طراحی ویلای کلاسیک

این امر با توجه به آلودگی روزافزون شهرها کمک خوبی در راستای حفظ منظر طبیعی محیط زیست انسان می باشد. نکته دیگر اینکه حضور چوب طبیعی و لوازم چوبی نیز اهمیت ویژه ای در دکوراسیون کلاسیک ایرانی دارند . به دلیل اینکه باید سقف را با گچبری ها و لوسترهای بزرگ ، زیباتر کرد . هر چیزی که نماد سبک اصیل ایرانی باشد را میتوان با طراحی کلاسیک تلفیق کرد . سپس آن را با ایده های نوین و روز دنیا تلفیق می کنند . شاید برایتان جالب باشد که این بناها مدرن هستند ولی در متریال های این ساختمانی از متریال های سنتی استفاده شده و به عنوان تلفیق معماری سنتی و مدرن میباشند این یک فلسفه طراحی ویلا سنتی است، تبدیل محیط به محیط به یک احساس ملموس و برانگیختن امکاناتی از زندگی که مورد توجه مهمانان است. در این تصویر نمای داخلی یکی از این اتوبوس های خانگی را مشاهده می کنید. نورپردازی یکی از عناصر طراحی داخلی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

زیرا بعد از اتمام کار ویلایی که با این سبک دکور شده است بیشتر شبیه قصرهای مجلل میباشد. برخی از مردم هم سعی میکنن که ویلاها رو در طراحی باغ ها و جنگل ها درست کنند. استفاده از پلکان در طراحی ویلا دوبلکس یکی از مواردی است که ویلای دوبلکس را از سایر ویلاها متمایز می کند. این می تواند در دراز مدت آزار دهنده باشد و ویلای دوبلکس شما را به موزه تبدیل کند. اگر مطالعه این اصول و مطلب ” پنج نکته طراحی ویلا مدرن ” برای شما مفید و جالب توجه است، در ادامه با ” استودیو معماری فرحو ” همراه بجاشید. در نمای بیرونی ستون های متعدد همراه با کنگره طراحی می شوند . تجربه نیز به همراه دانش یک معیار مهم است .

تابلو فرش ها و تابلوهای نقاشی با طرح های اصیل ایرانی که بی نظیر و منحصر به فرد هستند به زیباتر شدن چیدمان کلاسیک کمک می کنند . تأثیر وجود پنجرههای زیاد و بزرگ در ویلا را نمیتوان با چیز دیگری ایجاد کرد. قطعاً برای طراحی دکوراسیون ویلا سنتی، نمیتوان از سبک دکوراسیونهای مدرن استفاده کرد چرا که تضادی زننده و نه چندان جالب به وجود خواهد آمد. همانطوری که از نام این پالت رنگی پیداست، در یک دکوراسیون داخلی با چنین قاعدهای شما رنگهای خنثی را در چیدمان منزلتان گرد هم میآورید. مطمئنا بری شما هم سوال شده است که چگونه در حیاط ویلاهای شمالی نخل خرما وجود دارد. در ویلاهای مدرن از متریال خوب سنگ، شیشه، سیمان سفید، ترکیبی از فولاد و شیشه استفاده میشود . همچنین در برخی از مواقع موضوع بازسازی ویلا گستردهتر میشود و به اضافه کردن طبقه جدید به ساختمان ویلا یا اضافه کردن تجهیزات رفاهی و تفریحی در محوطه ویلا میانجامد. نمای معماری این خانه از سنگ و چوب های ترمو ساخته شده است. از چوب های گرانقیمت طبیعی مانند گردو استفاده می کنند . از مهندسان معمار و دکوراتور مجرب و متخصص استفاده می کند . ناحیه ی شرقی بنا، تنها هنگام صبح فضا را روشن می کند.

دکوراسیون اداری کلاسیک می تواند انتظارات شما را از یک محیط مناسب برآورده کند . به همین منظور می توان از فن های مناسب در سقف به منظور انجام این کار استفاده کرد. بعد از اعتراضات به سبک مدرن سبک نئوکلاسیک کانون توجه قرار گرفت . در این سبک از طراحی نمی توان از هر رنگی استفاده کنید. استفاده نکردن از فرم های پیچیده موجب زیباتر و ساده تر نشان دادن ویلای مدرن شده است به همین علت خیلی از مخاطبان شیفته این سادگی در عین حال مدرن و زیبا شده اند. لذا در طراحی ویلا حتما مکان های مناسبی برای قرار گرفتن پنجره ها در نظر بگیرید. ویلایی را در نظر بگیرید که با بهترین مصالح ساختمانی و با سبک معماری مدرن در مرکز شهر ساخته شده باشد. برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. همه سرویس های بهداشتی با اتصالات مرمر، عناصر برنج مُد روز و آثار مختلف هنری تزئین شده و فضایی بسیار آرامش بخش دارند. چوب، این متریال برشپذیر و گرم، به ایجاد محیطی دنج و صمیمی کمک میکند که افراد در آن احساس آرامش دارند. به یاد داشته باشید که سپردن کار طراحی داخلی ویلا به دست تیم های حرفه ای، کمک خواهد کرد تا در هزینه های خود مدیریت درستی ایجاد کرده و بتوانید با پرداخت مبالغ کمتر، همان آورده را به لحاظ طراحی داخلی ویلا داشته باشید.

پرده های گران قیمت که از جنس مخمل ، تور یا ابریشم هستند نیز فضای متفاوتی را خلق می کنند . حتی گاهی از عتیقه جات نیز استقبال می شود . همچنین در اینگونه از سازه ها باید از طراحی و معماری جدید و مدرن استفاده شود و حتی المقدور سعی شود تا دیوار چینی و تیغه ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا نور براحتی و بدون مانع در همه جای سازه تابیده شود. حتی دستشویی و حمام نیز بخشهای مهمی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستند. در درجه بعدی کیفیت اجرا می باشد، از آن جا که شما خودتان بر تمامی مراحل نظارت دارید، اجرای ویلای شما کیفیت مطلبوب را خواهد داشت. گاهی حضور یک کلکسیون نیز شما را به وجد می آورد . اجرای نمادها و طرح های معماری کلاسیک در یک رویکرد عملگرایانه و معاصر با توجه به امکانات دکوراسیون مدرن و جدید است .

در طراحی ویلا مدرن دوبلکس، دیوار شیشه ای را فراموش دکوراسیون داخلی ویلای دوبلکس نکنید. البته فراموش نکنید که باید روح قواعد و اصول سبک کلاسیک مانند قرینگی حفظ شود . در محیط اداری به سبک کلاسیک کفپوش را از جنس پارکت چوبی انتخاب می کنند . دیگر ویژگی این سبک از طراحی نورپردازی است که فقط برای ایجاد احساس سرزندگی استفاده نمی شود و دلیل اصلی آن جلوه بیشتر به طراحی و فضای داخلی ویلا است. همه دوست دارند ساعت ها در فضای سبز باشند. در نتیجه توصیه می کنیم که برای به وجود آوردن یک فضای دلنشین، آرامش بخش و رؤیایی از گیاهان همیشه سر سبز در محوطه ویلای خود استفاده کنید. این رنگها جهت فضای داخلی و دکوراسیون داخلی ویلاها بینظیر هستند. یک طراح دکوراسیون داخلی ابتدا باید مطالعاتی در زمینه امکان سازی پروژه انجام دهد و سپس به تحقیق و جمع آوری اطلاعات و عکس های مربوط به پروژه بپردازد. یعنی دل ما را میبرند و ذوق و هنر معمار طراح را نمایان میکنند. در طراحی فضای تجاری در هر ابعادی وظیفه طراح این است که محیط را طوری جلوه دهد که باعث افزایش درآمد و کارایی صاحبان تجارت گردد.

البته در طراحی این گونه ویلاها معمولا یک متر از زمین ارتفاع در نظر گرفته می شود . رسیدن به هر یک از این اهداف و ویژگی ها این شرکت را در رده برترین ها قرار می دهد . در این بخش پنجره بزرگ امکان بهره بردن از چشم انداز زیبای بیرون ویلا را برای افراد فراهم می سازد. از لوستر های کریستالی ، آباژور با شیشه های رنگی و پایه های زیبای کنده کاری شده نیز استفاده می کنند . با این حال اگر تصمیم دارید که ویلای خود را خلاقانه طراحی کنید، قطعا باید از محصولاتی خاص برای این منظور استفاده کنید. اگر در حال طراحی ویلا هستید و به دنبال نمونه و کانسپتی برای طراحی نما می گردید، نمای این ویلا و متریال های به کار گرفته شده روی آن، می تواند جالب توجه باشد. پنجره ها با پرده های زیبا و گران قیمت تزیین می شوند . هنر معمار آن است که هر فضایی را با اصول معماری خلاقانه و پایدار، باشکوه و استفاده حداکثری از آن را برای انسان ها به ارمغان آورد. در نمای داخلی از گچبری های ظریف برای زیبا سازی استفاده می کنند . صندلی های چوبی با انحنای ظریف و دقیق ایده آل هستند .

در ادامه به بررسی هر یک از فضاهای ویلا می پردازیم. گودبرداری ساختمان از جمله خطرناک ترین کارهای عملیات خاکی در مهندسی است که به همین دلیل دیوارهای گود باید توسط سازه نگهبان مهاربندی شوند. فرانک لوید رایت، پلان ویلا را روح پیشگویی ساختمان می داند و لوکوربوزیه، پلان را نقطه شروع هر بنا می داند که برنامه ی یک بنا در گرو آن است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی در واقع یک سبک اصیل و تجمل گرا متعلق به غرب می باشد . اولین باید در ساخت ویلای مدرن، سبک معماری و پروژه است، مسلما در ساخت یک ویلای مدرن بایستی مطالعات اولیه در خصوص شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه توسط معمار صورت بگیرد. از دیگر مزایای ساخت و ساز ال اس اف عایق بودن صوتی و حرارتی آن است. ساخت ویلا میتواند به صورت چوبی، با آجر و بلوک و یا با استفاده از استراکچر فلزی، بتنی LSF انجام گیرد. به طور مثال نقشه کشی باغ ویلا با نقشههایی که برای ساختمانهای اداری یا مسکونی طراحی میشود، متفاوت است.

در نظر گرفتن ایمنی برای وسایلی که در ارتفاع هستند و یا احتمال سقوط دارند بسیار مهم است. برای اجرای دکوراسیون کلاسیک به فضایی متوسط و بزرگ نیاز دارید . بنابراین توصیه میشود چیدمان طراحی داخلی کلاسیک در متراژ متوسط و زیاد اجرا شود . در پایان زیبایی و نظم بصری باشکوه و بینظیری ایجاد میشود . یک نکته مهم در مورد ویلاهای کوهستانی همکف نساختن این ویلا هاست. نکته: مهم است که بدانید استایل شما می تواند ترکیبی از دو یا چند سبک باشد. علاوه بر این، بخشی از تراس ها را بخش داخلی اتاق ها و سالن نشیمن ادغام کردند تا بدین ترتیب با حذف تراس های فاقد عملکرد، به فضاهایی با کیفیت و ابعادی استاندارد دست یابند. فعالیت های آنها بیشتر به طراحی و نوسازی فضای داخلی کمک می کند. در سبک کلاسیک معمولا استفاده از تزئینات و نقش و نگارهای ریز و درشت برای فضای داخلی و نمای ویلا گسترده است و به همین دلیل با ورود به چنین ویلایی، احساس شکوه و تجمل در بیننده ایجاد می شود. تا شکل ظاهری و نمای فضای داخلی منازل و ویلا ها را متناسب با نیاز و خواسته کارفرمایان طراحی کنند و بسازند. یکی از موارد مهمی که در دکوراسیون داخلی ویلا اشنویه هس قسمت ناهارخوری و آشپزخانه هس که بیشترین حجم کار در این قسمت ها هس.ناهار خوری ها در قسمت نشیمن و یا آشپزخانه طراحی میشن.یکی دیگر از مهمترین بخش های نهار خوری در دکوراسیون ویلا در اشنویه داشتن روشنایی و نور کافی برای کسانی که غذا میل میکنن.

باغ باید به شکل درستی اندازه گیری و نقشه برداری شود. در طراحی ویلا در مناطق کوهستانی باید به شیوه زمین توجه کرد و استفاده درست و حداکثری از این مسئله را داشت، به این معنی که ویلای طراحی شده باید مطابق با شیب زمین در بعضی از بخش ها دارای سقف های کوتاه تر یا بلندتر باشد. به طور مثال در سبک مدرن از رنگ های سرد تر و در سبک سنتی از رنگ های گرم تر استفاده می شود. سبک کلاسیک ایرانی را می توان در هر کشور ، با توجه به فرهنگ و سنن همان کشور الگوبرداری کرد .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار