، این امر به همان اندازه دارای اهمیت است که برای سایر اجزای ساختمان ،اهمیت دارد.
  • مبانی نظری یا همان ۴ ویدیو که برای آموزش تهیه شده اند، بنظرم بسیار سطحی ، نا مفهوم ، و اگر توهین تلقی نمیشه، توسط فردی ارائه شده که به نظر خیلی باسواد نمیاد.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار